Hey mama’s😊
Iemand ervaring met de snoozzz slaapwikkel? Mijn dochtertje slaapt prima ze kan gelukkig ook nog niet rollen maar als ze gaat rollen (wat denk bijna gaat gebeuren) ben ik zo bang dat ze dit s’nachts ook ga doen en dat is prima als ze verder slaapt maarr als ik haar nu al op haar buik leg word ze boos waardoor ze der gezicht in het matras/kussen duwd ik ben dus bang dat ze dit ook evt s’nachts gaat doen als ze gaat rollen alleen is ze nu al gewend aan de “vrijheid” in der bed als ik der nu bijv vast houd word ze gek omdat ze geen vrijheid heeft. Komt dit vanzelf goed dat als ze kan draaien ook gewoon der hoofd opzij leg of kan ik beter zo’n slaapwikkel aanschaffen zo ja moet dit ook weer afgebouwd worden?
Super ervaring hiermee. Mijn zoontje kon van rug naar buik maar dan niet meer terug waardoor hij wenend wakker werd elke nacht meerdere keren. Met de Slaapwikkel kon hij dat niet meer en was ik meer op mijn gemak met wiegendood Enzo!!
Wij gebruiken het ook, heel blij mee!
Mijn dochter knalde vaak met haar hoofdje tegen de rand van haar bedje en dan huilde ze en nu niet meer🤗
Ik denk dat baby’s er zelf niet veel van merken. Ze kan nog steeds veel bewegen, alleen verplaatst ze zichzelf niet meer.
Hier gebruiken we hem ook en hij bevalt goed. 'Nadelen' zijn volgens mij dat wanneer je je kindje slapend weglegt, je hem extra aan moet raken met kans op wakker maken, dat het klittenband bij het openen veel geluid maakt en je inderdaad naar mijn weten geen slaapzak kunt gebruiken en de baby dekentjes weg kan trappen.
Ik zou het niet doen. Je kindje moet de vaardigheden ontwikkelen om op de buik te slapen. Met de slaapwikkel stel je dit alleen maar uit. Ze kunnen niet eeuwig in dat ding blijven liggen. Daarnaast is vast liggen voot babies die willen bewegen enorm frustrerend en beperk je er ontwikkeling mee
Misschien een aerosleep topper? Die hebben wij ook aangeschaft voorals ze gaat rollen en op haar buik wil slapen.
Kost niet zoveel als een heel aerosleep matras en heeft hetzelfde effect. Dan neem je ook haar vrijheid in bed niet af.
En veel op de buik oefenen. Als je je hand op haar beentjes legt dan is het voor haar makkelijker om haar hoofdje op te tillen. Zo kan ze oefenen. Op een wat hardere ondergrond is ook beter dan op een zachte om te oefenen. Dus niet op bed op een matrassen maar bijvoorbeeld op een kleedje op de grond of het aankleedkussen. En ook leuk om een spiegel voor de houden als ze ligt. Dat ze zichzelf kan zien. Is hier echt favoriet. Hele verhalen brabbelt ze tegen zichzelf.