8 Reacties

5 jaar geleden

De bacterie is niet voor iedereen kwalijk, er zijn heel veel mensen die een weerstand hebben tegen toxoplasmose. Bij angst kan je je vk vragen om een bloed onderzoek om dit te testen. Zelf heb ik begin zwangerschap gewoon rauw vlees gegeten en ik maak nog steeds heel vaak de kattenbak schoon, mijn moeder deed niks anders toen ze in verwachting was van mij. Zelf heb ik dan wel gevraagd tijdens de algemene bloedafname of ze dit wilde testen aangezien ik als dierenarts assistent veel in aanraking kom met kattenpis.

5 jaar geleden

Volgens mij moet je je vooral zorgen maken met echt in de tuin werken ivm kattenpoep en urine. En dan nog is de kans niet zo heel groot hoor.

5 jaar geleden

Is helemaal niet gevaarlijk bij binnenplanten hoor. Zolang er geen katten hun behoefte doen op planten, is er geen enkel risico.

5 jaar geleden

Als er veel kattenpoep tussen had gezeten had je het wel geroken 😉 Denk dat het dus wel meevalt!

5 jaar geleden

Toxoplasmose is een maag/darm bacterie! Kun je gelukkig niet binnenkrijgen via inademing! Moet echt via je slokdarm naar binnen gaan.

5 jaar geleden

Reactie op Annelies93

Is helemaal niet gevaarlijk bij binnenplanten hoor. Zolang er geen katten h ...
Eens. Het gaat om tuinieren, dus buiten.

5 jaar geleden

Ik tuinier heel veel. Wel altijd met handschoenen aan. Ik heb 1200 m2 tuin en ja een kat. Maak me niet echt zorgen, maar let er wel op.

5 jaar geleden

Uit topic blijkt niet echt of het gaat om binnen of buiten planten? Vraag je VK bij twijfel 🌻