18 Reacties

één jaar geleden

Mijn dochter heeft als baby last gehad en nu soms nog! Ik heb toen zakjes macrogol gekregen. Geef dan half zakje per keer. Daarna gaat t weer beter! Drinkt ze wel goed? En goede beweging'? Je kan ook nog een kiwi op de nuchtere maag proberen.

één jaar geleden

Mijn dochter (en ik ook) heeft hier ook jarenlang last van gehad. Wij hebben toen zakjes Forlax (macrogol) gekregen. Dit helpt goed en mag zo lang gebruikt worden als nodig is omdat het geen laxeermiddel is. Ik zou hiernaar vragen bij de huisarts. Eerste keer moet je het wel zelf betalen volgens mij, bij chronisch gebruik wordt het vergoed.

één jaar geleden

Ze heeft net een uur op de pot gezeten. Kermend van de pijn, gewoon bijna wegvallend. Kwam er een hele harde keutel met een geur niet normaal, leek niet eens op poep. Hap gebeld. Moeten weer starten met roosvicee laxo en als het morgen nog zo is, dan terug bellen naar hap Dus mn partner is nu roosvicee laxo halen en dan naar bed en morgen weer verder kijken

één jaar geleden

En yoghurt helpt ook de darmflora in balans te brengen. Geven wij tegenwoordig bijna elke avond en geen banaan meer. Wel volkoren crackers ongeveer 1 per dag. Was hier ook zo hard soms en sinds we dit aangepast hebben, helpt het. Verder merk ik dat suiker hier ook obstipeert dus dat probeer ik ook zoveel mogelijk te beperken. En veel groentes als tomaat etc als tussendoortje te geven. En als dat niet werkt, heel af en toe zo'n zakje microgol (zijn eigenlijk vezels) een paar dagen en dan is t weer goed. Maar echt terug naar huisarts/hap hoor als dit blijft want anders ontwikkeld ze straks nog een angst of bekkenklachten. Heel veel sterkte, allebei!

één jaar geleden

Reactie op Marieke1984

Ze heeft net een uur op de pot gezeten. Kermend van de pijn, gewoon bijna w ...
Wat sneu zeg! Zeker aan de bel blijven trekken! Niemand heeft er wat aan als je dochter een angst gaat ontwikkelen voor poepen door de pijn. 😢 Overige tips om te helpen poepen(vanuit het zh): Genoeg vezels, genoeg vocht, genoeg beweging en soms kan ontspanning dmv warm badderen/douchen ook helpen. 'Wc training' = op de pot direct na het eten, 5 a 10 minuten, eventueel met een boekje erbij. Eten (en bewegen ook) stimuleert de stoelgang namelijk, en regelmatige stoelgang helpt bij minder harde keutels.

één jaar geleden

Ondertussen heeft ze overgegeven. Moesten dan terug bellen. Nu naar de hap

één jaar geleden

Krijgt forlax voorgeschreven

één jaar geleden

Reactie op Marieke1984

Krijgt forlax voorgeschreven
Ahh fijn dat je t gekregen hebt. Hopelijk helpt het. Sterkte met jullie meisje ❤️

één jaar geleden

Reactie op Colinea

Ahh fijn dat je t gekregen hebt. Hopelijk helpt het. Sterkte met jullie mei ...
Ja is ook macrogol lees ik. Hopelijk snel verbetering. Zo sneu zoveel pijn

één jaar geleden

Mijn zoontje had hier ook last van en neemt nu (al maanden) elke dag protectis druppeltjes (probiotica). Ik lees dat jullie ook gestart zijn. Ik duim dat dit effect heeft. Kiwi en versgeperst sinaasappelsap helpt hier ook goed.

één jaar geleden

Mijn dochter heeft er maandenlang mee gekampt! Er waren zelfs dagen dat ze 4 dagen lang niet op wc kon gaan. Niks van medicijnen hielp. Ook de dokters wisten niet hoe het kwam. Uiteindelijk na wat opzoekwerk ben ik terechtgekomen bij zwarte zaadolie. Elke dag 1 theelepel op een nuchtere maag. En dat was uiteindelijk dé oplossing!

één jaar geleden

Bedankt voor alle tips. We gaan idd eerst de zakjes poeder proberen. Dan weer starten met de probiotica. En tips proberen van het fruit etc.

één jaar geleden

Na 24 uur tot 48 uur zouden de zakjes moeten werken. Morgen ochtend zijn er 48 uur voorbij. Gister wel 2 harde keutels gepoept maar vandaag helemaal niks. Maar wel buikpijn en ze heeft aandrang maar er komt niks. En geeft aan zich niet lekker te voelen. Dus morgen ochtend toch maar weer de huisarts bellen als ze vannacht niet poept...

één jaar geleden

Reactie op Marieke1984

Na 24 uur tot 48 uur zouden de zakjes moeten werken. Morgen ochtend zijn er ...
Soms zit er nog wat vast van voor de zakjes. Dat was bij mijn dochter het geval. Pas toen dat eruit was, kwam er normalere ontlasting. Ook heeft ze de begin tijd een dubbele dosis genomen per dag. Echt voldoende vocht is ook erg belangrijk bij dit spul. 🍀hopelijk gaat het snel beter!

één jaar geleden

Ze krijgt zometeen een klysma en lactose

één jaar geleden

Denk trouwens dat m'n partner lactulose bedoelde ipv lactose haha

één jaar geleden

Ons zoontje heeft het afgelopen half jaar ook veel problemen gehad met poepen. Ook wekelijks dat we het echt met een handschoen er uit hebben moeten halen omdat het 1 harde bol was geworden 😰 zo zielig ook helemaal huilen van de pijn. We kregen lactulose siroop mee van de dokter dat hielp wel een beetje. Ons zoontje is sinds een 1,5 week zinnelijk en poept nu op de WC en het probleem lijkt op gelost! Hij gaat nu gewoon rustig zitten, ipv staand of liggend poepen dat hielp ook niet mee denk ik. Misschien heeft je kindje ook meer baat bij een zithouding zoals wc of potje

één jaar geleden

Reactie op 𝓛𝓮𝓼𝓵𝓮𝔂

Ons zoontje heeft het afgelopen half jaar ook veel problemen gehad met poep ...
Wij starten morgen met lactulose siroop. Ze is 2,5 en moeten starten met 10 ml. Haar in de gaten houden en mogen dan 'spelen' met de hoeveelheid. Eventueel meer of minder elke dag. 5 ml extra als het niet komt. En mn partner had het erover dat we het 10 weken moeten gebruiken! Ze plast veel op het potje maar poepen nog niet zoveel. Vragen wel als ze moet poepen of ze op het potje wilt maar wilt ze meestal niet. Kzal proberen dit meer te gaan stimuleren