24 Reacties

4 jaar geleden

Hier ook mijn dochter met berg op haar hoofdje. Mijn buurvrouw gaf de tip om in te smeren met olie en dan met een kammetje los te maken en eruit te kammen, het is echt een heel stuk minder geworden maar moet het nog wel een aantal keer herhalen tot dat het allemaal weg is. Maar dat heeft hier wel geholpen.

4 jaar geleden

Voor berg heeft bij ons de bergzalf van dr. Leenarts heel goed geholpen! En tegen eczeem smeren we met cetamacrogol zalf van de apotheek (minstens 3x per dag, op jeukerige dagen vaker) en op een aantal plekjes af en toe met hormoonzalf. Dat helpt goed om de jeuk te stabiliseren! Als hij blijft krabben zou ik ook een krabpakje voor de nacht overwegen, met van die gesloten handjes.

4 jaar geleden

Mijn dochter heeft ook last van eczeem. Als het echt heel heftig is gebruiken we een corticosteroïdencreme die we hebben gekregen van de kinderarts en om haar huid te onderhoudeb gebruik ik Atopicontrol van Eucerin. Werkt echt geweldig voor haar huid. Mn dochter heeft ook nog een beetje berg en hier helpt pure jojobaolie goed. Is geen hele vette olie waardoor het uitwassen een makkie is!

4 jaar geleden

Voor eczeem hebben wij lanette zalf.. gebruik deze zelf ook bij droge plekken. berg doen we niet heel veel aan met badje beetje olie in water. Verder niet, maar we hebben dan ook niet het idee dat hij daar veel last ban heeft.

4 jaar geleden

Jups hier ook beiden. Onder begeleiding voor het eczeem bij het ziekenhuis en berg onder controle met bergzalf van dr. Leenarts

4 jaar geleden

Smeren jullie die zalf van dr leenarts ook in om het vet te houden of alleen als je het er af gaat halen met een kammetje?

4 jaar geleden

Onze dame slaapt al een paar weken met krabwantjes aan en dat voorkomt in ieder geval wondjes. Verder smeren smeren smeren, van alles geprobeerd. Wij doen niks aan de berg want daar heeft ze geen last van, puur de eczeem die jeukt

4 jaar geleden

Reactie op Sascha1234

Smeren jullie die zalf van dr leenarts ook in om het vet te houden of allee ...
Nee alleen als ik het met een kammetje eruit haal. Bij mijn zoontje was het na 3 ‘behandelingen’ weg.

4 jaar geleden

Hier ook heel erg veel last van gehad. De berg werd op ten duur ook een soort schimmel/eczeem achtig iets en ook ontstoken etc. Van de ha toen ook die zalf gehad. Werd toen minder maar berg zat er nog. Toen elke avond een lading olie op z'n hoofdje en elke ochtend hem op de commode met een schaaltje lauw water z'n hoofdje gewassen. En om de dag een beetje berg eruit kammen. Maar merkte dat de berg ook soort van oplostte door de olie. Helaas komt de berg zo nu en dan terug. Dus ik blijf wekelijks z'n hoofdje in oliën. Ik gebruik om en om baby olie van neutral en baby huidolie van etos. Ha vertelde dat bij te lang gebruik van 1 product ook een soort allergie kan ontstaan dus afwisseling beter is als je het zo lang achter elkaar moet gebruiken op zo'n gevoelig stuk huid.

4 jaar geleden

bedankt voor de reactie! jojobaolie dus, zal het halen want meneer heeft veel haar en dat blijft dus vet…

4 jaar geleden

Reactie op Iris18

bedankt voor de reactie! jojobaolie dus, zal het halen want meneer heeft ve ...
Zeker de moeite waard om te proberen. Mijn dochter heeft ook flink wat haar maar het blijft gewoon niet vet, heel prettig!

4 jaar geleden

Hier ook veel berg, maar wij doen er niks aan. Lichaam lost dat vanzelf wel een keer op lijkt me zo. Moet wel zeggen dat m’n zoontje er geen last van heeft…

4 jaar geleden

Berg hebben wij weggehaald met babyolie. Eerst douchen, dan olie er in en kammen maar. Dat om de zoveel dagen herhalen tot het weg is. Ik deed op laatst ook op de laatste plekjes later op de dag weer olie en kammen. Hij heeft een week heel vet haar gehad maar sindsdien geen berg meer.

4 jaar geleden

Mijn zoontje heeft helaas ook veel last van eczeem en berg. Enige manier hoe ik de eczeem en berg onder controle kan houden is hormoonzalf. Hormoonzalf gebruik ik alleen voor grote uitbraken. Maar tussendoor smeer ik kokosvet op z'n hoofdje. Ik doe het savonds voor hij naar bed gaat. Hij loopt helaas wel altijd met vette haren maar het werkt wel.

4 jaar geleden

Ik heb DE tip! Mijn dochter heeft echt hele extreme berg met veel korsten. Ik kreeg de tip om eerst het hoofdje goed in te smeren met olie/ dr leenarts berg zalf en twee uur later je kindje in bad te doen. Je doet dan flink veel havermout in een hydrofiel washandje. Die doe je dicht door een elastiek eromheen te winden. Dan het washandje in het warme water dompelen en zachtjes eerst de huid flink in laten weken met het melkerige water. Aantal keer herhalen en dan zachtjes rondjes draaien met het washandje. Telkens goed nat houden. Ik heb dit zojuist gedaan en alles is weg!

4 jaar geleden

Mijn zoontje had ook berg en dat is helemaal weggegaan met de bergzalf van drs leenarts. Insmeren, laten intrekken paar uur en je kamt het er zo uit

4 jaar geleden

Reactie op Iris18

bedankt voor de reactie! jojobaolie dus, zal het halen want meneer heeft ve ...
Hoe is het gegaan?

4 jaar geleden

Hier is de berg weer terug helaas. Smeer nu elke avond olie op z'n hoofdje en dan 's morgens eraf wassen. Maar 't helpt helaas nog niet zo goed als de vorige keren. Merk wel dat 't op momenten is dat hij ook verkouden of griep heeft ofzo

4 jaar geleden

Reactie op Mamamei89

Hier is de berg weer terug helaas. Smeer nu elke avond olie op z'n hoofdje ...
Kam je het er ook uit? Dat werkt veel beter dan wassen.

4 jaar geleden

Reactie op Mamamei89

Hier is de berg weer terug helaas. Smeer nu elke avond olie op z'n hoofdje ...
Dat zal ongetwijfeld een trigger zijn! Als wij 's avonds na het badderen of wassen haar hoofdje insmeren, was ik het er niet af de volgende ochtend. Ik laat het er gewoon op zitten! Wellicht dat je dat nog zou kunnen proberen. Heeft hier even nodig gehad, maar het is nu helemaal verdwenen! 🤞🏻