17 Reacties
5 jaar geleden
Ik ben nu bezig met behandelen met de medicijnen van de dokter voor in me zoo tje zijn mond en heb zelf 2 dagen schimmelcreme van kruidvat op me tepels gebruikt en doe nu op me tepels kokosolie en afentoe op de speen van me zoontje en bij hem is het al verdwenen en de pijn bij mij is aanzienlijk minder geworden
5 jaar geleden
Onze (natuurlijke) kraamzorg zei dat iets zuurs op je borst/tepels goed werkt. Zij had heb over bessensap of water met azijn. Ik neem wel aan dat je dat er weer afhaalt voordat de baby gaat drinken...
5 jaar geleden
Hoi hoi, hoe gaat het bij jullie met spruw? Ik heb nu Nystatine voor Mees, met het advies om het eerst bij mij aan te brengen en dan Mees te laten drinken. Maar het is zo vloeibaar dat het er natuurlijk gewoon vanaf stroomt. Geen zalfje voor mij voorgeschreven gekregen en moet mezelf met dus ook met die Nustatine behandelen. Hoe doen jullie dit?
5 jaar geleden
Reactie op Rachelle_
Hoi hoi, hoe gaat het bij jullie met spruw? Ik heb nu Nystatine voor Mees, ...
Wat gek dat je jezelf ook met nystatine moet behandelen. Wij hebben ook spruw en ik heb voor Noor nystatine gekregen om na een voeding in haar mondje te doen met een finger om het goed op alle plekken te wrijven en voor mezelf een zalf voor op mn tepels. Want het is inderdaad glad spul😕
5 jaar geleden
Reactie op jxms24
Wat gek dat je jezelf ook met nystatine moet behandelen. Wij hebben ook spr ...
Ik vond het ook gek, heb de apotheek gebeld en advies: gedoseerd op je tepel doen tijdens de voeding en dan elke keer loskoppelen. Dat resulteerde in een erg gefrustreerde baby die tijdens het drinken moest pauzeren. Nu ga ik de huisarts maar bellen en voor mij een zalfje vragen en dan ook bij hem na de voeding in z’n mondje doen met een vinger. Hopelijk scheelt dat wat en helpt het misschien ook beter.
5 jaar geleden
Reactie op Zjanne
Ik heb ook een zalfje voor mijn tepels en voor mijn dochter nystatine maar ...
Ja dat hadden ze mij ook eerst geadviseerd, maar ze drinkt het meteen op! Nu doe ik het op mn vinger of spuit ik het langs mn vinger zodat ik op alle plekjes kan smeren. Dat lijkt wel een beetje te helpen.
Ik las ook op een bv forum dat het evt kan helpen om het op een wattenstaafje te doen en dat in t mondje te smeren.
5 jaar geleden
Na een hoop gedoe krijg ik nu ook een zalfje voor mezelf voorgeschreven. Mijn man gaat die nog ophalen voor de apotheek dicht is.
Ik zat inmiddels in tranen want het liep niet meer en ik was op het punt aangekomen dat ik wilde stoppen met borstvoeding geven (terwijl ik eigenlijk heel blij ben dat t zo goed ging). We zitten er nu over na te denken om naar een andere huisarts te gaan (dit is niet het eerste wat niet goed verloopt).
Bij de apotheek begrepen ze mijn frustratie gelukkig en gaven ze aan dat ze het ook vreemd vonden hoe het voorgeschreven was. Hopelijk wordt het met de zalf minder pijnlijk voor mij en wordt het ook voor Mees langzaam aan beter.
5 jaar geleden
Reactie op Rachelle_
Na een hoop gedoe krijg ik nu ook een zalfje voor mezelf voorgeschreven. Mi ...
Jaa ik had het ook wilde ook stoppen ben zo blij dat ik heb door gezet en die zalf helpt echt als je echt goed alles schoonmaakt en ik doe dan nog met water met grote scheut azijn met watten schijfjes schoonmaken na het voeden dat laat ik aan de lucht drogen en dan smeer ik de creme en doe ik nieuwe zoogkompresse bij mij is het met 1 dag al minder geworden de pijn tijdens voeden ben nu 2 dagen bezig en eigenlijk is de echte pijn weg… hou vol! Het word beter
5 jaar geleden
Reactie op selenakonijn
Jaa ik had het ook wilde ook stoppen ben zo blij dat ik heb door gezet en d ...
Dankjewel! Ik hoop ook dat het snel beter wordt. Mij is gezegd om die zalf 2x per dag zelf te smeren, in te laten trekken en voor de volgende voeding met lauw water eraf te halen, dus dat gaan we dan ook doen. Goede tip ook de azijn dat ga ik ook proberen morgen. Ben in ieder geval wel blij dat ik nu wel de zalf heb gekregen en heb het voor vanavond dan ook gelijk gebruikt.