11 Reacties

één jaar geleden

Pfoe het is een pittige leeftijd he! Zoals ik het lees doe je het supergoed 🤷🏼‍♀️ ik heb dan helaas ook niet veel tips voor je, behalve herhalen herhalen herhalen. Wellicht op een gegeven moment bepaald speelgoed wegzetten? Hoewel ze zo te lezen erg vindingrijk is en dan misschien wat anders vindt, maar dan blijft er toch steeds minder leuks over voor dr om mee te spelen en valt het kwartje misschien. Daarnaast: herkenning. Ik heb een aardig lang geduld, maar op een gegeven moment knapt er iets en dan schreeuw ik tegen 'm en moet ik echt even een momentje voor mezelf pakken om bij zinnen te komen. Laatst sloeg hij me (niet de eerste keer) en deze keer kon ik m'n reflex niet inhouden...(gelukkig niet hard) we zijn ook maar mensen met een grens. Hou vol😘♥️

één jaar geleden

Herkenbaar, hier ook een meid het is soms als of ze mij in der macht heeft. Als het mij te veel wordt in huis loop ik ff naar buiten, ff uit de omgeving van je kind. Of hier slaapt ze nog in haar ledikant haar daar ff in zetten met een boekje of tablet 🙈, dat je zelf weer ff tot je zelf kan komen. Hier ook alles wat een gevaar voor haar is op een andere plek neer zetten. Naar mijn idee hebben ze dan wel sneller door dat ze ergens niet op mogen of kunnen staan. Het is zwaar hopelijk is het maar een fase. Succes ermee.

één jaar geleden

Ook herkenning dat er af en toe kortsluiting is en ik ook eens goed tegen haar schreeuw of haar wat hardhandiger weg zet. De zwangerschapshormonen helpen daar ook niet echt bij. 😅 Ook wij hebben onze grenzen en zo’n kleintjes zoeken die maar al te graag op. Wat bij mijn dochter helpt is in zo’n gevaarlijke situaties even heel rustig te blijven. Met haar te praten, haar af te leiden en haar dan van die gevaarlijke situatie verwijderen. Bv. Onze dochter had gisteren een broodmes vast en stond daar doodleuk mee in het rond te zwieren. Ze weet dat ze er af moet blijven en we letten er ook op die dingen nooit in handbereik te leggen. Als ik al roepend op haar afren met ‘Neeeee niet doeeen dat maag nieeet, dat is gevaaaarlijk.’ Dan rent ze al lachend weg met dat ding in haar hand en we don’t want that… Dus rustig op haar af stappen, over iets totaal anders beginnen. Pas als het veilig is haar nog eens uitleggen dat het niet mag en dat ze zichzelf daarmee pijn kan doen etc. Ik weet niet of dit toepasbaar is in jouw situatie?

één jaar geleden

Reactie op Sikka

Ook herkenning dat er af en toe kortsluiting is en ik ook eens goed tegen h ...
Ja, herkenbaar ook… gelukkig vindt ze koken en bakken heel leuk en begrijpt ze al die ‘gevaren’ inmiddels redelijk goed. Afleiden werkt bij mijn dochter helaas niet meer… ze is af en toe alleen nog maar met chocolade om te kopen 🫣🙈

één jaar geleden

Reactie op 2021Baby1

Pfoe het is een pittige leeftijd he! Zoals ik het lees doe je het supergoed ...
Enorm…. Ik heb al het eea verstopt inderdaad, maar vanmiddag werd er een toren gebouwd met wc en keukenrollen waar ze op stond te springen.. ze bedenkt telkens wel weer wat 🫠 Heel vervelend maar ook fijn om de herkenning te lezen ♥️♥️♥️ voor jou ook sterkte en hou vol 😘

één jaar geleden

Reactie op Harien

Herkenbaar, hier ook een meid het is soms als of ze mij in der macht heeft. ...
Ja snap ik, het gebeurt hier meestal einde dag (het kookpunt) en dan zit ik ook met de baby, dus even weglopen is dan altijd lastig. Hier ook geen ledikant meer… ze begon eruit te klimmen. Mis die ‘time-out’ soms wel ja. Ze slaapt ook al lang niet meer overdag. Ze staat gewoon de hele dag aan. Dank voor het delen, verzacht het voor nu weer iets ;) jij ook succes 🍀

