29 Reacties
5 jaar geleden
Kunt er niks aan veranderen en gelukkig is het oma en niet een collega of ver weg iemand.
5 jaar geleden
Zelf heb ik er geen problemen mee als mensen de naam weten,maar ik snap gewoon niet zo goed als je het geheim wilt houden waarom mensen dan gaan raden 🤨
5 jaar geleden
Mijn moeder had na 3 pogingen ook geraden. Ik zei vanaf die naam dat ik op elke naam 'ja' ging zeggen, dus als ze nog een keer zou raden zou dat ook ja zijn. Niet gelogen want heb ook ja op de naam gezegd 😅
5 jaar geleden
Keihard ontkennen 😋 waarschijnlijk heb je de naam ooit eens ergens laten vallen en heeft jou moeder dit onthouden.
5 jaar geleden
Bij mij had een collega het al een tijdje terug geraden, op dat moment reageerde ik niet. Ik zei dat ze het wel hoorden als de kleine geboren is. Probeer je niet te druk te maken... het is lief dat je moeder zo betrokken is en jullie zo goed kent. Vertel haar dat jullie de naam nog geheim willen houden en of ze dat wil respecteren. Het is overigens erg Nederlands om de naam geheim te houden tot na de geboorte, in Amerika maken ze tijdens de zwangerschap de naam vaak al bekend.
5 jaar geleden
Wij hebben ook veel mensen die proberen te raden, tot nu toe niet gelukt. M’n vriend verspreekt zich wel te pas en te onpas en daardoor weet één vriend het nu, de rest heeft het vaak niet door 😜. Maar zou me er ook weer niet te druk om maken. Dan weet ze het.. ach..
5 jaar geleden
Lekker mysterieus antwoord geven! Wanneer iemand bij ons probeert te raden, antwoord ik vaak met "Tja.. leuke naam. Wie weet!" 😜
7,5 jaar terug hadden wij de naam Annabel bedacht voor ons meisje. We liepen toen samen met schoonmoeders door een winkel en ineens draaide ze daar het liedje "Annabel". Ik heb me omgedraaid en ben met mijn man even de andere kant op gelopen, kon mijn gezicht niet in plooi houden. Was echt heel toevallig want we hadden de naam pas net 'besloten'. 🙃
5 jaar geleden
Bij m'n vorige zwangerschap noemde mijn vader de baby in de buik daadwerkelijk bij de naam die wij voor hem bedacht hadden. Terwijl wij hem niks hadden verteld.
Ik deed voor m'n gevoel erg akward, maar toen ik na de geboorte hem de naam vertelde, was hij alsnog verrast.
Dus ik zou gewoon doen alsof er niks aan de hand is! En toch bijzonder dat jouw moeder het goed geraden heeft :)
5 jaar geleden
Maar als je niet hebt bevestigd dat de naam die jouw moeder zei klopt, dan is er toch niets aan de hand?
5 jaar geleden
Maakt toch niet uit? Ben blij dat je moeder je zo goed kent, dat ze weet wat je mooi vindt.
5 jaar geleden
Ik vind het eigenlijk wel bijzonder. Wat een toeval! Blijkbaar is dit dè naam voor jullie kindje. Mijn moeder en ik zijn ook hecht en zij is de enige die de naam van ons kindje al weet. Ik vond het wel fijn om met iemand te kunnen delen.