6 Reacties

5 jaar geleden

Ik heb dit 2x gehad voordat ik 20 weken zwanger was. Zo onwijs pijnlijk! Ik dacht echt dat ik ging spugen en flauw ging vallen van de pijn.... echt verschrikkelijk. Nu denk ik soms dat ik het aan voel komen en proberen dan verschillende houdingen aan te nemen totdat de pijn weggaat...

5 jaar geleden

Ontzettend vervelend voor je. Ik open toevallig net een topic hierover. Ik heb helaas ook ervaring met nierstuwing. Bij mijn vorige zwangerschap na 35 weken maar deze zwangerschap al met 22 weken. Ze hebben bij mij beide keren regelmatig de nier gecontroleerd met een echo. De vorige zwangerschap bleef dat net binnen de norm. Deze zwangerschap kreeg ik met 28 weken koorts en sliep ik ‘s nachts helemaal niet meer van de pijn /stuwing. Na de controle echo bleek de nier nu echt gevaarlijk gestuwd en hebben ze afgelopen vrijdag een nefrostomie drain geplaatst. De stuwing/ koliekpijn is verdwenen, maar de drain vind ik best een ‘pain in the ass’. De nier is aangeprikt via de rug en er komt een drain uit waar een katheter zak aan hangt. De drain blijft zitten tot na de bevalling. Ik hoop natuurlijk dat het bij jou niet zo uit de hand zal lopen! Mocht het nodig zijn; de drain geeft echt verlichting dus ik vind het de moeite waard, alhoewel ik niet kan wachten tot ik ervan af ben! Mochten hier dames reageren die al een zwangerschap en bevalling achter de rug hebben met een nefrostomie drain. Ik kom graag met jullie in contact. Ik merk dat de ervaring ver te zoeken is. Alhoewel ik zelf patiënt ben in een academisch ziekenhuis.. Sterkte!

5 jaar geleden

Ik heb helaas sinds mijn 22 weken een grote niersteen zitten en de voorbije maand al 4 x opgenomen geweest ivm niercrisis met nierstuwing... zeer pijnlijk! Ze wilden me opereren maar dat heb ik voorlopig geweigerd aangezien nog niet alles volledig geblokkeerd is en dus nog geen schade momenteel op lange termijn, ik heb dus gekozen om de pijn uit te zitten zolang mogelijk om de baby zo groot mogelijk te laten zijn bij de geboorte... wat bij mij helpt tijdens de nierstuwingspijn is om in een warm bad te gaan zitten... maar ik leef dus met je mee want het is extreem pijnlijk ;)

5 jaar geleden

Mocht je het weer krijgen trouwens.. bij mij hielp het om ‘s nachts op de linkerzijde te slapen inderdaad en inderdaad iets rechterop. Mocht de stuwing toch groter worden, dan eventueel buscopan zetpillen en paracetamol 4x dag 1000 nemen. Een warme douche nam ik ‘s nachts nog wel eens en even rond lopen. De pijn was daarna wel weer even te doen en kon dan wel weer eventjes slapen. Ik hoop natuurlijk dat het bij deze ene keer bleef!

5 jaar geleden

Ik heb het gehad in combinatie met een nierbekkenontsteking. Door veel op links te liggen zodat de rechter nier ontlast werd mét een antibioticakuur erbij is het na een week overgegaan. Nu nog wel veel bedrust om het te voorkomen, mijn rechter nier is nog steeds vergroot. Maar my god, wat heb ik een pijn gehad in die tijd!

5 jaar geleden

Reactie op Leentj e

Ontzettend vervelend voor je. Ik open toevallig net een topic hierover. ...
Ik heb je verhaal en topic met veel aandacht gelezen. Zo heavy... Hopelijk stel je het goed gezien de omstandigheden. Door inderdaad op mijn houding te letten (slapen op linkerzij of rug rechtop) heb ik het niet meer gehad. Hopelijk blijft het zo, want ben nu inmiddels ook al 29 weken ver 🤞 Veel sterkte aan iedereen die dit ervaart! Ik ben er echt van geschrokken hoe pijnlijk dit is 😐