4 Reacties
3 jaar geleden
Ik laat ons zoontje vanaf dat hij een maand of 7 is overal aan zitten tenzij het gevaarlijk is of stuk kan. Als het echt niet mag reageer ik alleen door op een rustige maar duidelijke toon nee te zeggen en hem weg te zetten op een andere plek. Verder geen aandacht aan besteden. Hoe meer je reageert hoe leuker ze het vinden, ze zijn in deze fase echt reacties aan het uitlokken.
Als ze er een paar keer aan hebben gezeten en ze krijgen geen reactie zijn ze er vaak al sneller op uit gekeken.
Ons zoontje vindt eigenlijk niks meer interessant bij ons op de beneden verdieping. Behalve de keuken dan trekt hij de kastjes open, ik heb nu wel slotjes bij de deurtjes van de schoonmaakmiddelen en servies omdat dat gevaarlijk kan zijn en stuk kan. Maar de bakjes en koekjes lade enzo laat ik hem ook gewoon lekker in rond rommelen.
Kindjes vinden het heel erg interssant om te zien wat je doet en dat willen ze na doen en ook ontdekken. Als je ze betrekt bij dagelijkse dingen zo als groentes wassen en roeren in een pannetje, was vouwen enzo dan zijn ze vaak wel een poosje zoet en het is leerzaam. Nu duren de taken daardoor misschien wat langer maar straks kunnen ze echt effectief helpen met klusjes en dat vinden ze vaak echt heel fijn.
Frustratie komt naar mij idee bijna altijd omdat ze iets willen wat jij hebt of doet maar dat dat niet mag, dat probeer ik dus te voorkomen.
Voor de lieve vrede 馃ぃ