12 Reacties
één jaar geleden
Goedemorgen, wat lastig zeg! Hier "piept" ze wel afentoe maar we gaan er niet heen. Ervaring heeft ons geleerd dat dat alleen maar averechts werkt. Wat we soms wel doen is een muziekje aanzetten op de babyfoon. Vaak is dat voldoende. Onze oudste was snachts ook veel wakker, wij wisten het uiteindelijk niet meer en hebben toen een slaapcoach ingehuurd (online/telefonisch) was voldoende en binnen een week was het opgelost.
één jaar geleden
Tot twee weken geleden werd onze dochter ook nog elke nacht wakker voor melk, ze kreeg dit ook en sliep daarna direct verder. Ik maakte er niet zo'n punt van want was snelste voor iedereen in plaats van te zeggen dat het niet mag, laten wenen,... Dan is ze een paar dagen op logée geweest bij de grootouders. Daar sliep ze wel door. Terug thuis werd ze terug wakker. Wanneer ze 's nachts riep, is vanaf dan papa gegaan in plaats van ik. Ze wou mama en melk maar papa zei dat mama sliep (en van hem wil ze geen melk, ze associeert dit erg met mij). Eerste nacht veel verdriet maar uiteindelijk heeft ze verder geslapen. Tweede nacht zelfde maar al iets minder verdriet. Derde nacht niet meer wenen, gewoon vragen naar mama. Vierde en vijfde nacht een huiltje of kreetje maar direct weer gedaan, we zijn niet bij haar moeten gaan. Vanaf zesde nacht sliep ze door. Hadden we vroeger moeten doen!
één jaar geleden
Ik heb bij ons zoontje een rietjesbeker met water in bed staan. Als hij dorst heeft, kan hij zelf pakken 😇 Net als een snotneus: stoffen zakdoek in bed en zelf schoonmaken 😇
Onze dochter is nu 3,5 en heeft nog steeds periodes dat ze 's nachts erg verdrietig is en troost nodig heeft. Ieder kindje is anders. 🤷♀️
één jaar geleden
Als het haar laatste kiezen zijn, zou je overdag ook meer onrust moeten merken. Dit zijn namelijk de meest pijnlijke kiezen die doorkomen. Volgens mij zal het toch meer de gewenning aan het flesje melk snachts wat de onrust veroorzaakt. Zodra je ermee stopt zal het een weekje wat lastiger gaan en daarna zal ze er niet meer om malen.
Mijn dochter krijgt ook nog savonds voor het slapen een flesje melk. Soms zegt ze voor ze in slaap komt dat ze nog meer melk wilt, maar dan geef ik haar wat water en zeg dat het tijd is om te slapen. Dan geeft ze zich er ook makkelijk aan over. Probeer vooral consistent te blijven.
één jaar geleden
Reactie op Jv1991
Ik zeg ook niet dat je niét consistent zou zijn. Dat is ook alleen maar een advies juist vanuit mijn eigen ervaring.
Ik bedoelde het niet verkeerd ofzo. En ben het met je eens, ik heb wrs een andere achtergrond met mijn kind net als velen dat hier ook hebben.
Jij kent jouw dochter natuurlijk het beste, dus doe vooral waar jij je goed bij voelt. Wens je veel sterkte met de nachten en hopelijk vind je snel wat er aan de hand is.