16 Reacties

2 jaar geleden

Wat bedoel je met rijden op een knuffel? Ik weet niet zo goed hoe ik dat voor me moet zien 😅

2 jaar geleden

Reactie op Eva1900

Wat bedoel je met rijden op een knuffel? Ik weet niet zo goed hoe ik dat vo ...
Haha wij thuis noemen het vetzakken. 😂 Ze zit bovenop haar knuffel met haar heupen/poep te bewegen.

2 jaar geleden

Reactie op Sikka

Haha wij thuis noemen het vetzakken. 😂 Ze zit bovenop haar knuffel met haa ...
Ooo daar is op deze leeftijd toch nog niks seksueels aan? En dan nog. Ik zou er niet zoveel van vinden denk ik 😅

2 jaar geleden

Onze dochter doet dit ook. Ook als ze niet moe is. Vaak op schoot en ook op zo’n bal die je kan in knijpen. Ik heb het idee dat ze dit doet als een soort paardje rijden.

2 jaar geleden

Het is iets wat fijn voelt en ze daarom herhaalt denk ik. Ze is nu nog te jong denk ik om er iets mee te doen. Ik zou zelf haar het niet op je schoot laten doen maar dat is mijn gevoel. Knuffel en bij jullie is natuurlijk vertrouwd en voelt goed. Misschien heeft het consultatiebureau tips? Er zijn heel veel kinderen die het doen en het is ook iets wat normaal is maar misschien niet zo voelt? Snap dat het ongemakkelijk kan zijn in andere situaties maar je wilt het ook niet negatief maken.

2 jaar geleden

Reactie op Sellie21

Het is iets wat fijn voelt en ze daarom herhaalt denk ik. Ze is nu nog te j ...
Consultatiebureau kan ik inderdaad om raad vragen, daar moet ik deze week heen! Ik laat haar gewoon rustig doen, misschien is het ook een vorm van ontprikkelen? Geen idee… Als er bezoek is vinden ze het raar als ze dat doet, wij vinden het ook redelijk onschuldig maar die commentaar van andere is soms niet fijn.

2 jaar geleden

Huh, bedoel je gewoon als in paardje rijden? Daar is toch niks vreemds aan.

2 jaar geleden

Reactie op 2021Baby1

Huh, bedoel je gewoon als in paardje rijden? Daar is toch niks vreemds aan. ...
Paardje rijden doet ze ook maar dat is heel anders dan wat ik bedoel. Ze gaat op haar knuffel liggen en beweegt dan haar heupen naar voor en achter.

2 jaar geleden

Reactie op Sikka

Consultatiebureau kan ik inderdaad om raad vragen, daar moet ik deze week h ...
Ja dat van ontprikkelen kan ook zeker! Ja met bezoek erbij snap ik dat het anders is maar goed ze is nog zo klein, je kan het haar ook niet uitleggen. Heb je nog tips van cb gekregen?

2 jaar geleden

Ons zoontje doet exact dit ook! Idd vooral als hij moe is. Dan ligt hij op z'n buik, drukt zn knuffeltje onder zich en 'rijdt' er dan tegenaan. Lijkt hij rustig van te worden. Kan best dat het het knuffelhormoon aanmaakt. Ook zoals wanneer volwassenen knuffelen of sex hebben. Kan dat hij daardoor ontspant. Is volgens mij best normaal maar ik ga volgende week ook even bij het cb vragen als we er zijn voor vaccinatie.

2 jaar geleden

Heel normaal gedrag, ik laat hem gewoon. Het komt sporadisch voor en dan maar enkele seconden. Ik denk dat het comfort geeft, ik ben 27 en wiebel mijzelf ook nog in slaap haha.

5 maanden geleden

Mijn dochter doet dit. En ik ben ergens wel blij dat het dus vaker voor komt. Ik maak me eerlijk gezegd wel zorgen want ze ligt soms zo een uur in bed en loopt dan rood aan en is helemaal nat van het zweet..

5 maanden geleden

Is jou dochter er uiteindelijk vanzelf mee gestopt?

5 maanden geleden

Reactie op Lexi Lena

Is jou dochter er uiteindelijk vanzelf mee gestopt?
Die doet het nogsteeds. Intussen wel alleen maar in bed vlak voor ze gaat slapen.

5 maanden geleden

Reactie op Sikka

Paardje rijden doet ze ook maar dat is heel anders dan wat ik bedoel. Ze ga ...
Dit doet mijn dochter ook wel alleen vlak voor het slapen gaan en dan tref ik het knuffeltje tussen haar benen terwijl ze slaapt. Het lijkt ontspannend te werken.

5 maanden geleden

Reactie op HLN92

Dit doet mijn dochter ook wel alleen vlak voor het slapen gaan en dan tref ...
Hier zou ze het overdag ook graag doen maar inmiddels kan ik haar wel uitleggen dat ze dit in haar bedje moet doen.