12 Reacties
4 jaar geleden
Ik ben vandaag nog een extra rondje gaan lopen met de buggy in de ‘slaapstand’, maar dat hielp ook niet 😂. Hij ligt nu wel te slapen dus hopelijk toch zo moe van de hele dag bijna niet slapen dat het vannacht wat beter gaat. Oh, hij is ook verkouden dus hoest zichzelf dan ook wakker. Helpt ook niet mee…
4 jaar geleden
Oh ja zeker! Hier precies wat jij omschrijft. Nog 5 dagen tot ‘ie volgens de kalender aan sprong 8 zou moeten beginnen maar al een week last van dit. Gisteren middagdut geweigerd, wakker vanaf 11.00 uur en dus spoken gisteravond 🫣 vanochtend ook z’n dutje geweigerd… Hij is zo druk in bed, letterlijk te druk om te gaan slapen lijkt wel.
4 jaar geleden
Ja sprong 8 in combinatie met verkouden zijn echt een top combinatie 😵💫. Overdag iets mieperiger en langer over in slaap vallen doen, in de avond zeker een half uur jammeren / huilen alsof de wereld vergaat 😅… Toch voel ik me dan een ‘slechte’ moeder als ik de deur even dicht doe, maar vaak wordt hij dan wel iets rustiger naar een paar minuten…
Hier zijn we dus al weken af en aan bezig met ziek zijn, tanden etc. Toen mijn man zei ow sprong 8 komt eraan dacht ik echt neeeeee🤯😱.
4 jaar geleden
Dochterlief heeft snachts altijd heel slecht geslapen vanaf dat ze 8 weken was. 2 keer doorgeslapen in totaal. Snachts minstens 2 keer op. Dan gewoon voor voeding. Met regelmaat weken gehad van krijsen om-geen-idee en van ieder anderhalf uur komen.
Nu sinds een week slaapt ze opeens door !!?? Zou best kunnen dat we wel in sprong 8 zitten want sinds dat doorslapen is ze overdag haast alleen maar aan het piepen en miemelen en mama mag geen 1 meter verderop zitten en telkens opgetild. En dan denk ik dat ze moe is (geeuwen, ogen wrijven) maar echt niet dat ze slaapt. Dus na paar pogingen weer uit bed. Even beneden spelen. Nog wat snacken. En dan dus wel slapen wanneer ik haar weg leg. 🤷🏼♀️ . Geen idee. Maar het werkt ! Ik probeer het al niet meer allemaal te begrijpen. Zolang niemand huilt is het goed 😅
4 jaar geleden
Hier ook! Ze eet vooral een stuk slechter sinds een week en haalt dat dan ‘s nachts in, dus mag weer 2x borstvoeding geven om haar verder te laten slapen. Verder wat humeuriger overdag.