6 Reacties

één jaar geleden

Ja hier ook. Als ik zeg tegen mijn dochter dat ze naar bed moet dan begint ze gelijk, mama bij mijn bed zitten. Dat doe ik dan tot ze slaapt en gelukkig slaapt ze heel snel. Soms schikt ze snachts wakker en wil ze ook gelijk dat ik bij haar ga zitten en dan naar een minuut slaapt ze weer. Smiddags slaapt zij niet meer.

één jaar geleden

Hé ja herkenbaar hoor. Bij mijn dochter heb ik het idee toch nog beetje dingen uitproberen en grenzen testen, kijken of mama over de streep gaat. Ook met een enorme ontwikkeling in taal. Er komt geen angst bij kijken heb ik het idee, maar ze blijft het iedere avond proberen. Ze vraagt of ik bij haar kom zitten of dat ze in het grote bed mag slapen. Ze huilt er niet bij. Ze slaapt nog in ledikant, dus zit er al aan te denken om dit weekend over te gaan op peuterbed (we hebben een meegroeibed). En verder probeer ik het toch beetje strak te houden. ‘Je hebt nu en nachtlampje aan, uit de gang komt nog licht en de deur blijft open. Dan is het nu genoeg, mama gaat nog even beneden opruimen en dan gaat mama ook slapen.’ Als ik het uitleg, komt er vaak wel berusting bij haar. Weet niet of dit bij jouw zoontje zou helpen?

één jaar geleden

Reactie op HLN92

Hé ja herkenbaar hoor. Bij mijn dochter heb ik het idee toch nog beetje din ...
Ik heb van alles geprobeerd maar hij klimt gewoon zijn bed uit, terwijl hij dit nooit heeft gedaan en hij slaapt al wel een half jaar in z’n grote bed. Ik hoop maar dat het een fase is 🙈

één jaar geleden

Bij mij klimmen ze er niet uit maar kunnen wel heel hard gaan huilen. Ik ga er dan ook wel eens naast liggen maar dat wil ik ze eigenlijk niet aan wennen. Hier helpt het wel eens om er dan naast te gaan zitten en dan zijn hand vast te houden of mijn hand op zijn rug te leggen. Misschien kun je dat nog proberen. En vandaar dan jezelf steeds weer verder weg de kamer uit proberen te werken. Dus daarna wel naast hem zitten maar zonder aan te raken en dan telkens iets verder weg. Elke avond een stukje verder weg tot je bij de deur bent.

één jaar geleden

Ooow hier nu ook sinds een week, ik word gek🙈😌. Hoe lang duurt dit?!

één jaar geleden

Hier ook al sinds twee maanden dat we bij haar moeten blijven op de kamer tot ze slaapt.. soms gaat dit snel, meestal niet :( dutjes weigert ze thuis ook, op de opvang niet.. vermoeiend