23 Reacties
5 jaar geleden
Deze middag zonder nadenken een hapje cheesecake gegeten. Niemand aan tafel wist op dat moment dat ik zwanger ben, dus ook niets kunnen zeggen.
5 jaar geleden
Ik denk dat we allemaal vroeg of laat eens per ongeluk iets verkeerd eten. Ik ging overlaatst om en belegd broodje en besefte pas enkele happen verder dat er rauwe groenten op lagen. Ook niet wetende of die wel goed gewassen waren...
5 jaar geleden
Ik heb nog voordat ik de test heb gedaan carpaccio gegeten en wijn gedronken. Daarbij moet ik zeggen dat we niet bezig waren met zwanger worden. Zwangerschap was dan ook een blijde verrassing! Ik moet toen net 1 week zwanger zijn geweest, zo rond de innesteling.
5 jaar geleden
Reactie op Nyn1993
Misschien heel dom.. maar waarom mag cheesecake niet?
Cheesecake mag wel! Net even opgezocht
5 jaar geleden
Als de huisarts zegt dat het goed is zal ik me niet zoveel zorgen maken. Wel heel begrijpelijk natuurlijk! Maar als het goed is, weet die huisarts voldoende om in te schatten of het gevaarlijk is voor de kleine. Ik heb ook laatst iets gegeten waarvan ik de dag daarna erg ging twijfelen of dat wel zo slim was.. dus nu ben ik ook weer een stuk voorzichtiger
5 jaar geleden
Reactie op Thegirlattherockshow
Ik denk dat we allemaal vroeg of laat eens per ongeluk iets verkeerd eten. ...
Wat verwacht je op te kunnen lopen van rauwe groente dan?!
5 jaar geleden
Ik denk dat iedereen wel eens een 'foutje' maakt met eten. Vandaag een broodje bij de hema gegeten. Bedacht me later dat er rucola op zat en geen idee of ze dat goed hebben gewassen!
Ik zou me niet al te druk maken, er is een kans dat het fout zit maar die kans is alsnog echt heel klein. Niet al het rauwe gehakt bevat listeria en dan ook nog eens genoeg om jou en je kind daar ziek van te maken. Al is een zwangere wel vatbaarder voor dit soort dingen, de kans blijft erg klein.
5 jaar geleden
Reactie op 1Saartje1
Toxoplasmose door mogelijks besmette aarde die nog aan de groente kleeft al ...
Lijkt me ver gezocht als je groente uit de supermarkt hebt. Veel groente groeit in kassen ook en daar komen geen katten en veel groente is al gewassen voor het in een schap komt.
5 jaar geleden
Reactie op Sevyfay
Kans mag dan klein zijn, maar advies voor zwangere vrouwen is wel om je fru ...
Zelfs als je toxoplasmose oploopt is de kans maar 10-15% dat je het de eerste maanden van de zwangerschap doorgeeft en de kans dat je het überhaupt krijgt tijdens je zwangerschap is 0,1%. Niet te druk over maken dus zou ik zeggen :)
5 jaar geleden
Reactie op H0805
Ik vind het zo lastig worden. Zelfs pesto en basilicum is al niet eens meer ...
In principe kan pesto geen kwaad zolang je er maar niet te veel van eet. Een keertje een broodje met kaas en wat groene pesto kan dus prima.
Beetje afwisselen met je kruiden en het zit wel goed ;)
Hetzelfde met caffeine. Een keer een kopje koffie of thee kan gewoon, zolang het met mate gaat.
De app Zwangerhap is wel handig om te instaleren!
5 jaar geleden
Ik heb onlangs voor ik wist dat ik zwanger was sushi gegeten. Niet te veel van wakker liggen, je hebt het gegeten en je kan het niet meer veranderen. Maar je weet nu wel dat je dit beter niet doet en bent er even mee geconfronteerd, dus zal je sowieso in de toekomst al wat voorzichtiger zijn. No stress meid!
5 jaar geleden
Reactie op Thegirlattherockshow
Ik denk dat we allemaal vroeg of laat eens per ongeluk iets verkeerd eten. ...
Meestal bij een broodjeszaak komen de groentjes uit verpakkingen waar op staat dat ze al gewassen zijn. Dus zit je wel vrij safe met een broodje 😊 tenzij het met gerookte zalm is, dat zou ik niet echt aanraden natuurlijk! Qua groentes/fruit is het vooral opletten met eigen kweek of rechtstreeks van de boer.
5 jaar geleden
Reactie op Sevyfay
Kans mag dan klein zijn, maar advies voor zwangere vrouwen is wel om je fru ...
Ja klopt, maar dat komt door twee heel verschillende dingen en heeft volgens mij niks met aarde te maken: 1) groentes wassen doe je (altijd) omdat ze bespoten zijn met gif (als je niet bio eet althans) en 2) salades in restaurants omdat ze oud óf ingeseald zijn zoals bijv die salades bij AH. Deze kunnen listeria bacteriën bevatten. Gewoon geen onverhitte gesealde kant en klaar zooi eten dus.
5 jaar geleden
Reactie op HalloBaby2021
Ja klopt, maar dat komt door twee heel verschillende dingen en heeft volgen ...
Van die maaltijdsalades mag je gewoon eten hoor