Hi mamas,
Ik ben opzoek naar herkenning.
Ons zoontje was heel zelfstandig, ging thuis altijd netjes plassen op het potje op of de wc en sliep de sterren van de hemel.
Sinds 1,5 week is dit ineens omgeslagen. Hij wil niet meer op het potje bij mij, wel bij mijn man maar dan doet hij niks.
Hij wil overal mee geholpen worden en roept dat hij het niet kan, wil ineens heel de dag zijn speentjes. En slapen zit ook niet echt mee, veel wakker en minstens 2 keer per nacht dat hij mij huilend roept, hij gaat dan wel snel weer slapen gelukkig.
Hij moppert wat meer maar is verder wel vrolijk en peuter streken aan het uithalen. Hij heeft ook liegen ontdekt, hij zei vandaag bijvoorbeeld tegen mijn man; mama is gemeen, mama heeft mij gemept en bleef dat volhouden terwijl er niks voor gevallen en ik hem letterlijk nooit met een vinger heb aangeraakt.
Sinds een paar dagen is hij niet helemaal fit en moet hij wel veel hoesten maar het is daarvoor al begonnen.
Herkent iemand dit? Het doet mij denken aan de baby/dreumes tijd waarbij er elke keer een paar stapjes terug gezet werden voordat hij weer vooruit schoot.
Maar ik merk dat het mij onzeker maakt ook omdat het vooral naar mij gekeerd wordt.(het heeft waarschijnlijk te maken met dat hij zich op zijn gemak voelt bij mij, maar fijn is anders natuurlijk). Ik ben bang dat ik iets over het hoofd zie, of dat er iets gebeurd is maar het is in de kerstvakantie begonnen en toen zijn we vooral met zijn 2e geweest..