8 Reacties

10 maanden geleden

Hier ook nog steeds geen doorslapen... ik wou dat ik advies had. Hier zijn we net een verzwaringsdeken aan het uittesten.

10 maanden geleden

Reactie op Honingzoet

Hier ook nog steeds geen doorslapen... ik wou dat ik advies had. Hier zijn ...
Oooh laat pls weten of dat helpt!

10 maanden geleden

Ik ken het.. mijn dochter van ook bijna 3 heeft tot op de dag van vandaag problemen qua slaap. Ik woon en Duitsland en wij hebben een doorverwijzing naar een slaaplaboratorium gekregen en die afspraan heeft vorige week plaats gevonden. Uit het onderzoek bleek dat mijn dochter een “doorslaap storing” heeft en daarnaast soort van slaapwandelt maar niet loopt maar zit met ogen open in bed. Wij hebben een bepaalde slaapplan meegekregen die ik 6 weken lang moet volgen (mocht je interesse hebben, kan jk morgen even kijken hoe die ook alweer heet) mocht dit niet helpen, mag mijn dochter onder toezicht van de kinderarts melatonin dagelijks krijgen. Maar dit wil ik natuurlijk vermijden

10 maanden geleden

Reactie op cynthiaaaa

Ik ken het.. mijn dochter van ook bijna 3 heeft tot op de dag van vandaag p ...
Ooh ik zou heel graag willen weten welk slaapplan het is!

10 maanden geleden

Hier ook nog steeds niet doorslapen. Momenteel onder begeleiding van een andere osteopaat en bloesems/essentiële oliën aan het proberen. Na een week echter nog weinig tot geen resultaat 😴😵

10 maanden geleden

Reactie op Jinxiepoes

Ooh ik zou heel graag willen weten welk slaapplan het is!
Het heet: technik des antizipatorischen weckens Misschien dat je wat in het nederlands kan vinden😅

10 maanden geleden

Ik zou zeggen: neem een slaapcoach. Snuggles amd Dreams zal ik je aanraden. Ik denk dat het niet per se heel snel op te lossen is maar misschien met een slaapcoach wel. Een grote investering maar klanten verliezen is nog veel duurder 😉

9 maanden geleden

Misschien een tip voor je man een werkplek te laten zoeken waarbij hij niet thuis hoeft te werken. Zoals een co workspace. Die heb je tegenwoordig in bijna elke stad. Desnoods werkt hij een paar uurtjes in een café. Thuis misschien een dagschema ontwikkelen welke dag(deel) met papa of mama is, zodat dit voorspelbaar voor hem werkt en niet continu aan je man trekt. En toch ook continu voet bij stuk houden vanuit beide kanten. Papa is nu aan het werk, dus mama helpt jou/is er voor jou. Maarja helemaal voorkomen doe je denk ik niet, dus vandaar dat het goed is als je partner weleens ‘weg’ is voor werk. Betreft het slapen, lastig om daar nu zo tips over te geven. Wat hebben jullie nu zoal geprobeerd? En is het daadwerkelijk honger in de nacht, dan is het ook handig om te weten wat hij zoal binnen krijgt qua voeding/drinken overdag. Uit nood voor slaap zou ik nu een bekertje warme melk met honing en evt een rijstwafel aanbieden als hij wakker wordt. Als hij water accepteert dan is dat natuurlijk beter ivm de tanden. Wij hebben ook even een fase gehad waarin ze gillend wakker werd en dan wel vraagt om samen te slapen. Wij hebben hier wel even aan toegegeven puur uit nood voor slaap. Denk je dat het ook de nabijheid is die jullie peuter even nodig heeft? Die nabijheid dan tijdelijk voeden waardoor jullie weer voldoende slaap ook krijgen en helder kunnen nadenken en daarna weer afbouwen naar eigen inzicht. Klinkt intens zwaar voor jullie op het moment.