11 Reacties

4 jaar geleden

Wij gebruiken deze en ik ben er heel blij mee!

4 jaar geleden

Super ervaring hiermee. Mijn zoontje kon van rug naar buik maar dan niet meer terug waardoor hij wenend wakker werd elke nacht meerdere keren. Met de Slaapwikkel kon hij dat niet meer en was ik meer op mijn gemak met wiegendood Enzo!!

4 jaar geleden

Wij gebruiken het ook, heel blij mee! Mijn dochter knalde vaak met haar hoofdje tegen de rand van haar bedje en dan huilde ze en nu niet meer🤗 Ik denk dat baby’s er zelf niet veel van merken. Ze kan nog steeds veel bewegen, alleen verplaatst ze zichzelf niet meer.

4 jaar geleden

Stomme vraag maar als je de slaapwikkel gebruikt ga je automatisch combineren met deken/laken. Slaapzak is dan geen optie meer?

4 jaar geleden

Hier gebruiken we hem ook en hij bevalt goed. 'Nadelen' zijn volgens mij dat wanneer je je kindje slapend weglegt, je hem extra aan moet raken met kans op wakker maken, dat het klittenband bij het openen veel geluid maakt en je inderdaad naar mijn weten geen slaapzak kunt gebruiken en de baby dekentjes weg kan trappen.

4 jaar geleden

Reactie op JJJamy

Stomme vraag maar als je de slaapwikkel gebruikt ga je automatisch combiner ...
Ik gebruik gewoon een inbakerslaapzak, je kan de flap die tussen de benen zit, gewoon niet gebruiken. Dan kun je alle slaapzakken gewoon gebruiken☺️

4 jaar geleden

Reactie op Novabo

Ik gebruik gewoon een inbakerslaapzak, je kan de flap die tussen de benen z ...
Inderdaad ik heb ook altijd een slaapzak gebruikt en gewoon die tussen de benen niet gebruikt.

4 jaar geleden

Reactie op JessVdb88

Inderdaad ik heb ook altijd een slaapzak gebruikt en gewoon die tussen de b ...
Is er dan geen risico dat ze zich naar beneden wurmen?

4 jaar geleden

Reactie op S83

Is er dan geen risico dat ze zich naar beneden wurmen?
Nee dat is bij mijn vorig zoontje toch nooit gebeurd. Ze liggen toch redelijk vast hoor, ze kunnen alleen wat naar links en rechts draaien

4 jaar geleden

Ik zou het niet doen. Je kindje moet de vaardigheden ontwikkelen om op de buik te slapen. Met de slaapwikkel stel je dit alleen maar uit. Ze kunnen niet eeuwig in dat ding blijven liggen. Daarnaast is vast liggen voot babies die willen bewegen enorm frustrerend en beperk je er ontwikkeling mee

4 jaar geleden

Misschien een aerosleep topper? Die hebben wij ook aangeschaft voorals ze gaat rollen en op haar buik wil slapen. Kost niet zoveel als een heel aerosleep matras en heeft hetzelfde effect. Dan neem je ook haar vrijheid in bed niet af. En veel op de buik oefenen. Als je je hand op haar beentjes legt dan is het voor haar makkelijker om haar hoofdje op te tillen. Zo kan ze oefenen. Op een wat hardere ondergrond is ook beter dan op een zachte om te oefenen. Dus niet op bed op een matrassen maar bijvoorbeeld op een kleedje op de grond of het aankleedkussen. En ook leuk om een spiegel voor de houden als ze ligt. Dat ze zichzelf kan zien. Is hier echt favoriet. Hele verhalen brabbelt ze tegen zichzelf.