18 Reacties

5 jaar geleden

Boterhamworst mag gewoon hoor 😋

5 jaar geleden

Volgens de zwangerhap mag boterhamworst wel

5 jaar geleden

Haha, zo typisch! Voor de vierde keer zwanger en nog steeds zijn er dagelijks producten die ik al genomen heb en erachter kom dat het niet mag... Wat dacht je van groene thee.. Of lekker Chai thee of Chai latte.. Daar zoek je toch geen gevaren achter!? En had ik een lekkere geur diffuser gekocht, schijnt ook al niet handig te zijn. Het is eigenlijk bizar dat wij allemaal veilig op de wereld zijn gekomen. Mijn moeder wist destijds van niks:) Haha, nog even volhouden..

5 jaar geleden

Hotdogs ook

5 jaar geleden

En bovendien als je zelf niet ziek wordt ervan, dan je baby ook niet. Dus ik zou me er niet zo druk over maken... Ik volg ook de zwangerhap dus lekker boterhamworst er op.

5 jaar geleden

Vermoed dat dit hetzelfde is als boterhamworst ? Maar ook deze mag.. en deze app heb ik op advies van vk gedownload.

5 jaar geleden

Ik zou me niet te veel zorgen maken😉, je moet wel erg veel bacteriën binnen krijgen om ziek te worden. Ik gebruik de app zwangerhap, deze is daarvoor erg handig, maar indien je je er niet prettig bij voelt, dan moet je het niet doen. Ik vind het zelf erg frustrerend dat ik geen salami en carpaccio meer mag eten, mijn man weet inmiddels dat hij met een lekker knapperig broodje carpaccio mag komen aan het kraambed 😋

5 jaar geleden

Reactie op Eva 2 Jongens En Nu

Haha, zo typisch! Voor de vierde keer zwanger en nog steeds zijn er dagelij ...
Wat is er wel zo gevaarlijk aan thee? En hier hangen er ook geur diffusers, oeps, ik die dacht dat ik "goed" bezig was 😂 Ik werd echt lijkbleek toen ik zag op de site van het UZ Leuven dat hotdogs (vooral koude dan) een gevaar zijn ivm Listeria 😵😵. Ga toch morgen eens nr de huisarts... En ja een wonder dat wij gezond geboren zijn inderdaad, mijn moeder bood mij onlangs een broodje aan met parmaham (rauwe ham) en wist niets over listeria... 🙄 En toch 3 gezonde kinderen gehad 😉

5 jaar geleden

Amai ik eet dat wel hoor.. wist ik dus ook niet. 😳 ik heb gisteren zelfs per ongeluk een toastje met prepare op.. dacht dat het vegetarische prepare was, niet dus, bleek achteraf. Ik denk als je niet overdrijft, het allemaal niet zo'n vaart loopt.. mijn mama heeft nooit op iets gelet. 😳 3 gezonde baby's.

5 jaar geleden

Jongens, het gaat ook om gezond verstand. Ze raden bepaalde voedingsmiddelen af omdat er een verhoogd risico is op een bacterie. Ze moeten het vermelden, anders ontstaat er een hele andere discussie als t fout gaat. Als je even zoekt op de website van het RIVM zie je dat de kans op besmetting heel klein is en alleen in het derde trimester het ‘gevaarlijkst’ (5 meldingen per jaar gemiddeld). “Een zwangere vrouw die besmet is maar geen klachten heeft, kan in zeldzame gevallen de bacterie overdragen aan het ongeboren kind.” https://www.rivm.nl/listeriose/listeriose-en-zwangerschap Adem in, adem uit.

5 jaar geleden

Ik eet dat gewoon hoor... Ik eet Zwan worsten hespenworst. De gyancoloog zei dat dit gewoon mocht.

5 jaar geleden

Zo lang zwangerhapp aangeeft dat ik het mag eten, eet ik het. Niet om je bang te maken, maar zo moet je ook oppassen met bijvoorbeeld groentes/fruit wat uit de grond komt. Als je eigenlijk over al over na denkt, dan kan/mag je niets meer eten en dit is ook weer niet goed voor de baby! Zo lang je maar oplet met de echt rauwe producten dan komt het goed! 😊

5 jaar geleden

Gedroogde worst enzo moet je idd mee oppassen ivm rauw/gerookt vlees.. maar verwarmde hotdogs/cocktail worstjes(dat zijn die zwan worstjes toch?) etc mogen gewoon hoor! Ook al zat van gegeten.

5 jaar geleden

In Zwangerhapp wordt aangegeven dat beide gewoon veilig gegeten kunnen worden tijdens de zwangerschap.

5 jaar geleden

Reactie op Sevyfay

Gedroogde worst enzo moet je idd mee oppassen ivm rauw/gerookt vlees.. maar ...
Verwarmde hot dogs mogen inderdaad maar bv zo'n cocktail worstjes (is idd wat ik bedoel met Zwan worstjes) worden koud gegeten toch? Dus niet zo goed, lees ik... Maar heb er ondertussen ook wel al wat gegeten

5 jaar geleden

Groene thee mag ook gewoon volgens ZwangerHap, maar beperkt.

5 jaar geleden

Reactie op unexpectedmom

Groene thee mag ook gewoon volgens ZwangerHap, maar beperkt.
En chai latte ook :) (niet liters, maar beperkt wel)

5 jaar geleden

Reactie op 1Saartje1

Verwarmde hot dogs mogen inderdaad maar bv zo'n cocktail worstjes (is idd w ...
^