11 Reacties
5 jaar geleden
Ik heb sowieso al matrasbeschermers van Ikea (vannacht nog vervangen voor m'n dochter die doorgelekt was 🙈) dus ik heb die gebruikt. Prima dingen en goedkoop! Gebruik ze nog steeds, ook tegen mannen die meer dan vrouwen zweten op je goede matras 🤪
https://www.ikea.com/nl/nl/p/grusnarv-waterdichte-matrasbeschermer-40462089/
5 jaar geleden
Reactie op phillyfox
Ik kreeg van de kraamzorg te horen dat matrasbeschermers (met zo’n plastic ...

Klopt, ik ben die voor de baby ook las later gaan gebruiken. Tot die tijd grote hydrofiele doeken. Maar deze waren voor de bevalling bedoeld, niet de baby als ik haar lijstje bij de vraag zie 😁
5 jaar geleden
Bedoelen ze niet gewoon moltons voor het matras?? Daarvan heb ik er 3 in wieg formaat, ook voor de kinderwagen, en 2 ledikant formaat. Maar het enige wat ik me kan bedenken is dat het gewoon om moltons gaat. Ik heb geen molton doeken 🤔 En anders even vragen bij je kraamzorg!
5 jaar geleden
Ik denk dat jullie moltons en moltondoeken met elkaar verwarren. Mijn kraamzorg vertelde me dat ze deze doeken gebruiken om de baby af te drogen en mee in te wikkelen als hij net is geboren. Ze zijn wat dikker dan hydrofiele doeken en zachter dan handdoeken. Ik heb de moltondoeken van Disana en heb ze voor onze eerste vaak gebruikt als wikkeldeken en als extra dekentje voor de nacht. Heel handig! Ze worden ook verkocht onder de naam flannelen luiers.