7 Reacties

3 maanden geleden

Wel herkenbaar, als we onze peuter dan lieten rusten ging die 3 seconde liggen en zeggen dat hij goed heeft geslapen 😅 wel weer begonnen met vitamines aanvullen en nu minder vaak gehoord dat hij moe is!

3 maanden geleden

Heel herkenbaar. Enerzijds een stukje aandacht vragen en dat het wel fijn is als mama hem tilt/dingen voor hem doet/enz. en ook wel een stukje echt moe, want dan zie ik het aan z'n ogen. Afleiden wil vaak wel helpen in geval 1. Even rijden met de auto in geval 2, dan valt hij als een blok in slaap 😅

3 maanden geleden

Doet m'n zoontje ook🙈 Ik denk inderdaad ook dat het vooral is als ie iets wil/z'n zin niet krijgt want als ie echt moe is dan zie ik het wel. Ik gok dat het hier is ontstaan doordat ik weleens voor hem opkom richting m'n man als hij boos tegen 'm doet vanwege z'n gedrag, terwijl ik weet dat m'n zoontje moe is en we dus niet zoveel meer van 'm kunnen verwachten qua gedrag. Ik zeg dan "laat 'm nou even, hij is moe"😅

3 maanden geleden

Reactie op Aprilmoeder

Wel herkenbaar, als we onze peuter dan lieten rusten ging die 3 seconde lig ...
Ben benieuwd hoe je die vitamines aanvult! M’n zoontje is ook veel “moe” en weigert alle groentes en fruit. Vitamine D krijgt hij in van die gummies maar verder dus nul vitamines

3 maanden geleden

Reactie op PietjeP

Ben benieuwd hoe je die vitamines aanvult! M’n zoontje is ook veel “moe” en ...
Onze zoon krijgt vaak multivitamines. Hij vindt dit zelf ook stoer om te krijgen. Het zijn druppels. Vitamine c in poedervorm probeer ik ook dagelijks in zijn drinken te doen

2 maanden geleden

Dank voor de reacties en fijn dat het herkenbaar is. Hoe gaan jullie er mee om, laten jullie je kindje naar z’n kamer gaan?

2 maanden geleden

Krijg je dan ook zo’n dramatische ‘ik ben zooohooo moe’ 😂 Als het al in de ochtend is en verder de nacht wel goed heeft geslapen, dan is het vaak wel aandacht. Ik knuffel dan lekker met haar op de bank doe net alsof ze nog een baby is en wieg haar dan en is het vaak lachen en klaar. Als ik wel denk dat ze moe is dan mag ze haar beer pakken en geef ik aan dat ze dan op de bank mag gaan liggen. Ik vraag of ze nog een muziekje op wil of een luisterverhaal (als ze echt moe is, wil ze dat nl niet) en laat ik haar met rust. Dan valt ze weleens in slaap op de bank en maak ik haar na 30 min wakker, anders is het ‘s avonds feest. Laatst is ze na een hele ochtend in de speeltuin zelf in haar bed gaan liggen, dan laat ik haar ook gewoon gaan. Vind dat alleen maar goed dat ze naar haar eigen lichaam luistert en daar aan toegeeft.