Hoihoi,
Heeft iemand ervaring met de schildmaten van een medela kolf en kan mij met de volgende vraag helpen. Ik heb tweede hands een medela kolf gekocht en wil er nieuwe schilden erbij kopen. Er zit nu maat maat 27 (mm) schilden bij en die oogt erg groot voor mijn cup B borstjes. De diameter van mijn tepel is 25mm en de website geeft dus aan dat maat 27 goed zou moeten zijn.... moet ik uit gaan van de website of toch op gevoel kleinere schilden kopen?
Alvast bedankt 馃槂
Volgens de site is schild 30 tot een diameter van 26, dus volgens mij moet je die hebben. Je cupmaat zegt niks over de diameter van je tepel. Let goed op dat je alleen je tepel meet en niet ook je tepelhof.
Als je de verkeerde maat gebruikt, heeft dat invloed op de hoeveelheid melk ...
Ik weet hoe het werkt, maar de 24 is de standaard maat, je kan die toch als uitgangspunt pakken om te kijken of die wel / niet goed is.. te groot is ook zeker niet prettig!
Ik zou afgaan op het geen wat je hebt gemeten ipv hoe het nu oogt 鈽猴笍 ze zeggen tepel maat +2-3mm is de juiste maat. Heb je allen het uitstekende puntje van je tepel gemeten of de hele tepelhof?
Ik zou afgaan op het geen wat je hebt gemeten ipv hoe het nu oogt 鈽猴笍 ze zeg ...
Ik heb de gehele tepel (met hof)in diameter gemeten. Mijn kraamhulp was er gisteren en die zei dat zowel te groot al te kleine schilden problemen kunnen geven dus 2 maten in huis halen kan zeker geen kwaad.
Ik heb de gehele tepel (met hof)in diameter gemeten. Mijn kraamhulp was er ...
Klopt zeker, ik zou nog een keer alleen het puntje meten dan ook voordat je het besteld 鈽猴笍 twee maten bestellen kan sowieso geen kwaad. Bij mij is zelfs schild s te groot en het doet dan echt zeer en je tepels raken snel ge茂rriteerd met kolven en worden pijnlijk. Dus even goed meten kan echt schelen geeft meer plezier en gemak straks 鈽猴笍 Tip: moedermelk netwerk heeft veel keuze uit schilden en merken 鈽猴笍