5 Reacties

9 maanden geleden

Hier heeft ze nog een luier aan hoor.. Zijn al vanaf de zomer op en af aan het oefenen. Met periodes wil ze het en gaat het goed, maar vervolgens heeft ze er gewoon geen zin meer in.

9 maanden geleden

Hier ook nog in de luier 😅 dus ik vind het vooral knap dat het al lukt!😉

9 maanden geleden

Hai! Onze zoon is zindelijk bij de gastouder maar bij ons niet... Hij wil niet op de wc hier. We hebben het gelaten, je wilt geen negatieve associaties. Daarom zou ik het uit haar laten komen en niet zelf teveel sturen . Als ze er mentaal klaar voor is gaat ze er vanzelf voor

9 maanden geleden

Ofwel terug een optrekluierbroekje aandoen. Zodat naar de wc gaan nog steeds wel makkelijk gaat. Je kan er ook een klein hydrofiele doekje inleggen zodat ze wel voelt dat het nat is als ze pipi heeft gedaan. Hopelijk vind ze dat vervelend genoeg om het dan weer vaker te zeggen. Je kan ook met een beloningssysteem werken. Dat werkte bij mij dochtertje een tijd wel goed. Eerst mocht ze elke keer dat ze het zelf gezegd had dat ze pipi moest doen een sticker plakken. Na 12 stickers kreeg ze een lolly. Maar ze leek nog wat extra motivatie te hebben. Dus na een tijd, als ze een hele dag droog was, mocht ze op de kalender schrijven dat ze droog was die dag. (Ze mocht dan in het vakje op de juiste datum een krabbeltje zetten met potlood.) Als ze 7 dagen achter elkaar droog was kreeg ze een grote beloning. Oorbelletjes, want dat wilde ze heel graag. Sinds dien is het heel soms nog een ongelukje. 1 of 2 keer per maand of zo. Een lange uitleg over hoe het hier gaat. Hopelijk heb je er wat aan. Maar het is zoek wat voor jou kindje werkt.

9 maanden geleden

Dank jullie!