11 Reacties
één jaar geleden
Hier mijn oudste gewoon meteen de hele week een volle dag. Het was zeker vermoeiend voor hem, maar hij heeft het wel altijd erg leuk gevonden. Ik heb hem eigelijk ook nooit thuis gehouden. Dat zou ik nu wel anders doen. En dan bedoel ik gewoon afentoe een dagje thuis houden. Bijv op een woensdag , even de week doormidden.
Ik zou gewoon even kijken hoe het bij jou gaat. Je hoeft het niet van te voren te beslissen.
één jaar geleden
Hier ook eentje die op 8 januari start. Spannend he! Viel het wenmomentje mee bij jullie?
Ik denk wel dat wij regelmatig met halve dagen/rustdagen gaan moeten werken. We hebben onze zoon dit weekend 2x geen middagdut aangeboden en hij moet daar precies nog steeds een beetje van bijslapen. We zijn ook wel volop met de zindelijkheid bezig, dat vergt wellicht ook veel energie.
Ik denk dat je het niet kan plannen... als je de kans hebt: zoon per dag volgen. En de juf heeft vast veel ervaring met nieuwe starters, mss dat ze in de namiddag wel "rust" inlast met verhaaltjes bvb.
één jaar geleden
Ik ga uiteindelijk maandag en dinsdag (en woensdag dus sowieso) hem halve dagen laten gaan. En dan donderdag en vrijdag hele dagen.
Het maakt misschien niet veel uit die paar dagen , maar toch voelt het zo meer als wenmomentjes en kan hij ook nog slapen nadien (we hebben maar een wenmoment van 15min gehad - een paar weken voor de vakantie zelfs al)
Veel succes aan al die dappere kleine instappertjes binnenkort
één jaar geleden
Reactie op PietjeP
Gewoon uit nieuwsgierigheid, hoe zit dit met naar school gaan? In mijn bele ...
In België kan je vanaf 2,5 jaar gaan. De kindjes gaan dan naar een instapklasje. Een beetje gelijkaardig aan de psz denk ik.
Volgend schooljaar gaan ze dan naar de eerste kleuterklas.
één jaar geleden
Reactie op Sikka
In België kan je vanaf 2,5 jaar gaan. De kindjes gaan dan naar een instapkl ...
Je hebt bij ons:
- Instapklas (2,3-3j)
- 1e kleuterklas (3-4j)
- 2e kleuterklas (4-5j) (groep 1)
- 3e kleuterklas (5-6j) (groep 2)
—————————
Dan gaan ze naar de basisschool tot 12j.
- 1e leerjaar (6-7j) (groep 3)
- etc