4 Reacties
3 maanden geleden
Het is heel normaal dat kindere van deze leeftijd nog niet snachts zindelijk zijn. Volgens mij is tot 7 jaar zelfs nog prima. Weinig wat je eraan kan doen, behalve geruststellen dat een luier/broekje echt niet erg is. Onze zoon van 4 is snachts nof niet zindelijk en tegelijkertijd onze dochter van 2 wel. Ze missen op dit moment nog een hormoon (anti diuretisch hormoon) en daarom heeft ook om 11 uur wakker maken eigenlijk geen zin.
Misschien helpt het als je probeert in te prenten dat een broekje niet erg is, eventueel zon paw patrol broekje? Zodat het leuk is?
Overigens ken ik ook een (inmiddels volwassen dame) die nog steeds heeft over het trauma van de plaswekker. Dus persoonlijk ga ik daar niet aan beginnen.
Heel veel succes! En als je de tip van de eeuw ontdekt, dan hoor ik het graag. Aant uiteraard heb ik de mijne ook liever zindelijk snachts.
3 maanden geleden
Onze dochter was met 3 jaar zindelijk en ik net na haar 4e verjaardag nachtzindelijk geworden. Je kunt kijken hoeveel hij drinkt vanaf einde van de middag. Mijn dochter drinkt eigenlijk niks meer na het avondeten. Verder heb ik een potje naast haar bed staan met wc papier. Dat is voor haar veel prettiger dan nog naar de badkamer te moeten om ook weer snel terug in slaap te vallen.
Ik heb het ook meerdere pogingen gegeven, maar als het zo wisselvallig blijft zou ik gewoon de luier aan houden. Kost veels te veel energie. Geef aan dat het niet erg is dat er ongelukjes gebeuren, maar dat je het belangrijk vindt dat hij fijn kan slapen. En mss niet steeds benoemen dat luiers voor baby’s zijn, maar om het bed droog te houden. Als je samen merkt dat hij meerdere luiers droog houdt (ong 4 a 5) dan kun je het weer samen proberen. Vooral het gevoel geven dat het niet aan hem ligt, hij kan er echt niks aan doen en dat jullie gewoon samen kijken wanneer hij eraan toe is.
3 maanden geleden
Het is ook nog wel erg vroeg voor de meeste kindjes rond deze leeftijd denk ik. Al snap ik heel goed dat als je kindje het zelf graag wilt je dat zeker wilt stimuleren! Misschien kan je afspreken dat jullie het opnieuw proberen als hij bijv 5/10/14 dagen (noem maar wat) een droge luier heeft ‘s nachts? En des noods maak je een leuke stickerkaart, lukt het niet absoluut geen probleem, lukt het wel alleen maar leuk! En na die dagen probeer je opnieuw zonder luier te slapen