27 Reacties

5 jaar geleden

Ik volg even.. In principe slaap ik "prima" want ik hoef mn hoofd maar ergens neer te leggen en in slaap, maar toch kom ik ook nauwelijks in een diepe slaap en wordt eigenlijk nooit uitgerust wakker.

5 jaar geleden

Heb dit 2 maanden lang gehad. Zelfs gedeeltelijk in de ziektewet gelopen want ik was gebroken. Bij mij gaat het sinds 2 a 3 weken beter. Maar helaas geen gouden tip voor je 😔

5 jaar geleden

Ik had hetzelfde, sliep erg slecht voor een lange periode max 3 uur per nacht. Daardoor knapte ik niet op, constant griepklachten. In overleg met de huisarts de laagste dosering melatonine gebruikt. ( Ook al raad de verpakking het af dat vertelde de huisarts er ook bij.)2 nachten gebruikt waardoor ik beter sliep en opknapte daarna niet meer nodig gehad. ( Mijn huisarts is zelf moeder van 2 jonge kinderen vandaar haar advies durven te volgen)

5 jaar geleden

Ik heb ook dat ik super slecht slaap door bekken problemen, nu mag ik van mij vk 2x per week een temazepam 20mg omdat dit ook ontspanning zou geven aan mijn bekken. Dit zou verder tot 8 maanden leeftijd geen kwaad kunnen zegt zij, echter neem ik het alleen als ik echt een hele drukke werk week heb en daardoor smiddags niet kan slapen. Deze moet je wel aanvragen bij je vk of huisarts omdat deze middelen niet zomaar voorgeschreven worden. Verder adviseerde zij mij zoveel mogelijk te gaan slapen als ik merk dat ik moe ben/wordt.

5 jaar geleden

Reactie op Larrissa2019

Ik heb ook dat ik super slecht slaap door bekken problemen, nu mag ik van m ...
Aangezien ik voor mijn bekken klachten bij de vk en gynaecoloog in het ziekenhuis loop en zij mij dit voorgeschreven hebben vertrouw ik erop dat dit dus gewoon veilig is, ik zou het zeker overleggen als ik jou was hopelijk helpt het. Heel veel succes

5 jaar geleden

Ik heb een boekje gekregen van de verloskundige en hierin staat dat je valeriaan mag gebruiken en melatonine en alle pammetjes niet ik gebruik al heel lang verse valeriaan als ik gespannen ben of moeilijk kan slapen een grote kop thee savonds en dat werkt uitstekend. Ook met de zwangerschap al 2 x savonds gebruikt

5 jaar geleden

Ja zelfde hier. Wel beetje last van rusteloze benen. En word na 1u slaap wakker en dan lig klaarwakker. Vannacht van 3-6 maar een boek gelezen... Vanochtend was natuurlijk wel hel.

5 jaar geleden

Ik heb het ook. Ik houd mijn slaap ook bij via de fitbitt en zie daarin ook veel minder diepe slaap. Ik zie dit zelf meer als voorbereiding op de tijd met de kleine dat je toch vaak je bed uit moet of slecht slaapt. Dit meenemen heeft voor mij erg geholpen

5 jaar geleden

Reactie op Carola1988

Ik heb het ook. Ik houd mijn slaap ook bij via de fitbitt en zie daarin ook ...
Ja dat wel, maar weinig slaap straks met de kleine hoeft niet per se slechte slaap te zijn natuurlijk 😅 En het is tijdens de zwangerschap ook wel belangrijk om goed te rusten. En naast belangrijk is het ook wel gewoon fijn om een beetje normaal te kunnen werken nog enzo🙈

5 jaar geleden

Je slaapt inderdaad minder diep en veel lichte rem slaap waardoor je ook zo intens droomt. Ik gebruikte voor de zwangerschap ook slaapmiddelen zoals droomsap en themazepam. Ik zou dat nu echt niet doen of je moet echt een week helemaal niet slapen. Bach Rescue kun je veilig gebruiken tijdens de zwangerschap. Dat helpt mij best goed. Daarnaast helpt een zwaar deken, een warm bad voor het slapen en slaapthee ook.

5 jaar geleden

Ik heb tijdens het einde van mijn tweede zwangerschap om medische reden een aantal nachten in het ziekenhuis mogen slapen en daar kreeg ik slaapmedicatie, ook mee naar huis die veilig tijdens de zwangerschap gebruikt kon worden. Ik weet helaas de naam niet meer. Je zou dit na kunnen vragen bij je verloskundige misschien?

5 jaar geleden

Ik slaap tegenwoordig zo nu en dan hele nachten niet. Een beetje doezelen. Ik zwanger van een tweeling en nu bijna 24 weken. Overdag thuis met de andere 2 kids. En s avonds niet in slaap kunnen komen. Iemand de gouden tip?

5 jaar geleden

Ik ben moest t zijn natuurlijk 😅

5 jaar geleden

Ik heb nu sinds 3 dagen Valeriaan (in overleg met mn verloskundige), waardoor ik minder onrustig slaap. Gisteren heb ik voor het eerst de app GentleBirth gebruikt en daar zitten ook slaapsessies bij, ik sliep binnen een minuut of 10/15 ipv 1 a 2 uur 👌🏻 Vanavond ga ik t weer proberen om te zien of het geen toevalstreffer was.

5 jaar geleden

Dormiplant. Voor oa zwangere vrouwen. Hebben ze bij elke drogist

5 jaar geleden

Vooraf je na bed gaat zou ik een magnesium supplement nemen, of met magnesium olie smeren. Dat kalmeert het zenuwstelsel. Ik zou proberen diepe buikademhaling oefeningen te doen, als je niet kunt slapen. Dat zorgt ervoor dat je parasympathisch zenuwstelsel wordt geactiveerd en je makkelijker in slaap gaat vallen. meditaties waarna je kunt luisteren helpen ook. met een hypnobirthing meditatie bereid je je alvast voor de bevalling voor. verder bewust zijn dat slapeloosheid helaas door zwangerschapshormonen wordt veroorzaakt. Jouw lichaam is je al aan het voorbereiden op slapeloze nachten na de geboorte. is heel vervelend, ik weet het, maar helpt je om niet onnodig erover te piekeren.

5 jaar geleden

Wordt je slaap wel goed gemeten nu je zwanger bent? Bij mij is m’n hartslag veel hoger en dat neemt hij mee in het berekenen van (diepe) slaap...

5 jaar geleden

Reactie op ST3PH

Wordt je slaap wel goed gemeten nu je zwanger bent? Bij mij is m’n hartslag ...
Dit is ook waar ik aan dacht. Die metingen zijn al niet altijd even accuraat. Tijdens je zwangerschap kunnen de metingen al helemaal afwijken. Het is normaal dat je je vermoeider voelt dan voor je zwangerschap, meer rust en slaap is vaak aangeraden. Al helpt beweging (wandelen etc) ook om fit te blijven en beter in slaap te kunnen komen savonds. Ik sta natuurlijk niet in jouw schoenen, dus ik weet niet of dit bovenstaande ook voor jou geldt. 😉

5 jaar geleden

Reactie op ST3PH

Wordt je slaap wel goed gemeten nu je zwanger bent? Bij mij is m’n hartslag ...
Toevallig heb ik een zwangerschapsmodus ontdekt op m'n horloge, dus die meet ie nu iig wel goed. En er zijn ook wel een paar nachten (zoals vannacht, jeej) dat ik dus gewoon heerlijk 80 minuten diepe slaap heb gehad, dus ik denk wel dat ie gewoon goed werkt. Al is het nooit 100% accuraat natuurlijk.