13 Reacties

5 jaar geleden

Ik neem op doktersvoorschrift movicol. Niet dagelijks, maar alle 2 dagen ofzo. Het helpt met wat 'schuiven', al doe ik nu niet (de hoeveelheid) op een week wat ik vroeger op 2 dagen deed...

5 jaar geleden

Ik probeer veel vezelrijk voedsel te eten zoals vijgen en kiwi’s 🥝

5 jaar geleden

Herkenbaar! Hier of obstipatie of diarree 🤨 veel water drinken, bewegen...

5 jaar geleden

Ik heb op advies van de huisarts lactulose gehaald

5 jaar geleden

Veel volkoren granen, groente en fruit. Ik neem op de nu nuchtere maag een 8 tal gedroogde pruimen en Roosvicee Laxo (pruimen). Je kan ook psylicumvezel nemen IPV de lijnzaad maar dan moet je echt wel genoeg drinken, bij mij werkte dit averechts. Anders inderdaad arts vragen voor iets sterkers 😉

5 jaar geleden

Wat vervelend zeg. Als ik jouw zo hoor heb je wel echt serieuze klachten van aambeien die open gaan. Ben je al bij de huisarts geweest? Ik gebruik zelf macrogol, 1 zakje per dag via de huisarts. En dit werkt prima. Het is veilig te gebruiken in de zwangerschap. Verder veel drinken en vezels gebruiken maar dat advies heb je vast al gehoord... En ik smeer, als ontlasten heel pijnlijk is, deze dagen de anus in met vaseline. Dit werkt echt heel goed. Ze hebben ook verschillende crèmes tegen aambeien, hier zit vaak ook vaseline in verwerkt. Met zo een crème kun je hopelijk voorkomen dat de aambeien stukgaan.

5 jaar geleden

Ik ben hier gisteren een topic voor gestart! Volkoren producten (geen meergranen), kiwis en wat heeel goed werkt: Gewelde pruimen van de Jumbo. Gewoon 3/4 nemen bij ontbijt. En genoeg water. Ik had ook last. Nu niet meer.

5 jaar geleden

Volkoren producten, echt witbrood enzo vermijden.. veel water drinken. Probeer ook te blijven bewegen, helpt ook om de boel op gang te houden. Bij mij lijkt het wat regelmatiger te worden sinds ik de pukka 3 munt thee drink (geen idee of het gerelateerd is) Ik eet ook veel kiwi's, dus misschien zijn die de oorzaak..

5 jaar geleden

Ik heb er ook last van... maar niet zo erg als je beschrijft. Met roosvice laxo lukt het goed. Dus dat blijft ik drinken. Lees de gebruiksaanwijzing bij gebruik ;)

5 jaar geleden

Reactie op Denise hoi

Ik ben hier gisteren een topic voor gestart! Volkoren producten (geen meer ...
Ja dat zei mij moeder toen ik met mijn eerste zwangerschap, op je lege maag ochtend gewelde pruimen eten😁

5 jaar geleden

Ja dat zei mij moeder toen ik met mijn eerste zwangerschap, op je lege maag ...
Werkt zo goed! En is nog te pruimen (ha) ook.

5 jaar geleden

En koffie werkt ook maar moet je oppassen met hoeveel je drinkt. Je kan ook caffeine vrije koffie drinken. Bij de een werkt een kopje per dag al voldoende.

5 jaar geleden

Mijn verloskundige zei: lijnzaad, peren met schil, pruimen (gedroogd of vers) en veel water. En tutti frutti. En een kiwi op de lege maag. Lijnzaad mag je gerust 2 grote eetlepels per dag van hebben. Roosvicee pruimen moet je relatief de hele fles drinken voordat het werkt. Nu lust ik geen gedroogde pruimen en tuttifruti dus tegen advies wel yakult (niet schadelijk maar werkt niet volgens verloskundig) en peren en lijnzaad. En nu gaat het wel aardig goed. Nog steeds geen regelmatige ontlasting maar voel me wel beter. Als het niet beter werd zou ik ook nog lactosesiroop bij de apotheek kunnen krijgen of movicol. Hopelijk heb je er wat aan!