Hoi hoi ! Hoe zouden jullie dit aanpakken? Mn dochtertje zit best wel een beetje in de 'uitprobeer fase'. Met name als ze savonds naar bed moet. Het begon vanavond bijv al met een sticker plakken omdat ze op de pot had geplast. Ze pakt de sticker maar wil hem niet plakken. Dus dan leg ik het papiertje weg maar dan wil ze wel plakken. Oké nog een kans. Plak hem maar. Nee dan wil ze niet plakken. En ik geef best wat kansen. Dus na een keer of 6, zeg ik: als je hem nu niet plakt, dan plakt mama hem. Nee ze wil niet plakken dus dan plak ik hem. Nou dan word het grote drama. Nou als het dan weer rustig word, en het verhaaltje is gelezen, dan begint het volgende. Ze wil dat ik dr lakentje in stop dus dat wil ik doen maar dan gaat ze zitten en wil ze niet. Oké dan niet. Dan gaat ze dus weer liggen en wil ze wel dus dan pak ik het lakentje en ze gaat weer zitten. Dit gaat ook zo een keer of 6 door. Dus dan leg ik het lakentje los in bed en geef dr een kus en ga weg. Nou dan barst de hel los en gaat ze helemaal door het lint. Normaal ga ik dan daarna nog een paar keer terug om het opnieuw te proberen en meestal na 2 keer terug gaan, blijft ze ineens wel liggen en kan ik dr toestoppen. Moet dan daarna nog wel even met haar kletsen terwijl ik net doe alsof ik op de trap zit. Alleen dit gedoe duurt al een aantal weken en ik moet het elke avond in mn eentje doen dus vanavond trok ik het even niet meer. Ben dus maar één keer terug gegaan en toen het dus weer niet wilde lukken, heb ik haar kamer deur dicht getrokken en gezegd dat mama echt niet meer terug komt vanavond. Maar dat zeg ik vaker en ze weet toch wel dat ik terug kom en zegt zelf dan al: je komt wel terug. Want ik kan haar gewoon niet lang laten huilen of roepen omdat ik dat zielig vind of bang ben dat ze me nodig heeft. Met als gevolg dat ze nu nog steeds mamaaaaaaaaa kom ligt te roepen. En ik met m'n hoofd tegen de muur loop omdat ik dus niet weet of ik haar gewoon moet laten roepen totdat ze in slaapt valt, of ik toch nog wel even terug moet naar dr om het nog een keer te proberen 😖😖😖
En dan ben ik nu heeeeel blij dat ze nog in een ledikant ligt dus ze kan niet dr bed uit....hoe moet dat straks als ze in een gewoon bed ligt??? Dan kan ik niet haar deur dicht trekken en weglopen want dan komt ze waarschijnlijk achter me aan