101 Reacties

4 jaar geleden

Mijn oudste zoontje heeft daar vaak last van. Krijgt standaard Amoxicilline meestal na een uurtje begint het te werken. Worden hij minder hangerig.

4 jaar geleden

En als hij teveel last van heeft kun je ook even zetpil geven. Haalt de pijn weg als hij teveel last van heeft. En of koorts erbij.

4 jaar geleden

Hier ook een zoon van 2.5 met inmiddels buisjes. Die heeft ook ontelbare dubbele oorontstekingen gehad inclusief de antibiotica. Je kan het bed iets ophogen zodat de luchtwegen wat meer vrij blijven. Goed neussprayen zodat de buis van eustachius zo goed mogelijk open blijft. Je kan ook evt. Fysiologisch water gebruiken (bijvoorbeeld physiomer baby). Neus uitzuigen met peertje. En inderdaad pcm voor de nacht als het echt niet gaat. Bij mijn zoon maakte ik altijd standaard een afspraak bij de huisarts met de vraag voor een kuur. Hij kwam er nooit vanzelf af en het ging altijd van kwaad tot erger. De eerste paar keren zeiden ze "kijk het nog maar even aan". Tot dat ik een paar keer met m op de huisartsenpost belande met m. Dus volg vooral je gevoel en spreek het uit! Buisjes plaatsen ze pas vanaf 2 jaar dus er zullen vast nog een heleboel oorontstekingen volgen.. buh!!! Beterschap! Het kan echt heel zwaar zijn. Ps. Mijn zoontje is nu wel van al zijn klachten af gelukkig. Dus de buisjes doen zijn werk. Dochter heeft helaas ook vorige week een dubbele oorontsteking gekregen inclusief antibiotica dus denk dat wij ook hetzelfde traject moeten volgen met haar helaas.

4 jaar geleden

Reactie op Hua Mulan

En als hij teveel last van heeft kun je ook even zetpil geven. Haalt de pij ...
Ja zetpil geven we hem bijna standaard nu in combi met antibiotica. Anders is hij nog niks🙈. De koorts zakt daardoor gelukkig wel ietsje

4 jaar geleden

Reactie op Thvd2021

Hier ook een zoon van 2.5 met inmiddels buisjes. Die heeft ook ontelbare du ...
Oooow kak, ik wist niet dat buisjes pas vanaf 2 jaar waren 😅. De huisarts had wel gezegd: krijgt hij dit nog een keer dan verwijs ik je naar de kno arts. Waarbij ik standaard de vanuit ging dat hij dan buisjes kon krijgen 🙈 Maar dat duurt dus nog een poos 🙄. Thanks iig voor de tips. Bed hebben we idd omhoog al is het meestal na 1 uurtje in z’n bed toch weer brullen. Neusspray krijgen we er helaas echt niet bij hem in. Hij weet ondertussen wat het is, en wordt dan helemaal wild. Paracetamol geven we hem standerd nu ivm hoge koorts. Ze heeft ook ibuprofen voorgeschreven voor als het echt niet gaat, dat proberen we zo min mogelijk te gebruiken.

4 jaar geleden

En krijgen jullie kids er ook standaard diarree van? De vorige keer had hij dat ook al zo erg en nu ook weer. Maar komt dat van de antibiotica of van de oorontsteking

4 jaar geleden

Reactie op PietjeP

En krijgen jullie kids er ook standaard diarree van? De vorige keer had hij ...
Van de antibiotica inderdaad. Dochter poepte zich van de week iedere keer onder en had kapotte billen. Oh kijk! De verwijzing naar de kno kregen wij pas met 2 jaar. Zou fijn zijn als je nu al door wordt gestuurd!!

4 jaar geleden

Onze dochter van 9 maanden heeft ook al 3 keer oorontsteking gehad. Ze krijgt elke keer antibiotica want enkel dan gaat het weg. We merken dan verbetering na 1 a 2 dagen. Ze is wel al eens terug op controle moeten gaan na 7 dagen kuur, als het dan niet beter was zou ze naar nko moeten gaan om gaatje te laten prikken zodat het vocht weg kan. Maar als je zoontje er zoveel last van heeft zou ik eens naar de nko gaan, dat ze de druk kunnen nameten. Mijn neefje heeft de eerste jaren niet willen slapen en na 2 jaar gingen ze eens naar de nko en bleek de druk in zijn oren gewoon veel te hoog. Dat was snel beter met medicatie. En wat wij wel merken met onze dochter is dat het tot oorontsteking leidt als ze begint te snotteren en we dat niet snel genoeg beginnen afleiden via aerosol. Dus we hebben intussen eentje aangeschaft zodat we meteen kunnen toedienen van zodra ze snot heeft zodat het hopelijk niet naar haar oortjes gaat.

4 jaar geleden

Ik zou toch neusspray proberen. Mijn dochter wordt ook wild maar het is even niet anders. Je kan er een nieuwe ontsteking mee voorkomen! Dus zodra je merkt dat hij verkouden wordt beginnen met neusspray. Je zou aan de huisarts een goede neusspray kunnen vragen, zodat het neusje echt leeg blijft (ipv zoutoplossing). Bij mijn zoontje was dit de truc. Uiteindelijk heeft hij wel buisjes gekregen omdat het niet altijd te voorkomen was.

