5 Reacties

5 maanden geleden

Onze oudste was dat ook wel op die leeftijd, omdat onze hond overleed. Onze middelste (mei '21) is er op een bepaalde manier nu ook wel mee bezig. Hij heeft bedacht dat alles in een rondje gaat: de tijd, de jaargetijden, enz. Dus als hij dood gaat, gaat hij terug naar de hemel en komt later weer terug op aarde, heeft hij bedacht. Want dan is het ook een rondje.

5 maanden geleden

Onze Mees een tijdje geleden ook. Toen zei hij steeds dat oma Lies (super oma) als eerste dood zou gaan. Want die is al heel oud. Benoemt ook over een opa (vader van mijn schoonzus) die is dood. Hij heeft die nooit gekend maar zijn nichtjes praten er dan over en dat neemt hij over.. Nu zit hij meer in de poep, plas fase.. ook leuk 😏

4 maanden geleden

Hier ook. Onze dochter hoorde een keer op de radio in de auto een verhaal van een vrouw die haar moeder was verloren en moest huilen. Sindsdien zweeft het onderwerp “dood” ergens rond in haar hoofd. Soms horen we er weken niks over en soms is het meerdere keren per week dat ze er vragen over stelt. Ze zegt soms ook: mama, papa en Milan, ik wil dat jullie nooit dood gaan of gepest worden want ik hou zo veel van jullie. Heel lief. We praten er zo open mogelijk over ik probeer soms ook een beetje over het onderwerp heen te praten als ik merk dat ze er te veel in blijft hangen.

4 maanden geleden

Reactie op S83

Onze oudste was dat ook wel op die leeftijd, omdat onze hond overleed. Onz ...
Wat bijzonder dit! Toevallig heeft ons zoontje vorige week iets vergelijkbaars gezegd. Hij zei toen zelf dat als mensen dood gaan ze weer bij een nieuwe mama in de buik komen. Ook bijzonder want wij zijn zelf niet gelovig.. ook geen idee of hij dit eerder gehoord heeft ergens of zelf bedacht. Hij vond iig dat hij dit zelf 'wist'. We hebben het sinds 2 maanden wat vaker over de dood omdat een oom is overleden.

4 maanden geleden

Mijn dochter stelt ook ineens vragen als "wanneer gaan we dood"? "Waar gaan we dan dood?" En ik wil niet dood. Geen idee waar het bij haar ineens vandaan gekomen is.