10 Reacties

één jaar geleden

Kunnen ze hem tijdens fruit eten niet in een stoel zetten waar hij niet zelf uit kan? Dan is de drempel om te bewegen al kleiner. Onze zoon kan op een grote stoel maar doen we niet altijd. En verder zou ik het laten gaan. Kinderen van 2,5 moeten. Ook kind zijn toch? Moeten niet perfect stil zitten. Onze zoon is juist tegenovergesteld kregen te horen dat hij zo weinig praat in de groep, terwijl hij thuis de oren van mn hoofd kletst

één jaar geleden

Hoe krijgt die dan zijn eten? Zit die dan niet in een stoel? Of bedoeld ze dat niet?

één jaar geleden

Reactie op Manonv94

Kunnen ze hem tijdens fruit eten niet in een stoel zetten waar hij niet zel ...
Mn zoontje klimt echt overal uit dus een aander stoel gaat niet werken denk ik. Ja vind ik ook hij is gewoon heel actief. Kan Hem moeilijk vastbinden op een stoel. Ja t is nooit goed

één jaar geleden

Hoe eet hij thuis? Zit hij dan wel aan tafel? Of rent hij rond terwijl hij af en toe een hap haalt? Blijft hij wel zitten voor boekjes etc? Dat hij actief is en lekker zijn ding doet, zal het probleem niet zijn. Maar even de aandacht houden bij het verhaaltje dat juf verteld, uitleg die ze geeft of het liedje dat ze zingt, is wel een handige. Hetzelfde met eten. Voor sommige kinderen is het erg lastig om de aandacht bij 1 ding te houden. Het hoeft niet perfect, je hoeft je kind niet compleet te veranderen. Elk kind is gewoon anders en dat weten ze bij de psz ook. Maar het is toch een handig iets om te oefenen. Een minuutje of 2 lijkt dan een best goed streven. Hijzelf zal daar waarschijnlijk ook wel van profiteren. Hier bespreken de leidsters de dingen ook gewoon met alle andere ouders erbij, heel open en eerlijk. Maar vaak krijg ik amper wat mee, ben toch vooral met mijn eigen kind bezig, net als de rest.

één jaar geleden

Reactie op AN01

Hoe krijgt die dan zijn eten? Zit die dan niet in een stoel? Of bedoeld ze ...
Tijdens fruit eten zit hij heel eventjes om zn fruit te eten en daarna staat hij blijkbaar op en gaat hij spelen. Of pakt hij fruit en gaat hij lopen. Geen idee. Maar Rond 11:45 gaan ze in een kring zitten vlak voor ze naar huis mogen dan wilt hij helemaaal niet zitten.

één jaar geleden

Reactie op Sevyfay

Hoe eet hij thuis? Zit hij dan wel aan tafel? Of rent hij rond terwijl hij ...
Thuis als we gaan eten zit hij in zn kinderstoel soms is dat 5 min soms 10 . T is maar net hoelang hij wilt eten. Ik ga niet verwachten van hem dar hij op ons wacht tot dat wij klaar zijn.Ja zn aandacht houden kan hij niet zo goed. Hij is snel verveelt even tekenen verven duurt maar max 5 min. Ja ik wil hem best leren langer zitten. Nou k Vond niet echt fijn een moeder die me niet eens groet in de ochtend vond t opeens heel interssant ze was lekker aan t meeluisteren en kijken ipv met haar kind bezig te zijn.

één jaar geleden

Bijzonder dat ze dit zo aanpakken bij de psz waar iedereen bij zit. Ik zou persoonlijk aangeven dat je dat als niet prettig hebt ervaren. Onze oudste zoon kan (thuis iig) ook absoluut niet stil zitten. Is altijd in de weer. Rent heel veel. Zelfs tijdens tv kijken zit hij amper stil. Veel energie. Volgens mij hoort dat ook wel bij leeftijd en jongen zijn, hoor dit iig vaker van vriendinnen. Op het kdv heb ik nog nooit te horen gekregen dat hij niet stil kan zitten. Maar ik zie hem wel heel vaak bewegen op de foto’s. Goed om wat te oefenen thuis, maar ik zou me er persoonlijk niet te druk om maken.

één jaar geleden

Reactie op aeijk

Bijzonder dat ze dit zo aanpakken bij de psz waar iedereen bij zit. Ik zou ...
Dank voor je bericht. Fijn om te horen dat het gewoon normaal gedrag is.

één jaar geleden

Sorry hoor, maar waar haalt ze het lef vandaan je op deze manier aan te spreken? Ik zou hier zeker mijn ongenoegen over hebben uitgesproken. En daarnaast lijkt me dit heel normaal en gezond gedrag voor een jongen van 2,5. Mijn oudste zoon is nu 4 en rent het liefst ook nog de hele dag overal. Natuurlijk is ie wel wat rustiger geworden op bepaalde momenten, maar op die leeftijd was ie ook altijd op avontuur ;) Niet te vergelijken met bijvoorbeeld mijn dochter, die heel vaak gewoon braaf ergens blijft zitten 🤣

één jaar geleden

Wauw. Ik zou dit niet tolereren. Volgens mij ook heel normaal gedrag, verre van extreem. Zou nieuw gesprek aanvragen en je uitspreken.