10 Reacties

één jaar geleden

Hi bezorgde moeder, Onze zoon heeft de diagnose ‘vermoeden van TOS’ onlangs gekregen. Wij zijn door het consultatie bureau doorverwezen naar Pento, een audiologisch centrum. Hier heeft onze zoon onderzoeken gehad. Een hooronderzoek en een pedagogisch en logopedisch onderzoek. De diagnose is voor nu ‘vermoeden van TOS. Pento heeft ons nu doorverwezen naar Auris, een andere instelling. Hier loopt dus nu het één en ander. Een VVE-indicatie is inmiddels ook al afgegeven door het cb. Ik begrijp je zorgen! Mocht je vragen hebben, let me know! ☺️ Liefs! 🥰

één jaar geleden

Hoihoi, ik ben leerkracht voor kinderen met een TOS. Mocht je vragen of meer informatie hierover willen, mag je me altijd een berichtje sturen.

één jaar geleden

Reactie op Nina1994

Hoihoi, ik ben leerkracht voor kinderen met een TOS. Mocht je vragen of mee ...
Hoi! Hoe kan ik jou een privé berichtje sturen? ☺️

één jaar geleden

Reactie op Nicky_35

Ik heb je een vriendschapsverzoek gestuurd. Als je die accepteert kun je elkaar als t goed is berichtjes sturen

één jaar geleden

Hoihoi, ik ben wel benieuwd wanneer het 'nog niet kunnen praten' overgaat in een TOS. Ons zoontje kan ook nog niet praten (2j2mnd) maar bij ons op het cb maken ze zich er niet zo druk om. Ze zeggen dat er een grote taalontwikkeling is tussen 2 jaar en 2,5 jaar. Hij begrijpt wel heel veel en kent veel woorden maar spreekt t niet uit.

één jaar geleden

Reactie op Suusje97

Hoihoi, ik ben wel benieuwd wanneer het 'nog niet kunnen praten' overgaat i ...
Eerst wordt er gesproken van een vermoeden van TOS. De eerste 2/3 jaar kan het ook zoals het CB zegt gewoon een achterstand zijn dat vanzelf goed komt. Als je merkt dat je kindje wel veel begrijpt en dingen duidelijk maakt op andere manieren kan je nog afwachten. Met 2,5 en dan nog nauwelijks woorden zeggen is het wel aan te raden om naar een logopedist te gaan. Er zijn nu vaak lange wachtlijsten (per regio wel verschillend), dus misschien is het aan te raden om al eens contact op te nemen met een logopediepraktijk om alvast op de wachtlijst te komen. Om een (vermoeden van ) TOS vast te stellen moeten er wel verschillende onderzoeken zijn afgenomen om andere oorzaken/factoren uit te sluiten. Denk aan een psychologisch onderzoek, gehoortest en logopedische onderzoeken. Dit kan bij een audiologisch centrum.

één jaar geleden

Reactie op Wulp

Eerst wordt er gesproken van een vermoeden van TOS. De eerste 2/3 jaar kan ...
Oké, bedankt voor je reactie. Ik heb hem idd al op de wachtlijst gezet voor de logopedist aangezien de wachtlijst een paar maanden is.

één jaar geleden

Mijn kleine zegt ook heel weinig, weet wel wat we bedoelen als we hem opdracht geven of wat vragen.

één jaar geleden

Reactie op Nina1994

Hoihoi, ik ben leerkracht voor kinderen met een TOS. Mocht je vragen of mee ...
Ik heb je een verzoek verstuurd

één jaar geleden

Reactie op Nicky_35

Ik heb je een berichtje gestuurd