29 Reacties
één jaar geleden
Ja!!! Ik zit nu te hopen dat hij gaat slapen en een helse nacht uit blijft. Fijn dat er gedeelde smart is… ik vind het heftig!
Oma kan hem zo weg leggen, maar ik moet erbij zitten. En liggen. En bij ons in bed. Slaapzak niet aan willen. En dan weer huilen. En dan weer krijsen. Dacht dat het aan zn gebroken elleboog lag, maar dat is het denk ik niet alleen …
Vanavond geen tv gekeken voor het slapen. Wel boekjes gelezen +\- 30 minuten.
één jaar geleden
Hier ook echt een drama! In bed leggen gaat goed, maar wordt rond 12 uur wakker en beland na een uur krijsen meestal bij ons in bed… blij wanneer deze fase weer voorbij is 🙈
één jaar geleden
Hier ook drama. Overdag gaat gelukkig goed. Savonds wil ze niet slapen, huilen... Ze moet van alles... Boekjes, drinken, speen... ze ligt sinds kort ook in een peuter bed omdat ze uit haar ledikant kon klimmen. Mevrouw mag dus ook graag op onderzoek uit in haar kamer (of bij ons)
één jaar geleden
Ja hier ook! Paar maanden terug.
Wij hadden een schema gevonden op internet, het is heftig pittig maar heeft ons geholpen.
Stap 1: gewoon je avond ritueel, tanden poetsen, boekje lezen, Welterusten. Papa/mama houden van jou tot morgen ect.
Stap 2: lamp uit (of wat je altijd gedaan hebt) en weg lopen.
Stap 3: ondanks huilen brullen 2 minuten wachten.
Na 2 minuten er naar toe. Niet uit bed tillen. Weinig aandacht geven even kusje knuffeltje 'wij gaan lekker slapen' tot morgen. En weer weglopen
Stap 4: 4 minuten wachten.
Stap 5: 6 minuten wachten
Stap 6: 8 minuten wachten
En zo bouw je het iedere x op met 2 minuten.
Heeft een bepaalde naam.
Tis pittig. Heeft ons geholpen.
1 tip hou het vol. (Als je van plan bent dit te doen)
1e avond duurde zeker anderhalf uur.
2e avond 3 kwartier
3e avond half uur
4e/5e avond 10 minuten. En vervolgens ging onze dochter weer uit d'r zelf slapen.
Ook weer overdag.
Succes. Weet hoe frustrerend het is.
één jaar geleden
Hier lijkt er ook weer vanalles te veranderen: s middags niet willen slapen (maar wel moe zijn en heel humeurig), s ochtends vreselijk vroeg wakker (voor 6u!), onrustig in de nacht.
Maar vooral veel uitstelgedrag he: andere knuffels die in bed moeten, nog een 27e boekje willen lezen , andere slaapzak aan willen, dorst, honger, nog een liedje zingen, lichtje moet aan/lichtje moet uit/lichtje moet aan/...
Ik denk dat ik komend weekend zo'n visuele voorstelling van het avondritueel ga maken, met flapjes die hij kan toe plakken als er een stap volbracht is.
één jaar geleden
Reactie op AnnieD
Hier lijkt er ook weer vanalles te veranderen: s middags niet willen slapen ...
Leuk idee!
één jaar geleden
Reactie op Annet-Elyn
Ja hier ook! Paar maanden terug.
Wij hadden een schema gevonden op interne ...
Dank!
één jaar geleden
Reactie op S01
Hoe gaan jullie om met de nachten? Als jullie kindje ‘‘s nachts plots begin ...
Ik heb in de laatste week zelfs 3 nachten opnieuw een flesje warme melk gegeven. Zoontje bleef echt hysterisch en was op geen enkele andere manier te troosten. Ik ben zelf ondertussen ook zó moe dat ik eraan toegegeven heb...
Hij lijkt hier de laatste dagen ook wat last te hebben van de koude. S avonds en s ochtends voelt hij oké maar wanneer hij s nachts zo weent, dan voelt hij eerder koud aan. Hij ligt dus nu in een body met lange mouwen, winterpyjama en slaapzak zonder mouwen Tog 2. Veel te warm volgende de richtlijnen maar we proberen het.
één jaar geleden
Hier ook zo herkenbaar! Ze was zo’n goeie slaper, en sinds een paar weken huilen in de nacht en nu ook drama bij het slapengaan, wij moeten bij haar blijven, ze is bang, lampje moet aan, pipi doen…. We zijn nu al 1,5u bezig haar in slaap te krijgen. Laten huilen was geen succes, ze was helemaal overstuur, mijn moederhart brak. En binnen 5 weken komt haar zusje dus zullen de nachten weer sowieso onderbroken zijn. Hoop echt dat dit een fase is, en van korte duur..
één jaar geleden
Reactie op S01
Begrijp ik helemaal. Dat gehuil is hartverscheurend. Wat doen jullie in de ...
Soms kunnen we haar even troosten en slaapt ze verder, soms begint ze na een halfuur terug en na 4x heen en weer te gaan legt mijn man zich uiteindelijk op een matras bij haar in de kamer, ook niet echt een goeie oplossing maar dan slapen we tenminste iets of wat..
één jaar geleden
Reactie op S01
Zo doen wij het ook..
Hier zo nu en dan die fases. Dan slaap ik vaak zo half bij hem op de kamer. Dan krijg ik tenminste nog iets van slaap en ligt ie rustig in bed. Slapen doet ie niet dan. Soms wel. Denk dat t gewoon te maken heeft met alle ontwikkelingen die ze doormaken.
één jaar geleden
Jullie verhalen zijn erg herkenbaar! Hier ook 'n dochter van (bijna) 2,5 jaar die opeens moeite heeft met in slaap vallen, m.n. in de avond. Afgelopen nacht werd ze om 23.30u klaarwakker. Uiteindelijk paar keer mee op de stoel gezeten en is ze toch weer in slaap gevallen rond 1.30u.
Hopelijk vannacht weer een rustigere nacht. Ik denk dat het hier o.a. te maken heeft met het middagdutje die soms te lang heeft geduurd waardoor ze minder moe is in de avond.
één jaar geleden
Ja hier ook al 2 weken. Wilt geen middag dutje meer doen sinds dat hij van zijn speen af is en een peuter bedje heeft.
De avonden naar bed brengen verlopen prima totdat ik de kamer uit loop dan is het huilen geblazen. Ene avond verloopt makkelijker dan de andere.
Ik hoop dat het een fase is want doordat hij laat slaapt is hij ook weer vroeg wakker 🙃
Verder overdag is hij wel echt mega gezellig en vol energie ❤️