50 Reacties

4 jaar geleden
Hier gebruiken we een 'bynaam' en dit altyd zeggen tegen de baby
Voor de rest mogen ze alles gissen ze zullen het nooit vinden 😝🙆♀️😅
Gewoon zeggen dat ze het nog niet mogen weten doen wij ook..
Ze mogen al bly zyn dat ze het geslacht weten by ons 😉

4 jaar geleden
Ik zou gewoon een andere naam bedenken en dan die noemen 🤣 mensen zijn veel te nieuwsgierig zeker als je zwanger bent zijn er ineens heel veel geïnteresseerd en willen ze alles als eerste weten 🤦🏼♀️😅

4 jaar geleden
Hè wat naar! Snap helemaal dat dit vervelend is. Eigenlijk vind ik dit ook altijd een beetje respectloos. Jullie maken de keuze om dit voor jullie zelf te houden, en blijkbaar respecteren andere die keus niet.
Ik denk dat het voor jullie belangrijk is om te kijken hoe je het naast je neer kan neerleggen. Het is zonde van je energie. Misschien helpt het door een standaard zinnetje te bedenken. Bijvoorbeeld: "bedankt dat je zo geïnteresseerd bent in ons kindje. Maar dit is iets wat we voor onszelf houden. Ik hoop dat je onze keuze daarin zal respecteren."
Dan blijf je netjes maar geef je toch aan dat 't jullie keus is.

4 jaar geleden
Wij willen het geslacht niet weten en noemen daarom onze baby nu Ukkie. Misschien kunnen jullie ook de baby een bijnaam geven zodat de mensen om jullie heen dit ook gaan doen. Bij ons werkt het uitstekend en horen wij alleen maar Ukkie 😆

4 jaar geleden
Ik zou zeggen dat wij nog geen naam hebben, dan blijft er niet veel om over te gissen? Mocht je hebben verteld dat jullie al een naam hebben zou ik gewoon een andere naam zeggen 😅🤪 grapje, doe maar niet voordat jullie straks cadeaus krijgen met deze naam erop

4 jaar geleden
Zeggen: we zijn repelsteeltje niet, dus jullie zullen niet voor dat het kind geboren wordt de naam weten 😝 zeg je het een beetje grappig maar misschien wel duidelijk dat je de gispogingen niet op prijs stelt. Als ze deze hint niet begrijpen, netjes uitleggen dat ze onderling mogen gissen zolang ze jullie er maar buiten houden😉

4 jaar geleden
Reactie op MaritDPL
We willen toch een beetje verrassing houden. Is hier precies de gewoonte om ...
Dat kun je ook terugkoppelen dan toch? Wij willen het net zoals jullie toen, niet vertellen. Punt
Overigens herken ik me hier niet in, bij ons mogen ze alles direct weten
Maar ik snap dat als dat niet je voorkeur heeft, dit heel irritant is
Je mag best duidelijk zijn hoor, zij gaan (steeds) de grens over..

4 jaar geleden
Ik heb wat namen in mijn hoofd, maar besluit pas bij de geboorte welke het definitief word. Ik zeg gewoon eerlijk dat ik de naam voor mijzelf wil houden en dat ik het raden niet leuk vind, omdat ik mijn gezicht niet in de plooi kan houden als ze het zouden raden. Maar dat suggesties altijd welkom zijn! Tot nu toe begrijpt iedereen dat als ik het zo uitleg😁

VRIEND
4 jaar geleden
Begrijp precies wat je bedoeld.
Wij hebben dat met het geslacht. Wij willen het niet vertellen.
De hele tijd vragen wanneer is de gender reveal.
Of links en rechts proberen te vissen, om een reactie uit te lokken. (Inderdaad gezicht in de plooi houden).
Zoooo boos (hormonen) en zo moe van...
Heel veel respect dat jullie het zo goed oppakken.

4 jaar geleden
Wij hebben gewoon gezegd dat we het niet over namen willen hebben omdat we het niet willen vertellen/ons willen verspreken. En dat mensen ook niet mogen raden in real life want dan verraad ons gezicht het misschien als ze onverwachts de naam zeggen. We hebben wél gezegd dat we het leuk vinden dat ze een naam op de whatsapp zetten die ze denken dat het is. We gaan er niet op in maar vinden het leuk om te horen wat mensen denken dat bij ons past. Gewoon duidelijk zijn dat je de naam niet wilt delen en dus ook niet over wilt hebben 🥰