12 Reacties

4 jaar geleden

Betaald kolfrecht de eerste 9 maanden.. en onbetaald (na 9maanden).. dus in eigen tijd! Ik interpreteer het zo dat wanneer mn kleine 10 maanden wordt het betaald kolfrecht klaar is? 馃槀 Maar je kan het ook anders zien ja.

4 jaar geleden

Je hebt altijd recht om te kolven 馃槈 Maar bij ons is het tot dat je kind 9 maanden is betaald (dus onder werktijd). Na die 9 maanden moet je het in je eigen tijd doen, dus pauze of bijv. eerder beginnen of langer doorwerken.

4 jaar geleden

Ik heb altijd begrepen dat je 9 maanden mag kolven. Je gaat weer werken als je baby ongeveer 3 maanden is (met uitzondering daargelaten), dan nog 9 maanden kolven op werk. Dan is je baby 12 maanden als je "klaar" bent. Vanaf 1 jaar eet de baby met de pot mee, en is borstvoeding niet meer nodig. Bij twijfel kan je altijd overleggen met je werkgever!

4 jaar geleden

Je mag tot het kind 9 maanden is betaald onder werktijd kolven (max een kwart van je werktijd). Dus TOT je kind 9 maanden wordt (niet 10, want de 1e maand is van 0-1 maand). Het heeft niet te maken met wanneer je weer bent begonnen met werken. Op het plaatje de tekst uit de wet.

4 jaar geleden

Reactie op IlonaTBM3

Je mag tot het kind 9 maanden is betaald onder werktijd kolven (max een kwa ...
Dank allemaal! Maar je zegt dus TOT 9 maanden dus t/m 8 maanden maar in de tekst staat gedurende de eerste 9 maanden dus is het toch tot en met?! Haha zal wel aan mij liggen maar blijft onduidelijk 馃お

4 jaar geleden

Reactie op Lauwz

Dank allemaal! Maar je zegt dus TOT 9 maanden dus t/m 8 maanden maar in de ...
Ik raak er ook van in de war zo 馃槀 maar het zit zo volgens mij: De 1e maand na de geboorte is 0-1 (dus na 30/31 dagen is je kind 1 maand). De maand erna is van maand 1 naar 2. En zo verder, dus: 0-1 1-2 2-3 3-4 4-5 5-6 6-7 7-8 8-9 Dus als je kind 9 maanden is, zijn er ook echt 9 maanden voorbij sinds de geboorte.

4 jaar geleden

Reactie op IlonaTBM3

Ik raak er ook van in de war zo 馃槀 maar het zit zo volgens mij: De 1e maan ...
Haha top dank je! Dus eigenlijk gewoon tot en met 9 maanden! Ga het sowieso nog even vragen bij m鈥檔 werkgever, maar dan weet ik voor nu waar ik aan toe ben :-)

4 jaar geleden

Reactie op Lauwz

Haha top dank je! Dus eigenlijk gewoon tot en met 9 maanden! Ga het sowieso ...
Ja idd, maar de 1e reactie hier was tot het kind 10 maanden wordt en dat klopt dus niet. De dag dat je kind 9 maanden is, stopt het recht op doorbetaald kolven.

4 jaar geleden

Fijn zo鈥檔 topic. Had ik het ff goed mis (helaas)馃槀馃お

4 jaar geleden

Reactie op jxms24

Fijn zo鈥檔 topic. Had ik het ff goed mis (helaas)馃槀馃お
Idd jammer haha, maar mijn ervaring was dat ik zelf zo eerlijk ben geweest om te stoppen toen mijn 1e 9 maanden was. Mijn werkgever en collega's hielden dat niet zo in de gaten 馃槅

4 jaar geleden

Reactie op Lauwz

Haha top dank je! Dus eigenlijk gewoon tot en met 9 maanden! Ga het sowieso ...
Vwb dat 'tot' en 'tot en met': taalkundig erg verwarrend 馃榿 Ik denk dat je beter kan zeggen 'gedurende 9 maanden', '9 maanden lang' en 'tot je kind 9 maanden is'馃槄

4 jaar geleden

Reactie op IlonaTBM3

Vwb dat 'tot' en 'tot en met': taalkundig erg verwarrend 馃榿 Ik denk dat je ...
Ja dat zeg je mooi inderdaad, laten we het hier op houden haha!