14 Reacties

8 maanden geleden

Ja ik was er ook al over aan het nadenken. Mijn dochter is er ook nog heel gehecht aan. Ik heb afgelopen week toch nog een pakje van 2 tutje gekocht. Maar ik zei dat dit de laatste waren. Ik ben dus ook aan het nadenken hoe we afscheid kunnen nemen van het tutje.

8 maanden geleden

Mijn dochter was mega gehecht aan haar speentjes. Had er 6! in bed en liefst hele dag speen in (mocht niet hoor, alleen met slapen). Ze vroeg pas een keer 's middags of ze speentje mocht. Dus ik zei neejoh, alleen met slapen. K ben al groot zei ze dan. Heb toen gelijk doorgepakt en afgesproken dat we de speentjes 's avonds in een zakje zouden doen (kon k ze nog uit de prullenbak vissen, haha!) en we de zak dan in de prullenbak zouden doen voor de arme baby kindjes. Zo gezegd zo gedaan. Ze vond t wel gek, maar huilde niet en is zo lief gaan slapen. Volgende ochtend wel even gehuild, maar was gauw getroost. Sindsdien geen spenen meer! Ik zag er zelf enorm tegenop omdat ik het ergens zo zielig vond dit van haar af te pakken, maar t is me dus echt meeega meegevallen

8 maanden geleden

Wij hadden onze dochter voorbereid dat als ze 3 jaar werd (1,5 week geleden), ze te groot voor speentjes zou zijn en dat ze dan de speentjes aan een jonger kindje cadeau mag geven. Op haar verjaardag heeft ze de speentjes aan haar jongere neefje gegeven (in overleg met mijn zusje van tevoren). En zo waren we ze dus kwijt. Ze was echt nog heel gehecht aan haar speentje en had het 2 avonden echt moeilijk, maar nu gaat het goed. Het hielp bij ons denk ik heel erg dat we haar al paar weken hadden voorbereid en ze zelf weg mocht geven.

8 maanden geleden

Mijn dochter met 2 gestopt . Uit bed gehaald toen ze sliep en gezegd dat andere baby het heeft opgehaald. Paar dagen gezeurd, maar was gauw gewend.

8 maanden geleden

Ik weet niet of je perse een ritueel wilt, maar je zou eventueel ook de speen een klein stukje in kunnen knippen en elke dag een klein stukje verder knippen. Dan doet ie t niet meer en heeft hij er niks meer aan.

8 maanden geleden

Ik heb er Citroensap op gesmeerd en gezegd als ze 2 is, ze een grote meid is en ze vies smaken.. tadaaa opgelost 🤣 ze wilde wel nog vaker proeven maar zei steeds ja nog steeds vies, ik ben een grote meid.. Zeker even lastig gehad met inslapen maar dat is even doorbijten💪🏼 inmiddels al bijna een jaar “afgekickt” haha

8 maanden geleden

Wij gaan volgende week een cadeau uitzoeken bij de Intertoys, en deze mag hij dan betalen met zijn speentjes 🙃

7 maanden geleden

Bedankt voor jullie reacties. Wij hebben onze zoon eerst een speentje laten begrafen in de tuin, daar groeide de volgende ochtend lolly’s uit. Paar dagen later een speentje in de schoen gedaan en daar een kinder surprise ei is gestopt. Toen had hij dus 2x een positieve ervaring aan de speentjes weggeven. Paar dagen later de laatste speentjes in de schoen gedaan en naar de speelgoedwinkel geweest, waar hij iets mocht uitkiezen. Ondertussen zat er in de schoen een chocolade medaille. In de middag is hij denk ik 30 minuten ontzettend verdrietig geweest. Toen zei hij opeens ik ben niet verdrietig meer. In de avond is hij rustig gaan slapen zonder naar zijn speen te vragen, ook de nacht ging goed. Die ochtend nog wat stickers gegeven. Hij denkt dat de fee de spenen heeft opgehaald en er cadeautjes voor neerlegt. De fee brengt ze naar de spenen fabriek, waar kleine spenen voor baby’s worden gemaakt. Het is mij 100 % meegevallen.

7 maanden geleden

Wij hebben het cold turkey gedaan! Hij was 1 dag stront vervelend, toen heb ik ze afgepakt.. half uurtje brullen, maar daarna heerlijk geslapen. Daarna verteld dat is ze aan de baby vogel heb gegeven ( zat een nestje in de boom). Toen was het goed, ging zonder problemen slapen 😃 vaak vinden we het zelf spannender

7 maanden geleden

Bij ons werkte het boekje dag, speentje van Bobbi fantastisch! De speentjes opgestuurd naar een andere baby en nooit meer over haar speentjes gehad!

5 maanden geleden

Wij hebben haar laten kiezen wat ze met haar tutjes wilde doen. Weggooien (boekje: Anna gooit haar tutjes weg), opsturen naar een andere baby of aan de tutjesboom hangen (boekje: Milan en de tutjesboom). Ze heeft voor het laatste gekozen. We zijn toen naar de tutjesboom gereden en daarna uit eten geweest bij de Ikea waar ze een knuffel mocht uitkiezen om mee te slapen.

5 maanden geleden

Wij hebben samen met haar de spenen afgeknipt. Dus het latex/siliconen stukje eraf knippen. Paar dagen had ze nog het plastic gedeelte van de speen nog mee. Maar dit ging echt de eerste nacht al super goed!

4 maanden geleden

Wij hebben de tandarts ingeschakeld om duidelijk aan te geven dat ze geen speentje meer mocht voor haar tanden. Dit werkte direct! Ze accepteerde het argument en sliep alleen 1 nachtje wat moeilijker

4 maanden geleden

Bij ons zoontje hebben we heel rigoreus alle speentjes behalve die van zijn babyzusje (2) doorgeknipt , dat was genoeg. Eerste nachtje was moeilijk, de volgende ochtend mocht hij met de kapotte spenen wat kopen bij de speelgoedwinkel. Werkte hier top 😃