12 Reacties
4 jaar geleden
Je hebt altijd recht om te kolven 馃槈
Maar bij ons is het tot dat je kind 9 maanden is betaald (dus onder werktijd). Na die 9 maanden moet je het in je eigen tijd doen, dus pauze of bijv. eerder beginnen of langer doorwerken.
4 jaar geleden
Ik heb altijd begrepen dat je 9 maanden mag kolven. Je gaat weer werken als je baby ongeveer 3 maanden is (met uitzondering daargelaten), dan nog 9 maanden kolven op werk. Dan is je baby 12 maanden als je "klaar" bent. Vanaf 1 jaar eet de baby met de pot mee, en is borstvoeding niet meer nodig.
Bij twijfel kan je altijd overleggen met je werkgever!
4 jaar geleden
Je mag tot het kind 9 maanden is betaald onder werktijd kolven (max een kwart van je werktijd). Dus TOT je kind 9 maanden wordt (niet 10, want de 1e maand is van 0-1 maand). Het heeft niet te maken met wanneer je weer bent begonnen met werken. Op het plaatje de tekst uit de wet.

4 jaar geleden
Reactie op IlonaTBM3
Je mag tot het kind 9 maanden is betaald onder werktijd kolven (max een kwa ...

Dank allemaal! Maar je zegt dus TOT 9 maanden dus t/m 8 maanden maar in de tekst staat gedurende de eerste 9 maanden dus is het toch tot en met?! Haha zal wel aan mij liggen maar blijft onduidelijk 馃お
4 jaar geleden
Reactie op Lauwz
Dank allemaal! Maar je zegt dus TOT 9 maanden dus t/m 8 maanden maar in de ...
Ik raak er ook van in de war zo 馃槀 maar het zit zo volgens mij:
De 1e maand na de geboorte is 0-1 (dus na 30/31 dagen is je kind 1 maand). De maand erna is van maand 1 naar 2. En zo verder, dus:
0-1
1-2
2-3
3-4
4-5
5-6
6-7
7-8
8-9
Dus als je kind 9 maanden is, zijn er ook echt 9 maanden voorbij sinds de geboorte.