8 Reacties
één jaar geleden
Jeetje wat heftig! Zo lang al! Vannacht was ze weer in paniek en heb ik een feller nachtlampje opgehangen en het licht in de badkamer ( die een beetje door de gang schijnt) aan gedaan. Ze kalmeerde vrijwel meteen en is daarna weer gaan slapen. Ik hoop dat dit de oplossing is..
één jaar geleden
Onze zoon heeft een lange periode hele heftige nachtangsten gehad.
Wordt je dochter wakker of blijft ze slapen?
Bij nachtangsten is het zo, dat ze het doen in hun slaap. Enige wat helpt is er bij te gaan zitten, zorgen dat je dochter zich niet kan bezeren (ze lijken wel bezeten, zo te keer gaan ze) en verder vooral van haar afblijven en niet wakker maken.
Uiteindelijk valt ze dan in slaap, alsof er niks gebeurd is.
één jaar geleden
Reactie op simoon88
Onze zoon heeft een lange periode hele heftige nachtangsten gehad.
Wordt ...
Ze blijft slapen inderdaad, maar lijkt echt bezeten precies zoals je omschrijft. Ik denk dat we de fout maken dat we het willen oplossen en haar oppakken om te troosten waardoor ze wakker wordt en nog meer overstuur raakt.. bij haar blijven helpt absoluut maar het duurt lang voordat ze weer kalmeert. Vannacht heb ik haar tussen ons ingelegd en vanaf toen sliep ze de hele nacht door, maar dit moet natuurlijk geen gewoonte worden..
één jaar geleden
Reactie op Hensjepensje92
Ze blijft slapen inderdaad, maar lijkt echt bezeten precies zoals je omschr ...
Ja het wakker maken is juist niet de bedoeling. En oooh ik ken de frustratie en je innerlijke strijd, je wil je kleintje bij je pakken en troosten en er uit helpen maar het allerbeste is rustig blijven en zorgen dat je kleintje zich niet kan bezeren. Hierdoor groeien ze er sneller overheen.
Het kan soms tot een paar uur duren, het is verschrikkelijk.
Wij hebben ook toentertijd de keuze gemaakt om hem tussen ons in te leggen omdat ik toen net zwanger was en rete moe was 😅.
één jaar geleden
Herkenbaar. Hier moest de deur ineens open blijven, in slaap komen gaat moeizaam en ze heeft het de hele tijd over 'boemboem'. Ik zet wel eens de wasmachine aan in de avond en daar komt 'boemboem' vandaan, denk ik.. Tussen 01.00 en 02.00 uur staat ze vaak aan ons bed. We hebben er een week weerstand aan geboden, maar toen gaven we het op (ik zwanger en vriend ziek). Nu laat ik haar gewoon tussen ons in slapen en hoop ik dat het een fase is 🤞🏻