7 Reacties

9 maanden geleden

Een ledikant is natuurlijk ook wel aanzienlijk lastiger om uit te komen dan een gewoon bed 😉 Hier heeft het een week of 3 geduurd tot hij braaf in zn peuterbed bleef liggen. Het is ook een hele verandering he.. nieuw bed.. nieuwe kamer..heeft gewoon even tijd nodig

9 maanden geleden

Reactie op Nyn1993

Een ledikant is natuurlijk ook wel aanzienlijk lastiger om uit te komen dan ...
Maar zelfs vóór de verandering ging het al zo.. ledikant stond op de laagste stand, maar sinds de laatste groeispurt ook geen probleem meer om uit te klimmen. Dus we hebben niet het gevoel dat het enkel door het grote bed komt

9 maanden geleden

Aah vervelend! Geen idee of het wat is maar misschien dat je bij zijn bed een soort “deur” kan creëren. Ons zoontje heeft zo’n bedhuisje met soort van opstaande hekken maar ook een opening om erin en eruit te kunnen. Hij vond het grappig om daar dan steeds uit zijn bed te rollen. Wij vinden dat wat minder natuurlijk 😌. Hij noemt het zelf altijd zijn kasteel dus nu hebben we wat kussens voor die opening vastgemaakt als zogenaamde kasteeldeuren. Gaat hij naar bed dan zeggen we: het kasteel moet goed op slot zodat er niemand in of uit kan. Hij mag dan zelf helpen de “deuren” dicht te doen en als het zonnetje weer gaat schijnen worden alle mensen in het kasteel weer wakker en mogen ze de deur weer van slot doen. Geen idee of het bij jullie kan werken zoiets maar bij ons zoontje werkte dit. Spelenderwijs een “goede reden” hebben om er niet uit te gaan. Succes in ieder geval!

8 maanden geleden

Zegt je zoontje ook dat hij niet wil slapen? Mijn dochter deed ook hetzelfde, eruit en zeggen dat ze moet plassen of poepen of er is een monster of haar deken ligt niet goed of welke smoes ze ook maar kon bedenken.. ze zei ook steeds nee niet slapen. Toen ben ik gaan zeggen, oke nou je hoeft niet te slapen maar ik wil wel dat je jn bed blijft liggen. Je mag er niet uitkomen maar hoeft niet te gaan slapen. Ja dat werkte dus meteen. Ze bleef in bed liggen en viel ook super snel inslaap. Misschien wil dit ook helpen voor jouw zoontje? Al is het maar een avond 😂

8 maanden geleden

Wij hebben hetzelfde gehad paar maanden geleden, we hebben toen zijn oude kamer waar zijn broertje kwam te slapen anders ingedeeld en zijn spullentjes op zijn nieuwe kamer gezet. Wat voor ons ook gewerkt heeft dat een van ons hem naar bed ging doen en een boekje lezen even blijven zitten en daarna rustig naar onder toe gaan. Misschien heb je hier wat aan! Het heeft wel even tijd nodig

8 maanden geleden

Hadden wij ook. Zijn toen begonnen met zo'n lampje die blauw is als hij in bed moet liggen, dan zijn de oogjes van t beestje ook dicht en geel als ie eruit mag. Dan zijn de oogjes open. We kunnen zelf afstellen welk beestje verschijnt op t scherm van t lampje. Ideaal. Was ff paar dagen oefenen. Ook benadrukt dat ie echt niet hoeft te slapen (dwingen lukt toch niet. Werkt bij mezelf ook niet helaas) maar wel moet liggen en rusten.

8 maanden geleden

Mijn zoontje inmiddels is hij 13 wilde wel opzich slapen maar werd wel wakker midden in de nacht en ging dan bij ons in bed liggen en sliep dan verder , daar werd ik zelf nooit wakker van dan om een uurtje of 3 of 4 dat ik wakker werd en dacht hé hij ligt er weer. Ik wilde er vanaf omdat ik hoog zwanger was en ik het niet zag zitten met peuter en baby die om de 3 uur gevoed moest worden. Toen heb ik een traphekje voor zijn kamer geplaatst het gevolg was wel dat hij 1 week snachts nog steeds uit bed kwam en dan voor het traphekje ging slapen, het was blijkbaar een soort slaap wandelen want hij had niet geroepen ik heb hem een week lang dus weer in zijn bed getild en daarna was t over. Totaal ander verhaal maar misschien helpt een traphekje om hem in iedergeval in zijn kamertje te houden