6 Reacties

5 jaar geleden

Bij mij ligt de navelstreng ook aan de zijkant maar tegen mij werd niks over invloed hiervan op de groei gezegd. Alleen dat ze tijdens de bevalling niet aan de navelstreng moeten trekken omdat deze anders kan loskomen van de placenta en je dan naar het ziekenhuis moet om de placenta eruit te halen.

5 jaar geleden

Reactie op LoveMyLife!84

Bij mij ligt de navelstreng ook aan de zijkant maar tegen mij werd niks ove ...
Ik beval in ziekenhuis, zo doen de meeste dat in Belgi毛 dus dat zit al goed.

5 jaar geleden

Reactie op LoveMyLife!84

Bij mij ligt de navelstreng ook aan de zijkant maar tegen mij werd niks ove ...
Bij mij precies hetzelfde gehoord.. beval ook in ziekenhuis dus staat als aantekening in geboorteplan. De groei was ook gewoon goed, daar ook niets over gehoord.

5 jaar geleden

De medische benaming hiervoor is marginale insertie van de placenta, waarmee de navelstreng dus verder aan de rand zit en omdat de bloedvoorziening aan de rand theoretisch minder is dan in het midden van de placenta zou dit tot groeivertraging en evt. vroeggeboorte kunnen leiden. Daarom dus de extra groeiecho's om dit in de gaten te houden. Ik vind dat wel een fijn idee. Bij ons ook een baby die voorligt op de groei en een buik die goed groeit dus maak me er verder niet druk om. Overigens kan de navelstreng ook net buiten de placenta in de vliezen zitten (velamenteuze insertie). In dat geval is het risico op het 'breken/losraken' van de navelstreng tijdens de bevalling wel groter, maar volgens mij wordt je dan ook medisch opgevolgd.

5 jaar geleden

Bij mij was dit ook zo. Krijg met 28 en 32 extra groei echo. Dit is ons 4e kindje, en van alle 4 is deze wel de kleinste( gemiddeld, de rest was boven gemiddeld met 20 wkn) ergens baart me dat dan wel zorgen dat deze nu toch kleiner is en denk dan gelijk ligt dat aan navelstreng 馃槵...

5 jaar geleden

Ik heb afgelopen vrijdag ook te horen gekregen dat de placenta aan de voorkant ligt en de navelstreng aan de achterkant.. En ook de groei extra in de gaten gehouden moet worden. Voor nu ligt het kindje goed qua groei, maar ze houden het goed in de gaten. Volgende keer bij de gynaecoloog (over 4wk) gaan ze weer kijken en dan hoor ik weer hoe verder..