21 Reacties

4 jaar geleden

Met beter bedoel ik heter zou willen wassen

4 jaar geleden

Het liefst zou ik 60 of hoger willen wassen. Zag ook dat het word aanbevolen. Alleen de kleding word daar echt niet mooi van of krimpt zelfs, ik volg het wasvoorschrift op de kleding en doe dan het lange wasprogramma met neutral waspoeder.

4 jaar geleden

Ik was het meeste op 30/40, kan ook prima aangezien het toch niet echt vies is. Alles uit de badkamer/keuken/slaapkamer doe ik wel op 60 graden. Hoger dan 60 doe ik nooit met was, een keer per maand draai ik een lege trommel op 90 graden.

4 jaar geleden

Ik was alles volgens het wasvoorschrift. Alleen handdoeken,keukendoeken en beddengoed doe ik op 60 graden.

4 jaar geleden

Nee kleertjes etc zou ik ook op 40 doen Maar idd lakens, luiers toch echt liever op 60 en dan staat er heel groot bij 40.. 🧐

4 jaar geleden

Nee kleertjes etc zou ik ook op 40 doen Maar idd lakens, luiers toch echt l ...
Ja de eerste x dacht ik ook van huh?? Ook hydrofiele luiers op 40?? Maar heb het toch maar op 40 gewassen. Als de baby is geboren ga ik het wel op 60 graden wassen maar voor de eerste x durfde ik dat nog niet😅 straks gaat alles krimpen en dan heb ik geen mooie spullen meer🤣

4 jaar geleden

Ik heb lakens en hydrofiele doeken enzo op 60 gedaan. Kleertjes op 40. En had een paar kleertjes van Noppies die maar op 30 mochten en de haarbandjes. Als je die spullen die eigenlijk maar op 40 mogen op 60 wil wassen kan denk ik best. Zeker de lakens. Heb ik ook gedaan.

4 jaar geleden

Kleertjes wassen wij op 30 of kouder, tenzij het echt vies is. Lakens en dekens op 60 (ook als het het voorschrift 40 zegt. Geen idee of dat kwaad kan eigenlijk?) Wasbare luiers gaan op 60!

4 jaar geleden

Kleren op 30 of soms op 40 maar heel weinig, en badhanddoeken keukenhanddoeken en washandjes ondergoed en kousen op 60 graden

4 jaar geleden

Ik doe bijna alles op 30. Striijk wel alles indien mogelijk

4 jaar geleden

Eigenlijk was ik bijna alles op 30 of 20 graden. Als het erg vies is op 40. Alleen de vaatdoekjes en écht smerige onderbroeken gaan hier op 60°C. Overigens moet ik wel zeggen dat die smerige onderbroeken hier in veelvoud komen dankzij zindelijkheidsproblemen bij beide meiden. Als het een tijdje goed gaat, spoel ik de vieze onderbroeken uit in een emmertje en gaan ze mee met de 40C was.

4 jaar geleden

Ik was alles altijd gewoon op 60 gr

4 jaar geleden

Kleren op 30 graden en de rest op 40 en dat zijn meestal de dingen die ook in de droger mogen dus dat wordt alsnog wel goed verhit.

4 jaar geleden

Ik doe kleding op 40 graden en lakens/handdoeken/onderbroeken/sokken op 60 graden

4 jaar geleden

Ik heb alle babyspullen op 60 graden gewassen, omdat alles tweedehands was. Nu ook wat nieuwe dingetjes, die doe ik op 40. Luiers eerst een cyclus koud en daarna met sokken en onderbroeken op 60!

4 jaar geleden

30 of 40 graden.

4 jaar geleden

Wij wassen alles op 30 graden, behalve handdoeken, theedoeken en vaatdoekjes. Die was ik 1x in de week op 90. Gaat prima als t gewoon katoen is. Wasbare luiers/hydrofielen gaan hier straks op 60. Lees je ook overal terug op fora en Facebook groepen. Zijn zelfs mensen die de inleggers/binnenbroekjes eens in de zoveel tijd een x op 90 wassen.

4 jaar geleden

Reactie op mk87

Wij wassen alles op 30 graden, behalve handdoeken, theedoeken en vaatdoekje ...
Oh en beddengoed ook niet op 30 😅

4 jaar geleden

Ik was hier thuis alles op 40 en de wat fragiele kledig op 30 graden, handdoeken 1x in de zoveel tijd op 60 graden.. alle babykleding en spullen zijn nieuw dus die was ik tzt allemaal wel een keer op 30 graden en de lakens enz op 40

4 jaar geleden

Ok duidelijk, dank allen!