37 Reacties

5 jaar geleden

Krijg je een jongen of een meisje?... Ja niet vervelend bedoeld maar ik deel de mening van je man😅 Ik zou de naam nooit kiezen. Maargoed iedereen heeft een andere smaak😉

5 jaar geleden

Ik heb geen advies, maar kan je wel vertellen dat er hier ook nog steeds stress/mot is, maar dan rond de jongensnaam. Conclusie lijkt dat een van ons ontevreden gaat zijn 🙈

5 jaar geleden

Krijg je een jongen of een meisje?... Ja niet vervelend bedoeld maar ik dee ...
Geen idee wat het mag worden. Maar het irriteert me dat ik hem zijn zin gegeven hebben en nu gaat hij opeens lopen moeilijk doen

5 jaar geleden

Wat een rare opmerking. Ik zou de naam niet meer geven aan mn kind alleen al omdat het steeds in mn gedachtes zou komen dat hij zoiets heeft gezegd. En elk naam is gewoon mooi en uniek. Dat de dames er zelf voor kiezen om een hoer te worden heeft niks met de namen te maken neem ik aan.

5 jaar geleden

Reactie op Lolbloempje

Geen idee wat het mag worden. Maar het irriteert me dat ik hem zijn zin geg ...
Wij hadden toen we nog aan het dromen waren over kindjes een naam gekozen die mijn man heel graag wou. Plots toen de kinderwens meer realiteit werd (nog niet zwanger) wou hij die naam niet meer, dus hebben we samen een andere gezocht. Ik snap je frustraties, maar ik vind het belangrijkste dat je je allebei goed voelt bij de naam van je kind.

5 jaar geleden

Reactie op Lolbloempje

De rollen zijn omgedraaid 👀😅 normaal zit de vrouw onder de hormonen en wispelturigheid 😛 Maar lola is niet perse een hoerennaam, maar ik kan het ergens begrijpen, komt wel eens voor. Mja dat is Kim ook🤷🏾‍♀️ genoeg nette meiden die wel kim heten. Misschien een alternatief bedenken, ipv lola bijvoorbeeld lina? (Is ook kei schattige naam en ik ken geen hoer die zo heet)

5 jaar geleden

Reactie op MaritDPL

Wij hadden toen we nog aan het dromen waren over kindjes een naam gekozen d ...
Zeker dat vind ik ook daarom zit het me ook dwars.

5 jaar geleden

Ik zelf heb bij de naam lola de associatie met een liedje waarin de tekst " her name was lola she was a showgirl" zit, hierbij wordt met showgirl een soort hoer bedoeld. Het liedje is al best oud, misschien heeft een vriend ozo het tegen je kennis gezegd, en kan hij nu nergens anders meer aan denken? Vraag hem anders waarom hij zo plots van naam veranderd is.

5 jaar geleden

Frustrerend dat hij de naam Lola al zo lang wil en nu terugkrabbelt. Probeer samen iets nieuws te vinden waar jullie je allebei goed bij voelen.

5 jaar geleden

Ik zelf heb bij de naam lola de associatie met een liedje waarin de tekst " ...
Dit dus! Sorry, ik krijg het nummer nu al niet meer uit mij hoofd 🙈 Probeer een middenweg te vinden, hoe moeilijk ook. Alleen samen kunnen jullie er uit komen.

5 jaar geleden

Mijn man begint meteen het nummer van The Kinks te zingen, geloof dat die tekst niet veel beter is 🙈

5 jaar geleden

Het kan toch dat je na een lange tijd terug kijkt op een naam en denkt.. nee het is het toch niet 😅 wij hadden al heel lang voor de zwangerschap Nina vast staan als meisjes naam en nu zijn we alsnog gewisseld naar Lela Leonora omdat we hier meer gevoel bij hadden.. misschien dat het wel weer veranderd voor de bevalling !! Wij hebben gekozen voor Lela omdat we Lola ook net iets minder chique vonden klinken! Maar dat is ieder zijn eigen mening natuurlijk.. ik zou er in ieder geval geen ruzie over maken want je moet toch uiteindelijk allebei een goed gevoel hebben en houden bij de naam!

5 jaar geleden

Reactie op Mamafav

Het kan toch dat je na een lange tijd terug kijkt op een naam en denkt.. ne ...
Mooi, Lela! Loa vind ik ook nog een leuke variant zonder associaties met dames van lichte zeden.

5 jaar geleden

Reactie op Lolbloempje

Ah ja dat is vervelend... Maar kan wel gebeuren wij hebben het ook gehad dat we toch geswitcht zijn... het wordt ineens toch echter dat kleine mensje moet het hele leven met een naam doen. Je wilt er beide wel achter staan. Ik kan de kinder app aanraden. Maar het blijft lastig ;) Neem het hem niet te veel kwalijk en zijn Zoveel leuke namen ;) Terug naar de brainstorm modus hihi.

5 jaar geleden

Wij weten al maanden wat de namen gaan worden als het een jongen of meisje gaat worden. Vorige week zei mijn man, ik vind de meisjesnaam niet meer leuk. Waarom kom hij niet vertellen, het was zijn gevoel. Frustrerend? Ja! Maar ik vind het belangrijk dat hij ook blij is met de naam, dus hebben we een andere naam gekozen waar we weer allebei achter staan :)

5 jaar geleden

Frustrerend en aan de andere kant: wees blij dat hij er nu mee komt en niet vlak voor aangifte bij gemeente... Nu nog tijd om iets te kiezen waar je allebei achter staat

5 jaar geleden

't is volgens mij heel simpel... Toch een andere naam vinden die jullie allebei mooi vinden.. K heb hier ook namen die k mooi vind maar mijn man niet en andersom. En je bedenken kan natuurlijk altijd! Wij hadden voor ons eerste zoontje vooraf de naam Tygo bedacht. K werd zwanger en de naam viel meteen af! 't voelde toch niet goed. Is misschien Nola een optie?

5 jaar geleden

Had hem ook meteen in m'n hoofd haha!

5 jaar geleden

Inderdaad, & Lola Ferrari met haar opgeblazen borsten

5 jaar geleden

Vervelend, maar kan gebeuren. Bij ons stond er ook lang een naam hoog in de top 5 die manlief na een tijdje toch niet meer leuk vond. Jullie vinden vast samen een leuke naam 😊. Mss in dezelfde stijl: Loulou, Coco, Gigi, Lara, Loua?