één jaar geleden

Ik ben twee en ik zeg nee joeppiejajeeeee!! Haha herkenbaar hier, met een tweeling! Dat geeft weer extra uitdagingen omdat de haren hier soms in het rond vliegen van de meid, uit haar hoofd getrokken door de jongen… Ik zet hem toch regelmatig even op de gang, afkoelen, vindt hij echt niet leuk. Zijn zusje zit dan te lachen. Tis wat. Probeer ook vaak weer rustig zitten, kijk mama even aan en dit mag niet en dat, heb je dat begrepen?! Maar dan vaak door. Dus snap je gevoel van ‘knappen’ dat gebeurt hier ook wel eens hoor, heb ook wel eens zachtjes terug gebeten of een tikkie verkocht 🙈…. Denk echt een fase, tja, dat zegt iedereen en lekker makkelijk, maar het zal zo zijn. Ze zeggen wel eens, het wordt steeds makkelijker, maar ik herken dat nog steeds niet 🤣 Succes met alles meis, hopelijk wordt ze snel wat rustiger en wordt die nee eens wat minder in de mond genomen… 💚🍀

één jaar geleden

Hier ook herkenbaar hoor! Wat bij mij wel helpt is om het vaak wat om te draaien in hoe je zegt wat niet mag. Het woord niet is namelijk nog niet goed te begrijpen door een kind. In plaats van je mag niet van de bank af springen, je mag wel van de bank af glijden. Of laten we hier een lange rij maken van alle kussens en daar over heen lopen (ipv niet zon hoge stapel maken). Je leidt hiermee haar aandacht af van wat ze van plan was maar geeft haar gelijk een idee hoe ze er wel mee kan spelen.

één jaar geleden

Poeh heftig, het is dus wel een ondernemende meid! Misschien heeft ze behoefte aan bepaalde uitdaging? Kun je niet iets in huis nemen waar ze op kan springen en koprollen? Bijvoorbeeld van die gymmatjes van Ikea. Of van die foamblokken waar ze op kan zitten. En veel zelf laten doen, samen uitkijken etc. Mijn dochter roept nu altijd zelf "Uitkijken mem. Op de stoep mem!". Ik heb wel het idee dat het helpt als ik haar veel zelf laat doen en betrek bij dingen.

één jaar geleden

Leuk hè die peuter pubertijd.. 🫠 Onze dochter laat zich niet van traptredens vallen of dat soort dingen maar is wel stront eigenwijs en een echte pechvogel. Hier is ze al een keer met haar neus op de rand van de salontafel gevallen waardoor haar hele neus dik en blauw was (gelukkig niet gebroken) en laatst is haar tand afgebroken omdat ze viel tijdens het dansen. Ik kan 1000x zeggen dat ze voorzichtig moet doen maar ze luistert er gewoon niet naar. En het weigeren van dingen.. overal “niet” op zeggen. Als ze echt vervelend is en niet luistert zeg ik wel eens: nu op houden, moet mama boos worden? Zegt ze doodleuk “ja”. Wellicht kan je je kindje op peuter gym doen? Zodat ze een uitlaat klep heeft en lekker haar energie kwijt kan?

één jaar geleden

Reactie op H0bbezak

Leuk hè die peuter pubertijd.. 🫠 Onze dochter laat zich niet van traptrede ...
Oh dit doet die van ons ook.. Wij hebben niet dat ze overal op klimt want dat sta ik meestal toe.. Ze klimt gerust op het aanrecht namelijk.. Maar ik doe choose your battles. Maar bijvoorbeeld pyjama aan. Nee mama! Lieverd, je moet straks naar bed en dan moet je wel je pyjama aan want dan kan mama je kleren wassen. Nee mama!.. 5 min rond laten lopen poging 101.. Moet mama boos worden? Ja! 😀.. En dan naar haar vader toe, papa.. mama is boos! Pfff... echt hoor af en toe.. En dit is ongeveer met 100 dingen op een dag.. We geven haar al keuzes: Broek of rok Bad of douche Kipfilet of pindakaas Limonade of water Laarzen of schoenen Etc etc.. maar toch.. is het vaak uitgetest worden.. Heel veel geduld hebben.. En heel de dag door kletsen, kletsen, kletsen.. Eerst kon ik haar afleiden met een filmpje .. Maar tegenwoordig.. Mama, mama, mama, mama.. En soms gewoon om het te zeggen.. Aaarrggghhh... Had een pittig dagje vandaag, is het te merken? 😅