11 Reacties

één jaar geleden

Hier mijn oudste gewoon meteen de hele week een volle dag. Het was zeker vermoeiend voor hem, maar hij heeft het wel altijd erg leuk gevonden. Ik heb hem eigelijk ook nooit thuis gehouden. Dat zou ik nu wel anders doen. En dan bedoel ik gewoon afentoe een dagje thuis houden. Bijv op een woensdag , even de week doormidden. Ik zou gewoon even kijken hoe het bij jou gaat. Je hoeft het niet van te voren te beslissen.

één jaar geleden

Hier ook eentje die op 8 januari start. Spannend he! Viel het wenmomentje mee bij jullie? Ik denk wel dat wij regelmatig met halve dagen/rustdagen gaan moeten werken. We hebben onze zoon dit weekend 2x geen middagdut aangeboden en hij moet daar precies nog steeds een beetje van bijslapen. We zijn ook wel volop met de zindelijkheid bezig, dat vergt wellicht ook veel energie. Ik denk dat je het niet kan plannen... als je de kans hebt: zoon per dag volgen. En de juf heeft vast veel ervaring met nieuwe starters, mss dat ze in de namiddag wel "rust" inlast met verhaaltjes bvb.

één jaar geleden

Wij starten met volle dagen. Ze ging maar 7-8 dagen per maand naar de opvang en doet thuis nog echt en dit van 2-3 uur smiddags Maar ze is er echt klaar voor. Als het te veel is zien we wel. Maar volgens mij komt het bij haar wel goed hoor.

één jaar geleden

Ik ga uiteindelijk maandag en dinsdag (en woensdag dus sowieso) hem halve dagen laten gaan. En dan donderdag en vrijdag hele dagen. Het maakt misschien niet veel uit die paar dagen , maar toch voelt het zo meer als wenmomentjes en kan hij ook nog slapen nadien (we hebben maar een wenmoment van 15min gehad - een paar weken voor de vakantie zelfs al) Veel succes aan al die dappere kleine instappertjes binnenkort

één jaar geleden

Succes aan de startertjes vandaag 🍀🍀

één jaar geleden

Onze dochter is in november gestart en gaat nog steeds halve dagen naar school. ‘S middags slaapt ze soms nog 2u.

één jaar geleden

Hier vandaag gestart met halve dagen. We bekijken het deze week en als ze wilt/als het haar lukt. Volgende week misschien 1 of 2 volle dagen. Ze heeft trouwens deze middag een dut van 2,5uur gedaan.

één jaar geleden

Gewoon uit nieuwsgierigheid, hoe zit dit met naar school gaan? In mijn beleving kan je “pas” vanaf je 4e verjaardag naar school.

één jaar geleden

Reactie op PietjeP

Gewoon uit nieuwsgierigheid, hoe zit dit met naar school gaan? In mijn bele ...
In België kan je vanaf 2,5 jaar gaan. De kindjes gaan dan naar een instapklasje. Een beetje gelijkaardig aan de psz denk ik. Volgend schooljaar gaan ze dan naar de eerste kleuterklas.

één jaar geleden

Reactie op Sikka

In België kan je vanaf 2,5 jaar gaan. De kindjes gaan dan naar een instapkl ...
Je hebt bij ons: - Instapklas (2,3-3j) - 1e kleuterklas (3-4j) - 2e kleuterklas (4-5j) (groep 1) - 3e kleuterklas (5-6j) (groep 2) ————————— Dan gaan ze naar de basisschool tot 12j. - 1e leerjaar (6-7j) (groep 3) - etc

één jaar geleden

Reactie op Sikka

In België kan je vanaf 2,5 jaar gaan. De kindjes gaan dan naar een instapkl ...
Aha ik snap het!