18 Reacties
10 maanden geleden
Reactie op H0bbezak
Wat kon jouw kindje niet “lezen”? Onze dochter kon de onderste regel niet l ...
Ja ze zei gewoon niets meer bij de twee/drie onderste regels. Ik denk persoonlijk dat ze dacht "ja je kan lullen wat je wil, maar ik heb er geen zin meer in" meer uit niet meer willen, dan niet meer zien. Daarbij vond ze sommige vormen nog wel eens lastig uit elkaar te halen.
10 maanden geleden
Mocht ze hem weer niet halen dan krijg je waarschijnkijk een verwijzing naar de orthoptist.
Daar krijgt ze druppeltjes, dan half uur tot uur wachten, en gaan ze haar ogen meten. Door de druppels gaan de kinderen wazig zien.
Mijn zoon heeft een bril vanaf zijn 4e inclusief een oog afplakken met pleisters voor 4 uur op een dag nu.
10 maanden geleden
Reactie op Miran-
Ja ze zei gewoon niets meer bij de twee/drie onderste regels. Ik denk perso ...
Had jullie dochter ook die test met die vork? Ik vond dat namelijk best een lastige test. Onze dochter moest echt goed nadenken hoe ze die vork moest houden. Ze was daar veel mee bezig ipv echt goed kijken. Maarja in de auto zei ze dat ze de onderste rij echt niet goed kon zien dus we gaan het zien.
10 maanden geleden
Reactie op H0bbezak
Onze dochter had ook met de vork. Die figuurtjes test lijkt mij ook makkeli ...
Ik heb beide testen van tevoren geoefend met haar, maar merkte direct al dat de test te moeilijk was voor haar (links rechts kan ze nog niet goed onderscheiden). Dus toen ze het tevoorschijn haalde, heb ik dat direct benoemd. En toen beaamde de arts het ook wel van ‘oh ja ze is ook nog best jong voor de andere test’ dacht echt joh waarom moet ik dat zelf dan benoemen als ze dat al wist 😵💫
9 maanden geleden
Reactie op H0bbezak
Ja hier dus precies het zelfde. We hebben helemaal niet het idee dat ze sle ...
Oh ja wij hebben hem afgelopen maandag dus voor de 2e keer gehad en die leek nog wel slechter te gaan als de eerste keer. Moet wel zeggen dat die het hele weekend grieperig was dus ook niet helemaal in goeie doen😅 wachten het wel af bij de oogarts, maar heel eerlijk denk ik dat er weinig aan de hand is!
4 maanden geleden
Hi, ik vroeg me even af of jullie inmiddels al een tweede keer zijn geweest of bij de oogarts zijn geweest? Mijn dochtertje heeft de ogentest ook niet gehaald en moet nu opnieuw komen. Moet eerlijk zeggen dat ik die E-haken heel moeilijk vind en m’n dochtertje begreep hem ook niet. Maar die figuurtjes lijken weer zo erg op elkaar (met name huis en vierkant) dat ik ook de verwarring begreep op zo’n afstand. Ik vond het zelfs pittig met lenzen in haha. Ik probeer haar door de dag heen wat te testen maar heb niet het gevoel dat ze slecht ziet. Wel zijn wij allebei bijziend en dragen we lenzen, maar zou het zo naar vinden als ze nog voordat ze 4 jaar is al een bril moet..
4 maanden geleden
Reactie op Poppetje21
Hi, ik vroeg me even af of jullie inmiddels al een tweede keer zijn geweest ...
Hi, ja wij zijn vorige week toevallig bij de oogarts in het ziekenhuis geweest en waar wij er van overtuigd waren dat hij goed zag bleek hij toch een cilinder afwijking te hebben en dus wazig te zien.. oeps! 😅 Vanaf het moment dat hij de bril op heeft gezet, heeft hij hem niet meer afgedaan. En oprecht het staat hem zoo leuk!
Voor de kids die wel een bril nodig hebben, hier wat tips;
- Ga naar een wat exclusievere opticien, ipv dat je veel gekleurde monturen ziet bij de goedkopere opticiens is dat hier allemaal wat neutraler.
- Wij hadden het 2e glas gratis (de gehele basisschool periode).
- Ook is het mogelijk om alleen de glazen te laten vervangen bij een nieuwe meting en hoef je niet ook gelijk een heel nieuw montuur aan te schaffen, bij de goedkopere moet dit dus wel!
- Daarnaast hadden ze in ons geval er echt kijk op, de eerste bril werd hem uiteindelijk ook.
- Ook was de bril binnen een uur klaar, de glazen hadden ze op voorraad en slijpen ze zelf, echt top!

4 maanden geleden
Reactie op Poppetje21
Hier inmiddels al even een bril. Wij hadden niet t idee dat ie slecht zag, maar bleek dus echt wel. De druppels waren niet leuk, bij t eerste oog ging het er soepel in, de 2e moest in de houdgreep. Maar nadat ie een bril had, wil hij m echt niet meer af. 1e 2 dagen wel ff wennen nog maar nu wil hij zelfs met bril slapen. En vraagt ie ook meteen na t wakker worden om z'n bril. Hij weet straks niet beter en de kindjes uit de klas straks ook niet. Hoe eerder eraan gewend, hoe makkelijker denk ik.
Oogarts zei ook dat als je er vroeg bij bent het nog gecorrigeerd kan worden door de bril voor 12e levensjaar. Hangt denk ik wel af wat er aan de hand is met de ogen.
3 maanden geleden
Reactie op Poppetje21
Beetje late reactie. Maar onze dochter is voor de zomervakantie voor de 2e keer geweest en ze heeft de test nu wel gehaald. Ik geloof dat ze met 5 jaar weer moet, zoals alle kinderen. Dus hier was uiteindelijk niks aan de hand