31 Reacties

één jaar geleden

Reactie op Jaja1989

Heel herkenbaar! Zoontje wordt over 3 weken 2. Ineens een driftbuien deze w ...
Niet te doen hè! Alsof de hele wereld ten onder gaat, zo laat ze zich soms vallen. Zelfs als je direct jezelf hebt gecorrigeerd en sorry zegt, dan nog kunnen ze erin blijven hangen. En dat aanhankelijke herken ik ook heel erg! Ze was van 18 tot 23 maanden ong echt voorbeeldig, nou ja .. dus stuk minder nu 😂

één jaar geleden

Reactie op Roos🦋

Zo herkenbaar .. haha ik hoor het de kids zeggen neee mijjjjj. 😅😂
Ohhhh… de toon 😩😩😩😩 raap me op!

één jaar geleden

Reactie op HLN92

Omg mama’s, even luchten hoor… De peuter is net 2 geworden en zoals voorsp ...
Heeel herkenbaar. Zoontje wordt over 2 weken 2 en de afgelopen maand zo'n beetje is ALLES een strijd. We moeten alles 10x vragen en zelfs als we hem opties geven (bijvoorbeeld met tandenpoetsen: eerst zelf of mama eerst) blijft het een strijd. Alles is nee. Word er helemaal gek van. Heb hier gewoon echt geen energie voor (hallo zwangerschap) en alles duurt zooo ontiegelijk lang. Met oversteken luisterde ie eerst perfect, nu rent ie gewoon de straat op. En dan die uitdagende blik overal bij. Probeer echt geduldig te zijn, maar pff. Daarnaast wil ie ook alleen maar mij als ik er ben, wat er toe leidt dat ie moord en brand schreeuwt (tot hoesten/stikken en zweten aan toe) als m'n man hem verschoont ofzo terwijl ik thuis ben. Waardoor m'n man vervolgens ook weer woest wordt en m'n zoontje nog meer overstuur raakt. Heerlijk🙈

één jaar geleden

Ow vanochtend nog een drukte, wil de kleine man ‘zelf’ de laarzen aan doen staan ze verkeerd om zet ik ze even goed neer DRAMA!!!! 😂 En als het dan ook niet goed lukt en ij wil helpen moeten de laarzen weer uit!!! Uiteindelijk de schoenen aangedaan terwijl hij op de grond lag te jammeren, maar hij had het wel goed door toen we weg moesten toen stond ie heel snel bij de deur haha😂😂

één jaar geleden

Ik heb er hier o zo eentje. Nu de hele tijd alles tegenovergestelde willen doen. Niet eten, niet willen slapen... Die van ons rent nu expres zomaar de straat op 🤯 als we gaan wandelen terwijl hij voorheen heel netjes op de stoep bleef. Kijkt er dan ook echt heel ondeugend bij. Ik schrok me paar keer helemaal maf, maar waren steeds geen autos op straat omdat ik daar standaard al op let. Maar toch!!! Gevolg is dat ik hem nauwelijks uit de kinderwagen durf te laten maar hij houdt zo van lopen! Wat zouden jullie doen?

één jaar geleden

Reactie op 2021Baby1

Heeel herkenbaar. Zoontje wordt over 2 weken 2 en de afgelopen maand zo'n b ...
Ohhh het is exact hetzelfde hier echt waar 😩 het is zo erg dat mijn vriend bijv niet eens met de boodschappen kar mag rijden als zij erin zit. Merk dat ik mentaal ff moe ben van alle strijd 😭

één jaar geleden

Reactie op BabyBun

Ik heb er hier o zo eentje. Nu de hele tijd alles tegenovergestelde willen ...
Oh oh oh… ik zou zelf vooral laten lopen op de stukken waar dan geen auto’s rijden en de stukken met auto’s toch maar in de buggy. Dan zou ik zeggen ‘hier rijden veel auto’s, dus mama wil graag dat je in de buggy zit. Verderop mag je weer lopen’

één jaar geleden

Reactie op BabyBun

Ik heb er hier o zo eentje. Nu de hele tijd alles tegenovergestelde willen ...
Aan de hand, optillen of in de buggy tijdens drukke stukken. 1x uitleg, daarna consequent doorpakken. Soms is er geen ruimte voor keuzes. Ik stond dus in de rij voor de kassa. Normaal blijft ze braaf lekker naast me staan, vastgeplakt aan mijn been. Nu rende ze zo de winkel uit, het winkelcentrum in.. al lachend en gierend. Daarna nog een keer toen de bon al was gegeven maar het nog even voor me ingepakt werd. "Ehhh, ik ben zo terug!!??" 🤯

één jaar geleden

Hoe is het nu bij jullie? Zoontje haalt echt het bloed onder m'n nagels vandaan een groot deel van de dag 😮‍💨 de zwangerschapshormonen zullen ook wel meespelen, maar pff continu die strijd. Met aaaalles. En we bieden 'm opties zodat ie het idee heeft dat ie zelf kiest, maar dan alsnog is er zoveel strijd de hele dag. 20x terug in bed leggen en dan 1.5 uur later pas slapen. Op andere momenten is ie juist weer extreem schattig en grappig😅 mag ook gezegd worden.

één jaar geleden

Reactie op 2021Baby1

Hoe is het nu bij jullie? Zoontje haalt echt het bloed onder m'n nagels va ...
Ohhhh zoo vermoeiend en dan ook nog zwanger 🫨 ik leef met je mee mama! Ik moet zeggen dat het bij ons echt wel redelijk goed gaat, durf het bijna niet te zeggen 😂 er zijn haast geen driftbuien en ze luistert wel beter naar ons! Niet alles is meer een strijd! Bedtijd is zelfs leuk en gaat er met plezier in! 🤯 maarja wil niet zeggen dat andere dingen dan weer drama zijn zoals het eten en zelfstandig spelen.

één jaar geleden

Reactie op 2021Baby1

Hoe is het nu bij jullie? Zoontje haalt echt het bloed onder m'n nagels va ...
Het gaat op en af, maar mijn zoontje is heel goed in niet luisteren en dingen kapot of vies maken. Het liefst op alles kleuren of knippen en als je dan zegt dat hij ermee moet stoppen, zet hij een grote grijns op en doet lekker door. Hij kan ook heel dramatisch doen. "Ik kan niet lopen" en "aaah, mama helpen!" zijn veel gehoorde zinnen. Hij huilt het liefst met één oog dicht en één open om in de gaten te houden of er wel naar hem gekeken wordt (dit heeft hij echter niet van een vreemde, mijn man stond hier ook om bekend toen hij klein was😂). Hij is net weer naar de kapper geweest en ik had hem gisteren een spijker tuinbroek aangedaan, och wat is het dan al een grote aandoenlijke peuter. En je hart smelt zoals hij omgaat met zijn babynichtje, te lief! Het wordt allemaal beter, maar deze fase vind ik best wel pittig.