13 Reacties

5 jaar geleden

Hoi hoi, Bij mij hielp slapen in een hele donkere kamer met een kussen op mijn hoofd zonder geluid om mij heen (kon ik ook niet hebben dan). Triggers vermijden; vermoeidheid, stress, beperkte tijd tv/pc/laptop/tel helpt ook. Ik heb 1 zwangerschap gehad vd 4 waarbij het verergerde en de “aanvallen” langer aanhielden. De andere 3 juist weinig tot geen last.

5 jaar geleden

Ik heb het nog maar enkele keren gehad voor ik zwanger was. Trigger voor mij is de combinatie van vermoeidheid, stress en langdurig beeldschermwerk. Ik raak dan een deel van mijn beeld kwijt, en nadien volgt hevige hoofdpijn. Bij mij helpt dus inderdaad vooral ook rust nemen of slapen en schermen vermijden. Ik kwam er onlangs op uit dat zowel mijn vader als moeder het hebben. Wist ik nog niet 😳 Verder geen tips helaas, sorry.

5 jaar geleden

Ik had dit van het weekend opeens. Had er nog nooit van gehoord. Ik voelde met het weekend erg slecht. Heel veel spugen en erg moe dus dacht dat het daar iets mee te maken had.

5 jaar geleden

Bedankt voor jullie reacties. Kende zelf niemand anders die hier bekend mee was. Vervelend dat je er bij moest spugen @Joanprins. Dat heb ik gelukkig nog niet gehad.. Hopelijk blijft het met de oogmigraine meevallen in onze zwangerschap, dames! 🍀

5 jaar geleden

Hoi, ik had ook al last van oogmigraine voor ik zwanger werd. Bij mij is in (wat feller) licht kijken de voornaamste trigger evenals stress. Bij mij helpt het heel erg dat als ik er last van krijg om te gaan liggen en mijn ogen dicht te doen.

5 jaar geleden

Ja ik heb dit vaker. Bij mij helpt gelijk als ik iets merk paracetamol innemen en gaan slapen. Dan is et bij mij na een paar uur weg.

5 jaar geleden

Reactie op 88lau

Bedankt voor jullie reacties. Kende zelf niemand anders die hier bekend mee ...
Ik had er echt nog nooit van gehoord. Sinds week 6 alleen maar aan het spugen en misselijk dus nu sinds gisteren medicijnen gekregen. Hopelijk gaat dit snel werken en kan het genieten gaan beginnen

5 jaar geleden

Reactie op Joanp

Ik had er echt nog nooit van gehoord. Sinds week 6 alleen maar aan het spug ...
Medicijnen tegen het spugen, of ook gericht op het zicht/hoofdpijn tijdens de oogmigraine? Want dan ben ik wel benieuwd naar de naam.. Verder wens ik je ook sterkte, hoop ook dat het voor jou werkt! 🍀

5 jaar geleden

Reactie op 88lau

Medicijnen tegen het spugen, of ook gericht op het zicht/hoofdpijn tijdens ...
Nee echt voor het spugen

5 jaar geleden

Bij mijn zwangerschap vorig jaar had ik geen migraine, geen hoofdpijn, helemaal niks. bij deze zwangerschap heb ik 1 zware migraine gehad en wel redelijk last van hoofdpijn tot nu toe 8+4. Mijn migraine is normaal vooral hormonale migraine en altijd de week voor mijn regels had ik ganse week migraine

5 jaar geleden

Ik heb hier heel sporadisch last van.. voor mij is de trigger echt stress en weinig slaap. Heb het nu nog niet gehad tijdens de zwangerschap. Wat voor mij helpt is idd ff rustig zitten (binnen of buiten). Ik wordt er namelijk ook vaak behoorlijk misselijk van, maar krijg niet altijd hoofdpijn. Rust pakken is het voornaamste denk ik!

5 jaar geleden

Tijdens de zwangerschap gelukkig nog maar 1x gehad (ik had toen te veel gedaan en te weinig gedronken), maar ik heb 2 jaar lang echt extreem vaak last gehad van migraine, ook met flitsen zien, overgeven echt het hele pakket. Ergste keer was 15 aanvallen in een maand. Van het ziekenhuis de zwaarste pijnstillers gehad maar geen pil die toen hielp. Uiteindelijk is wat me geholpen heeft heel stom vooral rust nemen en genoeg (water) drinken. Ik slik nu magnesium om het te voorkomen (zie potje van de foto, volgens mijn gynaecoloog mag dit gewoon geslikt worden) en als ik toch een aanval voel opkomen pak in direct paracetamol en doe ik een hete, niet al te zware kersenpit kussen (ik heb een rood/roze van de action, wel echt goed heet maken, niet lauw) op mijn voorhoofd/ogen en dan even op bed liggen, met een half uurtje slapen is het dan meestal al over terwijl ik voor heen echt 24 uur last kon hebben met flitsen en overgeven. Ik las trouwens ook positieve verhalen over magnesium olie smeren bij migraine, maar zelf nog niet geprobeerd omdat die pillen voor mij gewoon helpen om te voorkomen en goedkoper zijn dat olie😅

5 jaar geleden

Hoi! Ik had hier voor mijn zwangerschap al last van maar het is nu enorm verergerd. Mijn dokter zegt dat paracetamol (2 van 500) mag, dat neem ik als ik het licht op voel komen en help gelukkig aardig. Ook slapen in een donkere kamer en ijs erop. Zo vervelend maar het blijkt bij mij erg hormonaal te zijn. Sterkte allemaal ❤️