16 Reacties
5 jaar geleden
Hier precies het zelfde. Helaas heb ik een HA die niet echt interesse heeft in haar patiënten heb ik het idee🤷🏻♀️
Ze zei een röntgenfoto te laten maken ALS ik niet zwanger was geweest🙄 dus tja..
Ik doe zelf een beetje pull ups en push ups om het "iets" te verminderen maar niets helpt.
Fijn te lezen dat ik niet de enige ben!!!!
Sterkte, want het is echt mega irritant!!
5 jaar geleden
Reactie op CynthiaSandorB
Hier precies het zelfde. Helaas heb ik een HA die niet echt interesse heeft ...
Dank! Gek van je huisarts, want ze kunnen gewoon een echo van de lever enzo maken om te kijken of er galstenen zijn oid, dat is hetzelfde soort echo apparaat als de verloskundige gebruikt, dus heel veilig.
Bij mij was daar alleen niets op te zien.
5 jaar geleden
Ik heb het ook, kan meestal nog wel een positie vinden waarin het wel gaat, maar dat is wel half liggend. Vervelende is ook dat het de laatste 2 dagen lijkt door te trekken naar m'n been, waardoor die ook erg veel pijn doet met lopen.
Ik heb een voetmassage apparaat, en als ik die tijdens het werk aanzet heb ik er minder last van gelukkig. Heb het gevoel dat er echt iets scheef zit ergens ofzo, hopelijk trekt het binnenkort een beetje bij.
5 jaar geleden
Reactie op cjb1983
Ik heb het ook, kan meestal nog wel een positie vinden waarin het wel gaat, ...
Is het dan niet een beknelling van je zenuw oid? In mijn voroge zwangerschap zat er een zenuw bekneld in mijn lies, waardoor ik uiteindelijk het gevoel in mijn bovenbeen voor ongeveer een jaar verloor...
5 jaar geleden
Ja, precies het zelfde! Dacht dat het door mijn zware werk kwam.. hmm. Lees het steeds vaker. Ik ga naar de fysio en heb oefeningen.. al helpt het nog niks tot nu toe. Ik kan vooral savonds alleen maar plat op mn rug liggen zodat het geen zeer doet...
5 jaar geleden
Reactie op MelanieX10
Ja, precies het zelfde! Dacht dat het door mijn zware werk kwam.. hmm. Lees ...
Het komt bij mij vanuit mijn rug. Rechter kant schouderblad. Die spier loopt door onder de borst naar de rib. (Rechts) dus dat kan de door straling geven..
5 jaar geleden
Reactie op mar79
Dank! Gek van je huisarts, want ze kunnen gewoon een echo van de lever enzo ...
Ja het zou fijn zijn als ze moeite had genomen om op z'n minst over te komen alsof ik niet zeur🙈
Ik ben niet op m'n mondje gevallen en heb dus echt wel uitgesproken dat ik het er niet mee eens ben maar er is helaas weinig wat ik kan doen als zij voet bij stuk houd🤷🏻♀️
5 jaar geleden
Ik heb even een vraag aan de dames die hier hebben gereageerd ; voelen jullie ook een scherpe pijn bij jullie rechter schouderblad en rechts op de borst bij diep inademen?
Ik heb dit dus al sinds ik ongeveer 8 weken zwanger ben🤷🏻♀️
Erg wanhopig hier🙈🙈
5 jaar geleden
Reactie op Noukgeval
Is het dan niet een beknelling van je zenuw oid? In mijn voroge zwangerscha ...
Dat heb ik idd ook weleens gehad, maar dit voelde niet als een zenuw. Moet zeggen dat het na die voetmassage vandaag wel weer helemaal weg was (de pijn in m'n been dan, in m'n rug nog niet), dus misschien zat er toch wel ergens iets klem ofzo, en staat het verder los van de pijn in m'n rug.
5 jaar geleden
Reactie op CynthiaSandorB
Ik heb even een vraag aan de dames die hier hebben gereageerd ; voelen jull ...
Nee, wel lichte pijn bij m'n schouderblad, maar sowieso niet bij inademen.
Ik zou daar wel even mee naar de huisarts gaan voor de zekerheid trouwens. Vooral omdat je het al sinds 8 weken hebt.
Kunnen heel veel dingen zijn, en wie weet is het wel helemaal niet gerelateerd aan je zwangerschap en heb je iets met je hart of longen. Kleine kans natuurlijk, maar je weet nooit..
5 jaar geleden
Ik had daar ook erge last van, bij mij was het te veel lucht in mijn darmen die daar blijft hangen door constipatie. Ik heb van de apotheek op aanraden van de VK een licht laxeermiddel gekregen en een dieet. Voor mij werkt dit heel goed.
5 jaar geleden
Komt het niet vanuit je schouderblad? Een jaar na de eerste heb ik dat ook gehad. Pijn in schouderblad, trok naar beneden, flank en ribben. Bleek een spier te zijn. Door verkeerde houding en veel tillen van de kleine.
Door je groeiende buik neem je ook een andere houding aan nu.
Fysio hielp mij. Oefeningen met golfballetje en rek en strekken tegen de muur en in de deurpost.
5 jaar geleden
Vandaag naar een fijne fysio geweest en zij zei dat ik sterke buikspieren heb, die ik veel te veel aanspan. Dus laten hangen die buik! En op twee benen staan ipv een, en echt geen buikspieren meer gebruiken bij het omhoogkomen en dergelijke.
Ze zag ook dat mijn ribben rechts nog veel te dicht op elkaar zitten, dus daar moet ruimte gaan ontstaan. En mijn middenrif had te weinig ruimte. Ze heeft wat oefeningen gegeven (zoals armen de lucht in en zijwaarts strekken) en liggen met benen in vlinderhouding, ondersteund door kussens en ze masseert de plekken om ruimte te creëren.
Toch fijn dat ik eindelijk een goede fysio heb gevonden (dit is de derde die ik heb bezocht haha)
Ook naar de gynaecoloog geweest die me aanraadde iedere 6 uur 1000mg paracetamol te slikken gedurende een paar dagen. Daar zou alles een beetje van ontspannen. Benieuwd of dat helpt.
In ieder geval was er niets raars te zien op de echo, en geen nierstuwing ofzoiets.