38 Reacties
5 jaar geleden
Prachtige celtische naam! Had ik ook in gedachten maar krijg een zoontje haha.
Ik zou zelf met streepje op de e doen, maar dat is persoonlijk!😬✌🏻
5 jaar geleden
Ik zou Maev doen, omdat je misschien anders de indruk wekt dat mensen het moeten uitspraken als Me-af door het streepje?
+ Je dochter moet steeds bij spellen van haar naam zeggen 'een streepje op de e'
5 jaar geleden
Reactie op McFlurry
Maeve ;-) mooie naam!! Hebben wij ook nog over nagedacht. (In de Netflix se ...
Nog beter
Maeve met een e erachter
5 jaar geleden
Reactie op MLTB
Ik zou dan gaan voor Maev. Om eerlijk te zijn spreek ik Méav namelijk niet ...
Hoe dan als ik vragen mag?😄 Als ik met google doe, klinkt het wel zo. En meer mensen heten zo op die manier! Maar het kan op meer manieren haha lastig
5 jaar geleden
Nog beter
Maeve met een e erachter
Ja, vinden wij minder ivm een jongensnaam met 4 letters. (We weten nog niet wat het word, pas bij de geboorte) als het een jongen word vinden wij het mooi als we ooit een meisje krijgen , de namen even lang zijn en passen! ( Zeth en Maev/Méav)
5 jaar geleden
Ik zou Maev doen, omdat je misschien anders de indruk wekt dat mensen het m ...
Zeker een goeie om over na te denken!
5 jaar geleden
Ik zou Maev doen, omdat je misschien anders de indruk wekt dat mensen het m ...
Dat ja, lijkt me erg irritant om een naam met een speciaal karakter te hebben. Vanwege spelling, maar ook typen, wordt allemaal gewoon een stuk lastiger.
Maeve vind ik trouwens persoonlijk mooier. Snap ook niet helemaal waarom 2 namen hetzelfde aantal letters zouden moeten hebben eigenlijk 😄
5 jaar geleden
Reactie op MLTB
Zoals Ber11 ook zegt, zou ik het dan Méav ook uitspreken als Mé-af.. Ben ve ...
Komt inderdaad niet zo vaak voor! Haha hou ik van 😂 maar ik kan t snappen hoor.
5 jaar geleden
Reactie op cjb1983
Dat ja, lijkt me erg irritant om een naam met een speciaal karakter te hebb ...
Kan ik begrijpen, we neigen zelf het meest naar Maev. Haha kan, vinden wij gewoon mooier!
5 jaar geleden
Reactie op MelanieX10
Hoe dan als ik vragen mag?😄 Als ik met google doe, klinkt het wel zo. En m ...
Google gaat uit van de engelse uitspraak. Maar als je nederlandse taalregels volgt, zou je Mee-af zeggen. Dus snap wel dat dat voor verwarring kan zorgen. Zou daarom voor Maev gaan..
5 jaar geleden
Google gaat uit van de engelse uitspraak. Maar als je nederlandse taalregel ...
Ja, dat Klopt inderdaad! Zo zitten we nu ook te denken, om verwarring en vragen te voorkomen inderdaad Maev beter. Dus denk dat we bij onze eerste keuze blijven haha