12 Reacties
3 jaar geleden
Heb hetzelfde. Iedere maand moet ik het weer opruimen. Ik zit te denken om van die vakken kasten te kopen van de ikea en daar spullen in sorteren. Ziet er toch stuk netter uit.
Verbaasd me ook hoeveel babyspullen je kan hebben voor een kind van 1.5 jaar. Wat brengt dat de komende jaren wel niet.
3 jaar geleden
Reactie op Thvd2021
Wat ik doe is eerst bedenken wat waar gaat en dan eerst een hoek aanpakken. ...
Dit inderdaad. En hier helpt het om deadlines te stellen, dus bijv eind van de maand moet al het babyspul opgeruimd zijn. Maand daarna al het speelgoed, tijdje daarna alle kampeerspullen.. of opdelen in 4 hoeken en elke maand 1 hoek uitzoeken of zo.
3 jaar geleden
Toen ik zwanger was van beide meiden had vooral de zolder het te verduren 🤭 dus twee keer flink uitgemest en daar hebben we nu nog profijt van. Elke doos en hoek is leeggehaald, uitgezocht en wat er weg moest is weggegaan. Dat wat we over hebben zit in kasten van de Ikea (Billy en Kallax, we hebben veel boeken, twee historici en boekfanaten). Verder nog een oude kledingkast met speelgoed etc. Achter de schotten liggen enkel nog een doos met kerst/versier dingen, een doos met kleding en vloerdelen die over waren. Mijn man moet ooit nog eens de computers nakijken, die bewaart hij dus ook al die jaren al tot mijn grote ergenis. We houden het nu verbazingwekkend goed bij! Hopelijk houden we dat ook vol!
3 jaar geleden
Reactie op S83
En waar brengen jullie al het spul heen? Marktplaats? Kringloop? Vuilnisbak ...
Ik breng het naar kringloop, Kleding containers, Vinted of verkoop/geef gratis weg via marktplaats of facebook. Ik heb met mijzelf de regel als ik t niet verkoop binnen een half jaar dan gaat het naar een goed doel. Zelfde geld voor kleding van mijzelf.
3 jaar geleden
Reactie op S83
En waar brengen jullie al het spul heen? Marktplaats? Kringloop? Vuilnisbak ...
Mijn schoonmoeder brengt het naar de kerk. De kleding dat nog te verkopen is zet ik op Vinted of breng ik naar een winkeltje die tweedehands baby kleding verkoopt. Krijg je ook nog 40% van de verkoopprijs.
3 jaar geleden
Eerst spullen sorteren op bewaren, verkopen, doneren of weg gooien. Daarna alles naar 1 kant om schoon te maken. Dan na het schoon maken naar de andere kant, en opberg ruimte toevoegen als dat nodig is.
Dan kan je alles van de schone kant in de schone gelabelde opbergers stoppen en klaar.
Zo dat klinkt simpel 🤣
Succes 🍀
3 jaar geleden
Ik heb een hekel aan spullen en doe dus heel veel weg. Alle baby spullen gaan ook meteen de deur uit. De kans dat er een tweede komt is klein en mocht dat wel gebeuren, dan haal ik het wel weer. Ik koop vrijwel alles tweedehands of krijg het van familie/vrienden en geef het zelf ook weer door. Waarschijnlijk kan ik het dan weer terug krijgen.
Bij alles stel ik mezelf de vraag: heb ik het de afgelopen weken een keer nodig gehad of ga ik het binnen nu en uiterlijk een half jaar nodig hebben? Antwoord nee is weg ermee👋 Verkoop, gratis via Facebook of echt weg. Dat laatste komt bijna nooit voor.
Ik zou zeggen, minimaal 50% weg is een mooi streven😂
3 jaar geleden
Mij inhuren haha ik ben een opruimgek. Indd eerst sorteren en wat weg kan direct als eerst weggooien of laten ophalen door op zo"n facebook weggeefhoek te zetten. Daarna de rest in handige dozen/boxxen per ding inladen met labels erop. Dus hoeft niet in 1x, gewoon per gesorteerde stapel/categorie netjes in een doos en desnoods volgende dag pas weer een stukkie