29 Reacties
één jaar geleden
Hoe gaat het ondertussen bij jullie allemaal?
Hier blijft het maar duren.
* Veel uitstelgedrag maar dutje overdag gaat goed (meestal wordt hij zelf wakker na 1,5 uur en anders maak ik hem wakker).
* Zelfstandig in slaap vallen is geen probleem. Ook s avonds heel veel uitstelgedrag maar geen echte tranen.
* Maar nu al weken elke nacht 3 à 4x per nacht wakker. Hij ligt al veel warmer gekleed dus van de koude is het niet denk ik. Overdag ook wel al een hele week weinig eten. Toch wat ziekjes? S nachts willen inhalen?
Pff, het is zwaar he?! Veel moed voor jullie ook allemaal 🍀😴
één jaar geleden
Mijn dochter is 2 jaar en 5 maanden. Is sinds echt denk inmiddels weer maanden nachts wakker en wil dan flesje warme melk. We geven die, daarna slaapt ze direct weer en wij ook. Wanneer ze naar dr nieuwe kamer gaat, wil ik hiermee stoppen. Smiddags super moe maar niet willen slapen. Uiteindelijk na veel strijd en een mega moe en sjaggo meisje heeft ze er toch aan toe. Met als gevolg savonds moe maar weer niet willen slapen. Rekken... theetje drinken, dierenfilmpje willen kijken etc. Dan weer ergens 'au' of een haar op dr speen. Smorgens 7u wakker. Eerst was dit 8u a half 9...
één jaar geleden
Wat een verademing om dit te lezen…. Ik vroeg me al af wat er aan de hand was…. Zoontje 2,5 wilt opeens geen middag dut doen en wordt vaak rond 22u/23u krijsend wakker. Schreeuwen, gillen, boos, verdrietig alles. Het was altijd een hele makkelijke slaper maar sinds twee weken is het drama. Rond 6u wakker, geen middatdut en savonds opeens vaak huilen etc. Hij is over op peuterbed en zijn gestopt met de speen… wat moeten we doen?
één jaar geleden
Herkenbaar wat ik hier lees! Ons dochtertjev van 2,5 jaar is sinds 1,5 week ook vroeger wakker dan voorheen, ineens rond 6:00 uur terwijl dat eerst 7:00 uur was. En soms in de nacht ineens huilen en moet ze getroost worden.
Overdag is ze erg opstandig en veel de grens aan het zoeken, veel huilbuien en driftbuien. Ook sinds 1,5 week.
Mogelijk is het rond deze leeftijd een mentale ontwikkeling?
En we hebben een babytje van 1 maand oud, dus het is behoorlijk pittig nu 😅
één jaar geleden
Hier dus ook al weeken. Ons zoontje bleef maar strijd voeren met slapen, en ons dochtertje zit in sprong 8 😵💫😵💫
Nu hebben we sinds een paar dagen een nieuw bed voor hem, heeft hij samen met papa gemaakt. Het is veel minder strijd, hij gaat graag naar bed. Oja, en sinds donderdag slaapt hij in de middag niet meer. Sindsdien ligt hij tussen 19:00 - 20:00 in bed ipv 22:00 - 23:00, veel en veel beter.
Snachts nog wel wakker, iedere nacht. Paniek en huilen, maaaar: ik kan er nu even bij gaan liggen. Boekje lezen, knuffelen. We gaan niet meer eruit, en niet meer naar beneden. Het gaat elke dag wat beter 👏🏼
één jaar geleden
Reactie op Lore13
Wat voor nieuw bedje hebben jullie dan? Wij gaan binnenkort over naar een g ...
Mijn man en peuter hebben samen een huisjesbed gemaakt en hem vanaf het begin er bij betrokken. Zagen, schuren, schroeven; alles samen. En samen een matras gaan kopen en beddengoed uitgezocht, uiteraard met trekkers, auto’s en apen 😆. Dit weekend gaan we hem samen schilderen. Er onder komt nog een mooie lade op wieltjes voor zijn speelgoed.
Het naar bed brengen is eventjes de tijd er voor nemen maar uiteindelijk blijft hij lekker liggen en na wat spelen valt hij zelf weer in slaap.