3 Reacties
10 maanden geleden
Lastig, hè? Ons zoontje gaf ook aan pijn te hebben. Van alles uitgesloten en nu geven we hem pruimensap omdat obstipatie de oorzaak zou kunnen zijn. Dat lijkt te helpen, hij heeft het niet meer over "overal au" en z'n stoelgang is nu goed.
Onze dochter heeft af en toe groeipijn en dat doet écht pijn: dan is ze ontroostbaar aan het huilen. Heeft jouw zoontje dat ook?
Onze huisarts gaf als tip om de pijn niet uit te vergroten. Dus wel serieus nemen, maar er niet veel aandacht aan besteden. Kan het iets zijn van uitstelgedrag voor het slapen? Is maar een idee, hoor!
10 maanden geleden
Hoeveel aandacht geef je aan zijn pijn?
Omdat het zo vaag lijkt, pijn in zijn voet, kan het misschien ook zijn dat hij het blijft noemen omdat je er aandacht aan geeft.
Alles dat aandacht geeft, op wat voor manier dan ook, is intressant voor kinderen.
Heus, als je denkt dat hij echt pijn heeft, toch naar die dokter gaan hoor. Jij kent je kind het beste.
Vage groeipijnen kunnen sommige kinderen (vooral savonds en snachts) ook best tot last zijn.
Mijn dochter had laatst oorontsteking en heeft geen enkele keer genoemd dat ze pijn had, ze riep eerder heel hard 'nee!' en ontweek me als ik ernaar vroeg of teveel in de buurt kwam.
Terwijl ze na een keer doktertje spelen, ze nog weken naar mij toe kwam met 'au!' en dan moest ik een kusje op haar arm geven.