11 Reacties

5 jaar geleden

Ik heb sowieso al matrasbeschermers van Ikea (vannacht nog vervangen voor m'n dochter die doorgelekt was 🙈) dus ik heb die gebruikt. Prima dingen en goedkoop! Gebruik ze nog steeds, ook tegen mannen die meer dan vrouwen zweten op je goede matras 🤪 https://www.ikea.com/nl/nl/p/grusnarv-waterdichte-matrasbeschermer-40462089/

5 jaar geleden

Wij hebben onze moltons gewoon bij de zeeman gehaald! 😁

5 jaar geleden

Ik kreeg van de kraamzorg te horen dat matrasbeschermers (met zo’n plastic laagje over de volledige oppervlakte) niet goed lucht doorlatend zijn. Vandaar de doeken, die kan je opvouwen en enkel onder het lijfje leggen. Ik heb ze gevonden bij de hema!

5 jaar geleden

Schijnen inderdaad te dienen als matrasbeschermer, wij hebben een ademende matrasbeschermer die bij t matras hoort, de molton doeken zijn dan overbodig. We hebben er wel eentje voor als de matrasbeschermer in de was moet

5 jaar geleden

Zaten bij mij in het kraampakket

5 jaar geleden

Reactie op phillyfox

Ik kreeg van de kraamzorg te horen dat matrasbeschermers (met zo’n plastic ...
Klopt, ik ben die voor de baby ook las later gaan gebruiken. Tot die tijd grote hydrofiele doeken. Maar deze waren voor de bevalling bedoeld, niet de baby als ik haar lijstje bij de vraag zie 😁

5 jaar geleden

Die heb ik er niet opstaan dacht ik.. Wel een molton gekocht voor over het matras 2x.

5 jaar geleden

Bedoelen ze niet gewoon moltons voor het matras?? Daarvan heb ik er 3 in wieg formaat, ook voor de kinderwagen, en 2 ledikant formaat. Maar het enige wat ik me kan bedenken is dat het gewoon om moltons gaat. Ik heb geen molton doeken 🤔 En anders even vragen bij je kraamzorg!

5 jaar geleden

Even op onze lijst gekeken, daar staat wel matrasbeschermer op maar dat moet in het kraampakket zitten volgens de lijst..

5 jaar geleden

Ik denk dat jullie moltons en moltondoeken met elkaar verwarren. Mijn kraamzorg vertelde me dat ze deze doeken gebruiken om de baby af te drogen en mee in te wikkelen als hij net is geboren. Ze zijn wat dikker dan hydrofiele doeken en zachter dan handdoeken. Ik heb de moltondoeken van Disana en heb ze voor onze eerste vaak gebruikt als wikkeldeken en als extra dekentje voor de nacht. Heel handig! Ze worden ook verkocht onder de naam flannelen luiers.

5 jaar geleden

Ik heb het nagevraagd bij kraamzorg de eilanden en het zijn doeken met het formaat van hydrofiele doeken (60x60), maar dan van molton stof om de baby warmte te geven na de bevalling. Bij prenatal noemen ze het molton onderleggers en verkopen ze per 3 stuks.