16 Reacties
5 jaar geleden
Ik ben morgen 20w en ik ween elke dag sinds enkele weken en voel me heel erg neerslachtig. Komt waarschijnlijk ook omdat ik amper kan slapen. En de hormonen. En corona, geen mensen kunnen zien en zo. Een schuldgevoel helpt nu niet he, ik zou zeggen, laat die emotie er even zijn, zorg goed voor jezelf en alles gaat door in het leven, ook dat gevoel :)
5 jaar geleden
De huidige tijd helpt ook echt niet mee.. ik ben 19+3 van mijn eerste kindje.. ik ben dolgelukkig maar op zn tijd zit ik ook huilend op de bank omdat niks normaal verloopt en ik beren op de weg zie.. gister enorm boos/verdrietig geweest dat ik nu pas in januari voor het kamertje en de wagen kan gaan kijken en het in mijn hoofd allemaal een ramp was en nooit goed zou komen.
5 jaar geleden
Komop dames de moet niet verliezen we hebben allemaal iets om blij te zijn. Ik zit al 3 maanden en 10 dagen binnen door een enkelbreuk ik kan echt niks en kom ook echt niet buiten. Maar ik bel veel met mijn vrienden dat is toch ook al iets dus dames pak die telefoon en bellen en wees allemaal super gelukkig met dat mooie wonder in jullie buiken
5 jaar geleden
Reactie op Nyn1993
De huidige tijd helpt ook echt niet mee.. ik ben 19+3 van mijn eerste kindj ...
Herkenbaar dit had ik gisteren ook. Terwijl ik normaal heel nuchter ingesteld ben, maar door de hormonen toch een flinke huilbui omdat ik niet voor spulletjes kan gaan kijken. En sowieso veel stemmingswisselingen vanaf het begin al. Vooral over de emoties blijven praten met mensen om je heen die niet meteen met oplossingen komen of zeggen of je het gevoel geven 'stel je niet aan', maar die gewoon luisteren naar hoe je je voelt.
5 jaar geleden
Reactie op Ghost1
Komop dames de moet niet verliezen we hebben allemaal iets om blij te zijn. ...
Soms wil je dat wel maar lukt het niet. Fijn dat het bij jou zo werkt,! (Meen ik)
Ik heb er zelf overigens geen last van
Maar soms kun je niet altijd je gevoel sturen
5 jaar geleden
Reactie op Valex
Ik ben morgen 20w en ik ween elke dag sinds enkele weken en voel me heel er ...
Lastig zeg. Niet slapen helpt zeker niet! Dat sloopt je
Sterkte!
5 jaar geleden
Reactie op PopUpGirl
Herkenbaar dit had ik gisteren ook. Terwijl ik normaal heel nuchter ingeste ...
Ja ik heb dus niet heel veel last van de hormonen over het algemeen maar ik ben zelfstandig werkend kok in een tapas restaurant en zit dus al voor de 2e keer sinds 15 maart al 3 maanden thuis.. vriend werkt in de ouderenzorg en is 40+ uur per week van huis.. vrienden werken allemaal wel gewoon.. sociale leven ligt erg op z'n gat dus ik ben veel alleen en dat nekt me af en toe enorm.. en gister was gewoon stress stress en nog eens stress
5 jaar geleden
Lieve Eva.
Wat flink dat je dit post.
Ik maak precies hetzelfde mee, ook 20 weken zwanger van ons derde kind.
Twee weken geleden heb ik hiervoor contact opgenomen met mijn verloskundige. Ik voelde me zo verdrietig, ontzettend moe en wou het liefst in bed liggen met de dekens over me heen.
Mijn verloskundige heeft mij doorverwezen naar de psycholoog en hier ga ik volgende week naartoe voor een gesprek.
Het helpt mij door open te zijn over mijn gevoelens tegen mijn man, collega's, familie en vriendinnen
Zoals mijn verloskundige zei verloopt niet elke zwangerschap hetzelfde en horen ook vervelende gevoelens erbij.
Ik merkte dat alles mij teveel werd. Van onze kinderen kon ik niks hebben, op mijn werk lukte niks en ik was altijd moe.
Gelukkig begreep mijn teamleider dat het zo niet langer ging en hebben we samen besloten dat ik de komende maanden minder ga werken (van 32 naar 16 uren).
Mijn tip aan jou is om met anderen te praten over hoe je je voelt zodat de mensen in je omgeving je ook kunnen ondersteunen.
Kijk waar je aanpassingen kunt doen zodat je een beetje rustiger aan kunt doen. Misschien kan je wat minder werken of kan je overdag eens wat vaker je rust pakken.
Sterkte en wees lief voor jezelf 💕
5 jaar geleden
Wij schakelen hier ook van blij naar niet blij. Ons eerste kindje en lang niet gewild en nu last minute toch. We waren ons heel erg bewust van verlies van vrijheid, wat voor ons beiden heel belangrijk is. Dat valt ons soms zwaar als we denken aan alle spullen die we nog zijn hele leven moeten kopen, de kamer die we moeten inrichten, de afspraken voor hulp en het plannen, en vandaag samenlevingscontract besproken pppffff....maar ik ben ook heeeeel vrolijk in de basis en content. Ik denk dat het er bij hoort en alle gevoelens mogen er zijn en zijn niet de realiteit.
5 jaar geleden
Reactie op Anne-Marloes
Lieve Eva.
Wat flink dat je dit post.
Ik maak precies hetzelfde mee, ook 2 ...
Dankjewel voor deze prachtige reactie Anne-marloes. Ik ga je adviezen zeker opvolgen. Liefs
5 jaar geleden
Ik voel me sinds twee weken ook heel neerslachtig. Echt verdrietig en vaker boos. Beetje depri. Denk combinatie van hormonen en stress thuis door drukke banen, verbouwing en prima pittige peuter. Niet zozeer last van de sfeer rond corona denk ik.
5 jaar geleden
Lieve Eva,
het is hartstikke normaal om last te hebben van deze emoties. Ik volg momenteel een therapie tegen een depressie. Wat mij ontzettend heeft geholpen is het accepteren van je eigen gevoelens. Ik wilde altijd blij zijn en vond dat emoties van boosheid, neerslachtigheid of verdriet er niet mochten zijn. Wat ik nu doe is juist stil te staan bij deze emoties en stil te staan bij waarom ik dit voel. Hang er geen waardeoordeel aan. Dus niet denken ik ben slecht omdat ik deze emoties voel. Maar probeer te denken deze emoties mogen er ook zijn!!
5 jaar geleden
Denk dat Corona er zeker wel mee te maken heeft. Want bij alles wat je doet of gaat doen moet je rekening houden met Corona. Daarnaast is het een vrij eenzame periode.
Voor mij merk ik dat dit niet op schiet omdat mijn kernwaarden gezelligheid, vrijheid en samenkomen zijn. Aangezien dat minder kan voel ik me vaak ook eenzaam