4 jaar geleden

Hier nu ook een dubbelen oorontsteking en man, 't is echt zwaar. Wij rijden ook een aantal rondjes met 'm in de maxi cosi. Zit ie beetje waardoor er niet zoveel druk is en hoeven we zelf even niet te tillen etc. Want onze ruggen, pfff. Vandaag ook kuur gekregen. Hopelijk slaat ie aan. Denk 't wel want hij slaapt nu voor 't eerst in bed! En heb niet eens hoeven wiegen. Wel hebben we 't matras aan 't hoofdeind wat verhoogd, zodat hij niet helemaal plat ligt. En op advies een paracetamol spiegel opbouwen tegen de pijn dus elke 6 uur wat geven. Kreeg vandaag van arts te horen dat we eerder moeten bellen, bij ontroostbaar huilen of echt zorgen maar ook als wij echt op zijn en 't niet meer weten. Maar indd, heeeel veel samen slapen, wiegen, heen en weer lopen, rondjes rijden. We proberen af te wisselen zodat we allebei wel iets van slapen krijgen. En hebben keertje iemand ingeschakeld voor een uurtje. Zodat we even geen huil hoorde. Maar man, dit is echt heel heftig. Snap je volledig!!!

4 jaar geleden

Reactie op PietjeP

En krijgen jullie kids er ook standaard diarree van? De vorige keer had hij ...
Ja! Dat had hij hier ook!! Echt alles zat ineens onder. Ook dat nog. En hij drinkt al zo slecht😔

4 jaar geleden

Reactie op Debzzz

Ik zou toch neusspray proberen. Mijn dochter wordt ook wild maar het is eve ...
Hm maar is bij jullie dan altijd de oorontsteking 't gevolg van een verkoudheid? Hier was hij vorige week verkouden, maar nu niet meer maar nu dus wel oorontsteking.

4 jaar geleden

Reactie op Mamamei89

Hm maar is bij jullie dan altijd de oorontsteking 't gevolg van een verkoud ...
Niet altijd. Wel vaak na een verkoudheid. Vaak sluimert het door de verkoudheid door omdat het vocht er niet uit kan. Soms uitte het zich tijdens de verkoudheid en soms weken er na.

4 jaar geleden

Reactie op Mamamei89

Hm maar is bij jullie dan altijd de oorontsteking 't gevolg van een verkoud ...
Nooit geweten maar denk idd dat het hier dan ook zo is gegaan. Vorige week was hij flink snotterig maar verder prima. Nu minder snot maar dus wel oorontsteking 😕

4 jaar geleden

Reactie op Mamamei89

Hier nu ook een dubbelen oorontsteking en man, 't is echt zwaar. Wij rijden ...
Aaaah echt niet leuk hè en het voelt alsof er nooit een einde aan gaat komen.. maar fijn dat hij ook een kuurtje heeft gekregen. Hier merken we nu echt verschil en overdag speelt hij weer wat 😊🥰 nachten nog wel prut maar niet zo erg meer als de nachten voor zijn kuur. Dus nog even volhouden!💪🏼

4 jaar geleden

Geen herkenning, want mijn dochter heeft het (nog) niet gehad. Maar puur uit nieuwsgierigheid, hoe krijgen ze dit? Mijn opa en oma hebben weleens gezegd dat het ook door evt zwembadwater kan komen maar is dat ook zo? Het lijkt mij inderdaad enorm zwaar als je kind zo ziek is 😓 heel veel sterkte en beterschap!! Je doet het goed mama!

4 jaar geleden

Reactie op PietjeP

Aaaah echt niet leuk hè en het voelt alsof er nooit een einde aan gaat kome ...
Wat fijn dat het beter gaat! Hier ook heel klein beetje lijkt. Hogelijk is 't allemaal snel achter de rug

4 jaar geleden

Hier ook al tig keer oorontsteking, nu is het weer feest. We hebben al een keer een kuur van 6 weken van de kno arts gehad, dit hielp wel, maar dik een maand later nu weer een flinke oorontsteking. Weer een kuur in combinatie met oordruppels en we zijn doorverwezen voor buisjes. Ik las dat iemand zei dat buisjes pas vanaf 2 jaar geplaatst worden, maar onze kleine man is 9 maanden en krijgt toch echt buisjes.

4 jaar geleden

Reactie op Induna

Hier ook al tig keer oorontsteking, nu is het weer feest. We hebben al een ...
Wat fijn!! Maar het maakt mij echt heel boos eerlijk gezegd. Mijn zoon is zo vaak ziek geweest de eerste 2 jaar van zn leven. Mocht bij ons echt niet eerder dan dat... belachelijk! Woon je wel in Nederland?

4 jaar geleden

Reactie op HLN92

Geen herkenning, want mijn dochter heeft het (nog) niet gehad. Maar puur ui ...
Kan... maar is niet gebruikelijk. De oren ruimen normaal gesproken alles zelf op. Kinderen die regelmatig oorontsteking hebben zijn er wel vatbaarder voor. Wij moesten zijn oren altijd na spoelen met gewoon water.