Hoi hoi,
Onze dochter speelt graag met haar nichtje van 6 jaar. We zien haar regelmatig en zij is ook regelmatig bij oma. Met kerst zaten ze onder de eettafel te spelen en kwam onze dochter ineens naar ons toe gerend (bij zaten op de bank met zijn alle) dat haar nichtje rare filmpjes aan het kijken was. Over een vrouw bij de dochter die alles onder poept. (Haar nichtje had blijkbaar een mobiel bij waar ze stiekem filmpjes op keken)
Ik heb hier uiteraard wat over gezegd en aangegeven dat ik dit niet wil. Hierna was er niks meer aan de hand. Het filmpje was ook niet meer te vinden.
Zaterdag is ze blijven logeren met haar nichtje bij oma. Het eerste wat ze zei toen ze terug kwam was: mama, … (noem geen naam) liet weer rare filmpjes zien over een mevrouw die diarree eet en over piemels.
Ik vind dit dus zó vreselijk. Heb er helemaal een naar gevoel van over gehouden. Heb meteen mijn schoonzus gebeld en mijn schoonmoeder. Schoonmoeder reageerde wel prima en gaat er heel goed op letten voortaan. Mijn schoonzus daarentegen.. zij zei alleen maar: oh vreemd verhaal. Ik wel een keer kijken.
Echt een raar antwoord vind ik dat. Kijk, ik weet natuurlijk niet in hoeverre alles waar is van die filmpjes maar mijn dochter zegt nooit zulke rare dingen uit zichzelf. Daarbij komt dat haar nichtje dus wel altijd met een iPad of mobiel loopt (hoe bizar ook, dat kind is 6). Dus het zou zeker zo kunnen zijn want er word helemaal geen toezicht op gehouden door haar ouders wat zij allemaal kijkt op die dingen.
Maarja, mijn dochtertje is sinds gisteren helemaal bangig en gedraagt zich wat anders dan normaal. Dus ik vind dit wel een vervelende situatie. Hoe zouden jullie hier mee om gaan? Hebben jullie nog tips?