47 Reacties

5 jaar geleden

Alles. Of via vrienden.

5 jaar geleden

Wij kopen zo goed als alles 2dehands! Enkel producten en dingen die ge niet kunt wassen/ontsmetten zal nieuw zijn. Onze kamer heeft welgeteld 90 euro aan meubels gekost en je ziet er niks aan. Ons park 90 euro, nog niet eens een krets op. Als je goed zoekt vind je topdingen in zeer mooie staat.

5 jaar geleden

Ik koop echt alles tweedehands, maar ik let er wel op dat het er niet versleten uitziet. Alles dat ik tot nu toe kocht ziet er echt als nieuw uit, maar veel goedkoper... Het is wel meer werk om alles apart tweedehands te kopen, maar financieel zeker de moeite waard! Ik koop vooral veel over van vrienden en familie en vul aan met Facebook marketplace en vinted. Verder leen ik ook wel wat spulletjes van vrienden.

5 jaar geleden

Ledikantje en kinderwagen Autostoeltje wilden we liever wel nieuw en matrasje ook

5 jaar geleden

Ik heb de kinderkamer en tripp trapp gekocht via fb marktplaats ding. Vond ze nieuw echt veel te duur. Nu voor 80 euro een tripp trapp en kinderkamer voor 300 euro met bedje, commode en kledingkast. Hebben van deze mensen ook nog een badje en beddengoed gekregen. Badje gaan we sowieso gebruiken maar beddengoed weet ik nog niet, ligt nu in de kast als reservesetje mocht het echt nodig zijn. Twijfel nog om een 2e puckababy slaapzakje aan te schaffen tweedehands...

5 jaar geleden

Bij spullen die echt belangrijk ongevalvrij zijn, zoals een Maxi-Cosi, koop ik wel enkel van mensen die ik ken en waarbij ik hen echt vertrouw dat er niets mee gebeurd is. Verder koop ik zelfs wasbare luiers tweedehands!

5 jaar geleden

Bijna alles. De kinderwagen en draagzak hebben we cadeau gekregen dus die waren nieuw en anders hadden we deze ook tweedehands gekocht. Verder bed, badje, commode, luieremmer, een boel speelgoed, box en kleding tweedehands gekocht. Matras, beddengoed en speelkleed hebben we wel bewust nieuw gekocht.

5 jaar geleden

Tripp Trapp en maxicosi trouwens ook tweedehands. Maxicosi was via een vriendin.

5 jaar geleden

ik heb een 3 in 1 kinderwagen 2e hands via fb gekocht voor 100€ alles zat erbij maxicosi etc. baby kamer heb ik van een collega over kunnen nemen voor 350€. kleertjes koop ik wel nieuwt of ik moet het van bekende over kunnen nemen. het badje heb ik gratis gekregen. ben alleenstaande mama en echt alles nieuwt kopen is amper haalbaar vooral met mijn smaak 😅🙈. doordat ik nu wat spulletjes 2e hands heb heb ik geld kunnen besteden aan wat aankleding. maxicosi zak/bedrand/ boxbekleding met naam.

5 jaar geleden

Wij hebben de kinderwagen via marktplaats. Scheelt zo'n 800 euro met een nieuwe. Ledikantje gekregen van mijn moeder die hem een jaartje heeft gebruikt voor haar oppaskindje (bonuskleinkind). Voor de rest tot nu toe alles nieuw.

5 jaar geleden

Ledikant en commode! Schuurpapier en een beetje verf is goedkoper dan alles nieuw kopen. En ik heb een kleding pakket gekocht. Paar keer door de wasmachine en het kan nog makkelijk een ronde mee. Zeker maat 50/56 word nauwelijks gedragen omdat ze zo hard groeien.

5 jaar geleden

Commode en box 2e hands kocht. Bedje en loopstoeltje 2e hands gekregen.

5 jaar geleden

Ik heb mn wieg, ledikant,box, babybadje en de tweede maxi cosi via marktplaats gekocht. Ook heb ik heel veel kleding via marktplaats gekocht! Ik dacht eerst precies hetzelfde als jouw maar ik kreeg van vriendinnen echt de tip bepaalde dingen niet nieuw te kopen omdat je er zo kort gebruik van maakt!

5 jaar geleden

De co-sleeper via marktplaats. Die zagen we bij de prénatal voor meer dan t dubbele van wat we er voor hebben betaald... en er heeft 1 kindje jn geslapen.. alles in de wasmachine en door! Tripp trapp ook 2e hands. Die zijn niet kapot te krijgen en ziet er met een lik verf echt prima uit! De ronde box is van een leuk gezin overgekocht, ook nog prima. Ik was eerst ook van “alles nieuw”, maar 2e hands is echt prima met veel dingen én duurzaam.

5 jaar geleden

Hier de kinderwagen, maxicosi, nuna leaf tweedehands. Nog op zoek naar een stokke Tripp Trapp, misschien dat we die ook wel tweedehands kopen.

5 jaar geleden

Ik heb het niet van marktplaats, want kon wat van familie overnemen. Maar heb een tweedehands ledikant, commode, box, kinderwagen, maxicosi, wilstoeltje, kledingkast, baby zitzak, babyfoon en flessenwarmer

5 jaar geleden

Ik heb de babykamer (ledikant, commode, kledingkast) van mp. Alleen nog even schuren en verven, wil het wel andere kleur.

5 jaar geleden

Ledikant, kast en de eerste Maxi-Cosi (is maar voor 4 maanden namelijk - de opvolger hebben we nieuw gekocht) via MP. De box en flessenverwarmer geleend van familie en de wieg is een familiestuk wat al generaties in de familie is :).

5 jaar geleden

Ik heb zoveel 2e hands van familie, mp en facebook. Zal wel meer als de helft vergeten, maar zal ff een gooi ernaar doen: kleding, ledikant, kast is oude kledingkast van ons, billy boekenkast die we al hadden, kinderwagen bugaboo met veel en extra onderdelen, oude kinderwagen met grote wielen, tripp trapp stoel, wipstoeltje, van die doeken, speelgoed, knuffels, speeldoosjes, klok, hobbel/rijdend paard, luieremmer, babybadje, maxi cosi, co sleeper, nou en nog wat andere dingen. Veel gratis veel van familie gekregen en anders voor bijna niks. Heb meer 2e hands als nieuw 🙈

5 jaar geleden

Ik heb de complete kinderkamer; ledikantje, speelgoedkist, stoeltje, commode en kledingkast via marktplaats. Alleen nieuw matrasje en beddengoed. Kinderwagen, trip trap stoel met newborn en babyset ook van marktplaats en Maxi-Cosi van mijn broer over genomen net als de box.